Gå til innhold

Manglende utløsning hos mannen under samleie

Anbefalte innlegg

Gjest Syntaks

Hei, Min partner og jeg har vært sammen i et drøyt år. Vi har det fint på veldig mange måter, også seksuelt. Vi er trygge på hverandre og blir tente på hverandre. Imidlertid får han ikke utløsning ved samleie, og det har ikke vært et problem tidligere (i tidligere forhold). Han kan "holde på" i det lengste sammen med (i) meg (forskjellige stillinger), men til slutt blir han bare slapp. Jeg har kun ett lengre forhold bak meg å referere til, men min forrige partner hadde ingen problemer med å få utløsning under samleie. Nå må partneren min "gjøre det selv" ved slutten av "akten", og da kommer han uten problemer. Kan det være noe anatomisk som ikke stemmer? (Jeg har forresten ikke født barn.) Er det friksjonen som blir feil? Kan partneren min ha blitt for vant til sin egen "rytme"/bevegelse de ca. to årene han var alene (før vi møttes)? Jeg føler at det er noe feil med meg, mens han føler at feilen er hans. Det som skaper litt bekymring er at vi nå begge sterkt ønsker oss barn, men blir vi nødt til å søke om assistert befruktning p.g.a. dette..? Jeg er ikke avhengig av at han får orgasme inne i meg for at jeg skal føle at vi har et godt sexliv. Han føler det samme. Men samtidig tenker vi jo begge på det og lurer på hvorfor dette skjer med oss to når det har fungert før. Kan vi være så til de grader "mismatched" når det gjelder akkurat det intime? Vi er forresten meget snart "midt i livet". På forhånd mange takk!

Fortsetter under...

Gjest K. T. Karlsen

Det høres ut som dere ikke matcher helt opptimalt på det seksuelle plan. At din mann ikke oppnår orgasmen med deg mens hans penis er inne i din vagina, kan tyde på at du er alt for laus i fisken. Dette, it tillegg til at din mann, som du sier, er blitt vant til "sin egen rytme" er med på å forårsake nevnte scenario. Det finnes imidlertid hjelp: enten lærer du deg til hyppige knipeøvelser i skjeden, slik at denne kan kjennes stram og god for din mann, slik at friksjonen blir større og orgsmen og utløsningen det påfølgende, eller du kan velge å utføre en såkalt intim vagina operasjon hos kirurg. De kan stramme opp musa di så du greier å gi din mann den orgasemen han fortjener, og slik at dere sammen kan lage et barn. Alternativt er dere nødt til å ta til takke med et miserabelt sexliv uten de store høydare, men med mere kos og omsorg. Omtrent som et gammelt ektepar uten potens. Lykke til!

• 2 uker senere...
Gro Isachsen, Sexolog

At han ejakulerer når han onanerer får meg til å mistenke at dere er offer for den vanligste årsaken til at menn ikke får til å gå av under sex - at han ikke får fysisk stimulering som tilsvarer den han får når han onanerer. Jo hardere han tar i da, desto vanskelig er det å gjenskape den samme takten, hastigheten og kraften i håndlaget under et samleie.

Stemmer dette med kjæresten dins onanimønster, be ham legge dette helt om slik at han ikke behøver ta så hardt i. Det kan selvsagt hende at det vil hjelpe om du trener bevisst på å få kraftigere bekkenbunnsmuskler. Du finner utallige oppskrifter om du bruker søkefunksjonen på Doktoronline.

Det kan også hjelpe om kjæresten din trener de samme musklene, ikke fordi det er viktig å stramme de, men fordi han kan risikere at han strammer for mye når det hadde vært naturlig å gå av for ham. Stramme muskler her stopper orgasmerefleksen. Disse musklene hindres i å gå over i spasmer om de er svært stramme.

Om han lærer seg å være bevisst på å slappe i disse musklene (de han bruker når han kniper av tissestrålen), vil det kanskje også hjelpe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...