Gjest Levii Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Hei. Jeg er ei jente på 21år som har vært sjekka for epilepsi tre ganger siden des 05. I juli 07 fikk jeg bekrefta at det ikke var det, etter å ha vært på SSE (spesialsykehuset for epilepsi). Jeg har ikke typisk epilepsi anfall. Det som skjer er at selve øya ruller bakover, så bare det hvite synes, mens øyelokka er lukket igjen. Så det ser bare ut som jeg sover. Jeg er bevisst, hører hva folk sier, men orker ikke svare(klarer det om jeg konsentrerer meg, men det er slitsomt, vanskelig og utydelig).Før hadde jeg rykninger men de har blitt borte. I begynnelsen rulla ikke øynene helt bak og øyelokkene gikk opp og igjen, akkurat som kjempe fort blunking. Men det gikk fort over til at de ruller helt bakover og at øyelokkene lokker seg. Jeg har ikke sjanse til å bevege verken øye eller øyelokket. Før varte anfalla alt i fra 10min til flere timer. Det meste jeg har opplevd er 5timer. Men nå har anfallstiden gått ned til bare noen sek. Før hadde jeg maks to om dagen, nå har jeg alt i fra 5 til 20. Har også hatt dager med opp til 30 stk. Det er utrolig slitsomt og jeg sliter med å kunne jobbe. Jeg har null krefter. Har dager der jeg er så sliten at jeg nesten ikke orker å verken prate eller røre på meg en periode. Jeg har ikke helt klart å finne ut hva som utløser annfalla for jeg får dem når som helst, hvor som helst. Men tror det er når jeg blir sliten eller konsentrerer meg veldig. Som feks kino/tv/pc, eller om jeg konsentrerer meg med å lage noe(jeg liker håndarbeide), eller om jeg er my ute å farter/møter folk, eller når jeg jobber. Rett og slett ting jeg/hode blir sliten av. Det som har med konsentrasjon å gjøre. For tiden er jeg sykemeldt. Jeg elsker jobben min og savner å være der, men jeg er så sliten at jeg klarer ikke. Samtidig har jeg mista matlysta, mye hodepine/migrene, konstant kvalm, unormalt trøtt/sliten, dårligere hukommelse enn før, og stokking av ord/bokstaver når jeg prater. Legen på SSE sa at siden det ikke var epilepsi, var det sikkert psykisk. Men det er jeg 100% sikker på at det ikke er. Jeg går til psykolog, har gjort det snart ett år, og merker ikke noe forskjell. Jeg skjønner ikke hva det her kan være for noe og det er veldig plagsomt og slitsomt. Jeg orker nesten ikke dra ut å møte venner lenger, for jeg har ikke krefter til det. Legen min gjør ikke noe mer. Så nå håper jeg på å få hjelp av dere. Hva kan det være for noe? Jeg har prøvd å undersøke litt på nett og snakka litt med venner osv. Har lagt merke til at jeg har mye felles symptomer med hjernesvulst, kan det være noe sånt?? Pliiis hjelp meg?!?! Mvh Levii 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302052-hva-feiler-det-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Det høres slitsomt ut å ha det slik og jeg håper du finner et svar på hvorfor. Jeg stusser litt på at du mener det overhode ikke kan være psykisk,men du har likevel gådt til psykolog nærmere et år. Hva sier h*n da? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302052-hva-feiler-det-meg/#findComment-2445507 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Satish Arora, allmennlege Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Hei! Jeg forstår din vanskelige situasjon og at du er fortvilet. Du beskriver i detalj symptomer som i utgangspunktet ville ha gitt mistanke om epilepsi men du skriver at dette er blitt avkreftet av spesialist. Du spurte om dine symptomer kunne ha sammenheng med hjernesvulst - din spesialist har helt sikkert utført en CT eller MR undersøkelse av hjernen som en del av utredningen og hjernesvulst ville da definitivt ha blitt oppdaget! Dersom slik undersøkelse er utført kan du slå deg til ro med at dine symptomer ikke skyldes hjernesvulst. Når det gjelder andre mulige diagnoser er det vanskelig å si noe konkret da dine symptomer er ikke typisk. Dermed må man sannsynligvis bruke svar på alle tester som du har fått utført til å komme frem til en diagnose. Du skriver at "legen på SSE sa at siden det ikke var epilepsi var det sikkert psykisk" men du tror ikke at dette er tilfelle. I en slik situasjon tror jeg det beste vil være å be din fastlege ordne med en ny henvisning til en nevrolog for en "second opinion" - i slike situasjoner er det ofte lurt å starte med blanke ark og en ny fagperson/spesialist revurderer dine symptomer og dine prøvesvar med et ferskt syn. Håper at dette hjelper. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302052-hva-feiler-det-meg/#findComment-2445531 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Levii Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Det høres slitsomt ut å ha det slik og jeg håper du finner et svar på hvorfor. Jeg stusser litt på at du mener det overhode ikke kan være psykisk,men du har likevel gådt til psykolog nærmere et år. Hva sier h*n da? Jo fordi legen på SSE mente det kunne være pysykisk, så da ble jeg jo med på å prøve en psykolog. Men det har ikke hjulpet noe. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302052-hva-feiler-det-meg/#findComment-2446053 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Levii Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Hei! Jeg forstår din vanskelige situasjon og at du er fortvilet. Du beskriver i detalj symptomer som i utgangspunktet ville ha gitt mistanke om epilepsi men du skriver at dette er blitt avkreftet av spesialist. Du spurte om dine symptomer kunne ha sammenheng med hjernesvulst - din spesialist har helt sikkert utført en CT eller MR undersøkelse av hjernen som en del av utredningen og hjernesvulst ville da definitivt ha blitt oppdaget! Dersom slik undersøkelse er utført kan du slå deg til ro med at dine symptomer ikke skyldes hjernesvulst. Når det gjelder andre mulige diagnoser er det vanskelig å si noe konkret da dine symptomer er ikke typisk. Dermed må man sannsynligvis bruke svar på alle tester som du har fått utført til å komme frem til en diagnose. Du skriver at "legen på SSE sa at siden det ikke var epilepsi var det sikkert psykisk" men du tror ikke at dette er tilfelle. I en slik situasjon tror jeg det beste vil være å be din fastlege ordne med en ny henvisning til en nevrolog for en "second opinion" - i slike situasjoner er det ofte lurt å starte med blanke ark og en ny fagperson/spesialist revurderer dine symptomer og dine prøvesvar med et ferskt syn. Håper at dette hjelper. Det er det som er så rart. Alle leger tror jeg har epilepsi. Og EEGen for snart 3år siden viste det, men når jeg kom til SSE i fjor, sa testene der noe anna. Jeg har tatt MR men det er jo nesten 3år siden, og da var ikke anfallene mine sånn som nå, de hadde lissom ikke begynt ordentlig. Øynene blunka fort/flimring bare. Vet ikke om MR viser det samme som CT jeg, men jeg MRen for 3år siden ikke fant noe fordi det ikke hadde starta ordentlig enda. Om du skjønner? Jeg er bekymra for hva det kan være, men får ikke noe hjelp fra noen. Legen min gjør ikke noe mer heller, enda jeg har sagt jeg ikke orker mer. Tror du testene på SSE har vist feil?(det vet jeg kan skje) Eller tror du det kan være hjernesvulst? Noe må det jo være :/ 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302052-hva-feiler-det-meg/#findComment-2446231 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hoggormen Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Hei! Jeg forstår din vanskelige situasjon og at du er fortvilet. Du beskriver i detalj symptomer som i utgangspunktet ville ha gitt mistanke om epilepsi men du skriver at dette er blitt avkreftet av spesialist. Du spurte om dine symptomer kunne ha sammenheng med hjernesvulst - din spesialist har helt sikkert utført en CT eller MR undersøkelse av hjernen som en del av utredningen og hjernesvulst ville da definitivt ha blitt oppdaget! Dersom slik undersøkelse er utført kan du slå deg til ro med at dine symptomer ikke skyldes hjernesvulst. Når det gjelder andre mulige diagnoser er det vanskelig å si noe konkret da dine symptomer er ikke typisk. Dermed må man sannsynligvis bruke svar på alle tester som du har fått utført til å komme frem til en diagnose. Du skriver at "legen på SSE sa at siden det ikke var epilepsi var det sikkert psykisk" men du tror ikke at dette er tilfelle. I en slik situasjon tror jeg det beste vil være å be din fastlege ordne med en ny henvisning til en nevrolog for en "second opinion" - i slike situasjoner er det ofte lurt å starte med blanke ark og en ny fagperson/spesialist revurderer dine symptomer og dine prøvesvar med et ferskt syn. Håper at dette hjelper. Du har kanskje allerede gått dette nærmere i sømmene alt, men hvis ikke. Rett ut sagt: Pell deg til en ny nevrolog! Jeg kjenner en svært dyktig nevrolog i Bærum, om du skulle være interssert. Han har refusjon . 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302052-hva-feiler-det-meg/#findComment-2534738 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.