Gå til innhold

Bytte av helsestasjon?

Anbefalte innlegg

Gjest snarttttttttt

Termin om et par uker, men jeg skal flytte om 1 1/2 måned. Når er første helsestasjonkontroll, og blir man innkalt automatisk? Jeg skal flytte til en annen bydel og syns det er litt dumt å gå første kontrollene på en stasjon, og så bytte. Går det an at jeg også tar de første kontrollene på den helsestasjonen jeg kommer til å tilhøre selv om jeg ikke har flyttet ennå? Og hvordan gjør jeg det rent praktisk?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/301657-bytte-av-helsestasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Twinsen

Vi flyttet 9 mnd etter vi kom hjem med barn, men vi viste at vi skulle flytte. Vi har adoptert, så vi hadde jo ikke så ofte kontroller som dere med nyfødte barn.

Jeg ringte den nye helsestasjonen, og det var ikke noe problem å begynne rett der. Jeg ringte også den helsestasjonen vi tilhørte før vi flyttet, og sa at vi begynte rett på den nye. Ikke noe problem! Eneste var at den nye helsestasjonen vi flyttet til, kunne ikke "skrive" oss inn før vi hadde meldt flytting. Men vi var på fler kontroller, samt vaksinering før vi flyttet.

Så tror nok ikke du får noe problem med det!

Lykke til!

Gjest snartttttt

Vi flyttet 9 mnd etter vi kom hjem med barn, men vi viste at vi skulle flytte. Vi har adoptert, så vi hadde jo ikke så ofte kontroller som dere med nyfødte barn.

Jeg ringte den nye helsestasjonen, og det var ikke noe problem å begynne rett der. Jeg ringte også den helsestasjonen vi tilhørte før vi flyttet, og sa at vi begynte rett på den nye. Ikke noe problem! Eneste var at den nye helsestasjonen vi flyttet til, kunne ikke "skrive" oss inn før vi hadde meldt flytting. Men vi var på fler kontroller, samt vaksinering før vi flyttet.

Lykke til!

Takk for svar :-)

Gjest snartttttt

Lykke til!

Men når er førte kontroll?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...