Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Ivrig kar

Hei! Har en dame jeg tenner veldig på, og har derfor opplevd tidlg sædavgang i det siste. Kan vel kanskje virke som at når jeg tenker på det så blir det bare værre. Er det vanlig å ha det sånn en periode? Jeg er 33 år og har vært aktiv seksuelt siden jeg var 16. Høres det logisk ut? Jeg har ikke noe problem med å prestere etter 1.orgasme, dvs holde ut neste omgang. Men jeg kunne tenkt å lært meg å kontrollere den 1.orgasmen. Har du tips, eller et godt treningsprogram for hvordan kontrollere orgasmen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/301542-tidlig-s%C3%A6davgang/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest K. T. Karlsen

Hei Iver. Dette høres ut som et tilfelle av de sjeldne. At din tidlige sædavgang kommer som et problem på deg, en erfaren mann i sin beste alder, er å regne for å være blant unntakene. Alternativt kan det selvfølgelig tenkes at dama er så fin at det bare spruter før dere har fått peiset på i noen srlig grad. At du kan holde på lengre i andre omgang, kan tyde på at det her er snakk om utholdenhet, og at dine tanker under selve akten er med på å forstyrre deg. Jeg ønsker deg lykke til, og mener bestemt at dette ikke er et alvorlig problem. Du har en skjønn dame og sprute inn i, og kanskje er løsningen på ditt problem at du tar en rask en på forhånd og varmer opp, før det store knullet. På denne måten kommer det kanskje ikke så mye sæd, men en del proteiner, feks i form av et middels stort brett med eggehvitter, kan hjelpe på kvantiteten, altså mengden sæd.

• 2 uker senere...
Gro Isachsen, Sexolog

Det er helt vanlig å gå raskt av når spenningsnivået blir svært høyt, som det ofte er når forholdet er nytt og det du ønsker mest er god sex.

Å få til kontroll over orgasmen er et infløkt samspill av bli kjent med deg selv, svært ofte trengs omlegging av onanimønster, siden mange lærer kroppen at det er viktigst å gå av så raskt som mulig når de onanerer. Mange gjentar dette helt ufrivillig når de har sex med en partner. Derfor start med å bli kjent med ditt eget tenningsmønster og legg om om du bare koser med deg selv for å gå av raskest mulig- Dessuten bør du lære deg avspenning, og bruk av bekkenbunnsmusklene.

Det du først bør bli bevisst er å finne ut hvor du har “point of no return”, det vil si når du ikke lenger klarer å holde tilbake ejakulasjonen. Prøv å finne dette ut først når du onanerer. Senere kan du eksperimentere med dette sammen med henne.

I tillegg bør du trene bekkenbunnsmusklene – de du bruker når du stopper tissestrålen. Tren minimum 50 knip hver dag i flere måneder. Da får de fleste bedre kontroll om de strammer musklene når de passerer point of no return. Lykke til med treninga!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...