Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

24

• Loralei

6

• dobby1365381209

3

• frosken

2

Lykke til!

Venninna mi fikk ikke ny vanlig rullestol engang hu. De skulle på død og liv reparere den gamle fordi hun hadde "for høyt forbruk" på rullestoler, dvs, hun trener en gang i uka og går på kor en gang i uka. I tillegg til å følge guttungen på skolen, handle etc. Altså, et ganske normalt liv for en på 36 år... Og hva hun skulle gjøre i mellomtiden mens stolen var til rep, var ikke deres problem. Hun fikk spørre på heimen om hun kunne låne en der, eller så fikk hun holde senga. Heia hjelpemiddelsentralen sier jeg.

(hun fikk ny altså- etter en million telefoner).

HMS er fæle, jeg sliter ut en stol på ca 8 mnd, men har ikke hatt noe problem med å få ny fordi akselen har brukket og den er blitt skjev i ramma.

Hvis jeg får problemer med en ny manuell så blir jeg forbannet for jeg har søkt på en ny manuell også.

men jeg håper du får det til altså. har bare mistet litt troen på at folk får det de trenger.....

Jeg vet akkurat hva du mener, det er en kamp å få det man har bruk for, men det går som regel bra etter et par års tid. Jeg blir så sliten og lei innimellom at jeg må ta pauser.

• 7 måneder senere...

Jeg vet akkurat hva du mener, det er en kamp å få det man har bruk for, men det går som regel bra etter et par års tid. Jeg blir så sliten og lei innimellom at jeg må ta pauser.

Du kunne ikke bruke definisjonen på "funksjonshemning": "Funksjonshemmet er den som pga skade, sykdom eller lyte, er vesentlig hemmet i forhold til samfunnet rundt en.." eller noe sånt? Ut fra denne definisjonen kunne du forklare hva som kunne medført at du ikke lengre følte deg funksjonshemmet i forhold til trapper, adkomst dit du vil etc... For å få dette til trenger du en slik stol etc.?

Du kunne ikke bruke definisjonen på "funksjonshemning": "Funksjonshemmet er den som pga skade, sykdom eller lyte, er vesentlig hemmet i forhold til samfunnet rundt en.." eller noe sånt? Ut fra denne definisjonen kunne du forklare hva som kunne medført at du ikke lengre følte deg funksjonshemmet i forhold til trapper, adkomst dit du vil etc... For å få dette til trenger du en slik stol etc.?

Jeg forestiller meg at du kjeder deg i kveld, siden du driver og svarer på tråder som er utrolig gamle. Men hvis Dorthe aldri kom så langt at hun søkte på den stolen, så er det jo fortsatt fint å få noen gode råd...*s*

Annonse

Jeg forestiller meg at du kjeder deg i kveld, siden du driver og svarer på tråder som er utrolig gamle. Men hvis Dorthe aldri kom så langt at hun søkte på den stolen, så er det jo fortsatt fint å få noen gode råd...*s*

Hvordan i all verden kom jeg inn i den tråden, tro??? Noen svarte på downstråden og jeg havna inn på "funksjonshemmede" og følte for å svare på dorthes eldgamle tråd ;-P

LOL, jeg har ikke fått noe svar enda, det tar sin tid på HMS i Oslo

Jeg har søk, men det tar da lenger tid enn 8 mnd å få noe svar

Annonse

• 2 måneder senere...
dobby1365381209

hei

er du du lur, kontakter du din primær lege og snakker om grunnene for å søke om dette, kansje han eller hun kan og vil skrive en annbefalig til deg.. har du sjekket andre alternativer? selv har æ en liten rampe i sekken min bak rullestolen som klappes sammen og brettes ut og er veldig fornøyd med denne. denne for du søkt på og det finnes 3 stølelser ta denne om jeg ikke husker feil. kan finne ut mere for deg om dette er ønsklig. lykke til

hei

er du du lur, kontakter du din primær lege og snakker om grunnene for å søke om dette, kansje han eller hun kan og vil skrive en annbefalig til deg.. har du sjekket andre alternativer? selv har æ en liten rampe i sekken min bak rullestolen som klappes sammen og brettes ut og er veldig fornøyd med denne. denne for du søkt på og det finnes 3 stølelser ta denne om jeg ikke husker feil. kan finne ut mere for deg om dette er ønsklig. lykke til

Jeg søkte på el stol da jeg skrev innlegget og venter fremdeles på vedtak ;o) Ting tar tid

dobby1365381209

Jeg søkte på el stol da jeg skrev innlegget og venter fremdeles på vedtak ;o) Ting tar tid

min jobb er og hjelpe brukere som ikke for sine rettigheter innen helse og sosial adm. og ting behøver ikke ta så lang tid. hvor lenge har du ventet? hilsen dobby

min jobb er og hjelpe brukere som ikke for sine rettigheter innen helse og sosial adm. og ting behøver ikke ta så lang tid. hvor lenge har du ventet? hilsen dobby

Jeg har ventet på vedtaket i 10 måneder og har ikke hørt et eneste ord. Dette er Oslo altså :o)

dobby1365381209

Jeg har ventet på vedtaket i 10 måneder og har ikke hørt et eneste ord. Dette er Oslo altså :o)

hei igjen. det er alt for lenge og de har godt over fristen for saksbehandling. om du vil ha ytligere informasjon eller hjelp kan du jo kontakte meg. hvorfor har du ikke kontaktet de i forhold til at din sak har tatt så lang tid?

hei igjen. det er alt for lenge og de har godt over fristen for saksbehandling. om du vil ha ytligere informasjon eller hjelp kan du jo kontakte meg. hvorfor har du ikke kontaktet de i forhold til at din sak har tatt så lang tid?

Fordi jeg er litt sånn at jeg vet ikke egentlig hvilken stol jeg vil ha siden de trakk iBot fra markedet. Jeg synes alle er så store og brede, 10 cm bredere enn den manuelle jeg har. l Kan de ikke lage en liten el stol med store hjul foran som tar fortauskanter uten problem. Og som ser pen ut, ikke som en traktor. Jeg er ikke 45 cm over rumpa ;o)

Jeg har en trax og den er fin ute, men jeg skulle jo gjerne inn i butikkene og på cafe og pub også. Det er jo umulig å trille ut

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...