Gjest snartmamma Skrevet 20. juni 2001 Del Skrevet 20. juni 2001 jeg har termin om halvannen uke og har vært mye på sykehuset den siste uka. Først pga. nyreproblemer, så et par turer med falske rier. Sist jeg ble sjekket hadde jeg 4 cm åpning (søndag kveld) og det jeg trodde var rier. Jordmor mente jeg måtte opp å gå for å få kraftigere og mer effektive rier. Så var det vaktskifte og nattevakt (også jordmor) mente jeg skulle i seng, og at jeg skulle få en sovepille for å slappe av. Så kom riene bedre i gang, mente hun. Jeg sovnet og om morgenen våknet jeg uten antydning til aktivitet i magen. Babyen sparket, men ingen rier. Skuffet måtte jeg bare reise hjem med mine 4 cm åpning og ingen fremgang. Hvor lenge kan en gå med åpning før det skjer noe mer?Slimproppen har løsnet, men vannet har ikke gått. Vet at jeg er utålmodig nå på slutten, men prøver å gjøre det beste ut av det. Vi har kort vei til sykehuset så det er ikke noe jeg bekymrer meg over. Hvor fort kan det gå når det setter igang igjen ? Dette er fødsel nr. 3, første var lang og nr. to var rask. Håper på noen svar snarest. Skal til legekontroll i morgen etter planen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/30175-4-cm-%C3%A5pning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 20. juni 2001 Del Skrevet 20. juni 2001 Det er ikke så uvanlig med et slikt snikende forløp, slik du beskriver. At ingenting skjedde da du var på sykehuset, hverken ved å være oppe og gå, eller å sove, kan tyde på at kroppen din faktisk ikke er moden for fødsel ennå. Jeg vil likevel tro at det ikke tar så lang tid siden du virker moden og allerede har litt åpning. Man regner ikke med at man er i aktiv fødsel før man har fått mer åpning enn det du har nå. Det er i praksis ingen grenser for hvor lenge du kan gå som du gjør nå. Det viktige som må til, er kraftige rier. Man vet at samleie på et slikt tidspunkt kan sette i gang sterkere rier ved at hormoner blir frigjort ved den mekaniske irritasjonen på mormunnen som penis vil utgjøre. Mannens sæd inneholder også hormoner som kan sette i gang en fødsel. Lykke til videre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/30175-4-cm-%C3%A5pning/#findComment-120420 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.