Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest cholina

for ca to måneder siden tok jeg p-sprøyte. jeg har hatt mensen i 2 uker i strekk istede for en når jeg skal ha mensen. i 3 uker nå har jeg hatt vondt i magen nesten vær dag, og jeg skulle hatt mensen for 1 uke siden. kan det hende at sprøyta ikke har virket slik den skal? eller er det normalt å få smerter i magen og miste mensen etter 2 måneder? håper veldig på svar! klem

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/30187-p-spr%C3%B8ytegravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er en normalt at p-sprøyta forårsaker forandringer i blødningsmønsteret.Etter dei første sprøyte-injeksjonene pleier man å få uregelmessige og uforutsette blødninger som i mengde og varighet kan ligne på menstruasjonsblødninger,eller som bare viser seg i form av blodig utfold.Normalt minsker blødningene i omfang etter hvert som man fortsetter med injeksjonene,og etter 9-12 mnd er dei fleste kvinner helt uten blødning.At blødningen uteblir er altså en forventet virkning,og dermed ikke et tegn på graviditet.

Dersom ditt blødningsmønster avviker fra det forventede,og især om du får langvarig blødning etter å ha vært blødningsfri i lengre tid,bør du kontakte legen.

Uansett er p-sprøyta egentlig det sikreste prevensjonsmiddelet som er på markedet i dag.Dersom du hadde brukt p-sprøyta i 100 år ville du fått 0,2 graviditeter,og dersom 1000 kvinner bruker p-sprøyta fast som prevensjon,så vil 2 av desse bli gravide i løpet av livet.Med andre ord så er det SVÆRT små sjanser for at du er gravid.

Lykke til,håper jeg var til hjelp.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/30187-p-spr%C3%B8ytegravid/#findComment-120301
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...