Gå til innhold

Sopp?

Anbefalte innlegg

Gjest Skjompilten

Hei! jeg har de siste ukene fått noe jeg mistenker kan være sopp. Det er noe hvitt som har festet seg under forhuden. først trodde jeg dette var smegma, men det lar seg ikke fjerne ved vask og sitter som støpt. hvis jeg prøver å "rive" det av så fører det kun til at jeg begynner å blø. Dette lukter vondt og er selvfølgelig svært ubehagelig. har forsøkt å bruke en form for canesten, uten hell. Hva kan jeg gjøre? finnes det flere typer canesten? og er dette farlig?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/301539-sopp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Beskrivelsen di passer ganske godt med soppinfeksjon med Candida (i tillegg til det du beskriver gir det ofte kløe også). Ikke prøv å tukle med det med å rive av. Det vil bare føre til ytterligere infeksjon, eventuelt med sintere bakterier. Canesten er en av mange beslektede preparater, det finnes mange andre (Mycostatin f. eks). Men for å få effekt bør du bruke flere ganger om dagen opp til en uke før du godtar at det ikke er noen effekt. Det er ikke farlig, men svært ubehagelig - og kan også overføres til eventuell sexpartner.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/301539-sopp/#findComment-2441153
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...