Gå til innhold

Soppinfeksjon eller kjønnsvorter?

Anbefalte innlegg

Gjest Smålig frustret

Jeg har en eks som jeg gikk tilbake til, men som i mellomtiden hadde fått kjønnsvorter. Vi har hatt sex to ganger, men da med kondom. Ellers har ikke penis vært i området uten. (Men det har til tider blitt litt vått) Nå er det bare gått en 4 måneder, og jeg har hørt at det er gjerne 6-8 måneder før man får utbrudd dersom man er smittet. Saken er at jeg har fått noen "rugler", eller nesten hvite "blemmer" som er temmelig små på innsiden mellom kjønnsleppe og kjedeåpning på den ene siden. Det er kun et bitte lite område helt nederst og er vel kanskje en 6-7 av de. Det har ikke klødd noe særlig og ikke vært plagsomt. Jeg har ellers gått på antibiotikakur nylig for bihulebetennelse, så undrer da på om det kan være sopp infeksjon istedenfor. Men det er ingen slike blemmer mellom kjedeåpning og anus. Synes også da at det er merkelig at jeg ikke har klødd noe merkbart. Men det har vært noen få endringer på utflod, noe som igjen kan tyde på soppinfeksjon. Det er dessverre lang vente tid hos min fastlege, og jeg ønsker ikke å utføre undersøkelsen hos andre. Derfor lurte jeg på om hva som er mest sannsynlig? Dersom det heller mot sopp, kan jeg jo forsøke en runde med canesten krem i mellomtiden.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/301976-soppinfeksjon-eller-kj%C3%B8nnsvorter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Blemmer er ikke de vanlige symptomer ved soppinfeksjoner i underlivet. Kløe er derimot meget vanlig, utflod likedan. Det er noe som taler for og andre symptomer imot at det er soppinfeksjon du har pådradt deg. Jeg kan selvfølgelig hverken utekukke eller diagnostisere positivt bare på grunnlag av din beskrivelse. Du kan selvfølgelig forsøke med antisoppsalve mens du venter på time. Det er ikke skadelig. Hjelper det har du en sannsynlig diagnose. Du børt bruke det noen ganger om dagen i flere dager før du kan vente eventuelt ressultat. Det er riktig, som du sier at det kan gå opp til et halvt år, noen ganger enda lenger før vortevirus (human paplillomavirus) gir symptomer. Noen ganger gir ikke infeksjonen symptomer i det hele tatt, eller bare etter meget lang tid. Det hender også at det går over av seg selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...