Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har ul termin 24 juli, og var i går hos jordmor på kontroll. Jeg har den seneste tiden blitt mer og mer plaget av kynnere, derfor ble jeg i går undersøkt. Jordmor fikk 1 finger inn i livmorshalsen, har jeg da åpning? Eller er dette vanligt?

livmorstappen var ca 3-4cm lang.

I går kveld kom det også endel slim, dette var blankt, litt seigt og med noen klumper i. (minnet litt om gelantin?) Kunne dette være slim proppen? eller er dette pga undersøkelsen?(den gjorde ikke vondt). Dette slimet lignet ikke på tidligere utflod.

Jordmor mente at det kunne være lurt at jeg pakket baggen, noe jeg har gjordt, men jeg lure fortsatt på hvor nært forestående kan fødselen være?

Videre lurer jeg også på dersom fødselen nå setter i gang, hva skjer? Hvor stort, slik ca, er barnet? Er det levedyktigt? Må det ligge i kuvøse? osv. Eller blir fødselen stoppet? Må legge til at jeg har ligget godt over sf kurven gjennom hele sv.skapet.

På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/30164-%C3%A5pning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Det er ingen grunn til å anta at du kommer til å føde snart på bakgrunn av de funnene du beskriver. At jordmoren fikk inn en fingertupp, er ikke noe stort modningstegn. At livmortappen var så lang som 3-4 cm, tyder på at kynnerne dine faktisk ikke er så kraftige at modningen skjer fortere enn man ønsker. Det kan ha vært litt av slimproppen som kom ut, og det er ikke så rart i.o.m. at livmorhalsen ble irritert. Det sitter sikkert mer igjen, og mer blir dannet fram til fødselen starter. Jeg tror jeg vil gå så langt som å si at det kan bli en lang ventetid på deg, hvis du sitter hjemme med pakket bag, avlyste avtaler og i full spenning. Det kan gå lang tid, muligens helt fram til termin.

Hvis du mot formodning skulle gå i fødsel nå en måned før tiden, kan du være ganske trygg på at barnet ditt vil være helt levedyktig uten særlig ekstra hjelp.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/30164-%C3%A5pning/#findComment-120401
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...