Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest zybilll

Hvorfor virker det som om jordmødrene tviholder på trestetoskopet når de skal lytte etter fosterlyd? Jeg syns det er mye koseligere når de bruker den elektroniske slik at jeg og kan høre, og det er da mindre møl med den? Visstnok slipper man den geleen med trestetoskopet, men hun slipper å telle manuelt og den gravide får også høre fosterlyden?

HOs meg har jordmor nesten hver gang måttet ta det elektroniske pga trestetoskopet ikke klarte å fange inn fosterlyden, trolig pga morkaken min ligger foran, men sist klarte hun å få det inn på trestetoskopet, så jeg ble litt skuffet. Turte ikke si at jeg også ville høre...

Hva tror dere, er det en grunn til at jordmor foretrekker trestetoskop - foruten at hun slipper å bruke den geleen? Er manuell telling mer til å stole på enn elektronisk kanskje?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/302008-jordmor-og-m%C3%A5ling-av-fosterlyd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...