Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg vet at noen kvinner får mensen selv om de er gravide. Hvor vanlig er dette?

Det sies at det ofte dreier seg om en mens-lignende blødning, men hva innebærer det? Sist jeg hadde mensen varte den i to dager mindre enn vanlig, samtidig som den besto av bare rødt blod som kom i mindre mengder enn vanlig. Er dette likevel "for mye" mens til at jeg kan begynne å få mistanke om graviditet? Har vært småkvalm siden et par dager før jeg fikk mensen, men jeg trodde ikke man ble kvalm før i svangerskapets 6.-7. uke..?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/30191-hvor-vanlig-med-mens-i-starten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

De aller fleste opplever ikke å ha noen blødning i svangerskapet, men man velger likevel å si at det er rimelig normalt med en mindre blødning en gang tidlig i svangerskapet. Dette er sjelden mye og kan egentlig ikke sammenlignes med en mensblødning. Hvis du er usikker, vil jeg anbefale deg å ta en gravitest. Jeg tviler likevel på at du skulle være gravid på bakgrunn av det du sier, men det er bedre å få det avklart enn å gå rundt og lure.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...