Gå til innhold

Smerter i begynnelsen av Svangerskapet?

Anbefalte innlegg

Gjest Mamma87

hei.. Jeg er ei jenta på snart 21 år. jeg fikk nettopp vite at jeg er gravid, er ca. i 6. uke. har vært gravid for et år sia, men det va svangerskap utenfor Livmoren (på eggstokken). Gikk heldigvis bra med eggstokken, fikk beholde den og den er visst blitt fin igjen sa Gynekologen på siste vanlig sjekk. Nu er jeg som sagt gravid igjen, og er veldig redd selvfølgelig. Samtidlig har jeg litt smerter som ligner på menssmerter, men ikke akkurat likens. Ei natt våkna jeg av smerten, det va eineste gangen jeg hadde skikkelige smerter, gikk over etter ca. 15 min. Har ikke hatt noe blødning. Så er jeg ikke kvalm heller. Og de fleste er jo kvalm i begynnelsen. Har snakket med to veninner som har vært gravid, og de hadde og litt smerter i begynnelsen av svangerskapet. Men eg e veldig redd siden jeg det ikke fungerte første gangen. Får ikke Ultralydundersøkelse før om 2 uker. Er det noen tegn jeg kan kjenne etter om at embryoet er kommen til livmora? eller merke jeg ikke forskjellen om det e i eggstokken, eggledern eller livmora? Livmorhalsen er blitt større, men den va større sist gang også. Håper du kan hjelpe mg. Stefanie

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/302138-smerter-i-begynnelsen-av-svangerskapet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Angela26

Jeg tror det ville vaert godt for deg à pratet litt med ei jordmor, eller en lege om dine bekymringer. Jeg har desverre ingen svar à gi deg...

Jeg er ogsà gravid, og har ikke merket noe til kvalmen. Er snart 8 uker pà vei. Kan bare bli litt uvel om jeg er skikkelig sulten eller om jeg har spist for mye. Sà du trenger ikke bli kvalm nàr du er gravid!

Hàper alt er bra, og lykke til!

Mette Moen, Gynekolog

Så fint du er gravid igjen. Jeg skjønner at du er engstelig for at det kan skje igjen, at det er utenfor livmoren, og det er en lett øket risiko for at det kan skje hos deg. Det er dessverre bare ultralyd som kan fortelle om graviditeten er på rett sted. Hvis det har vært smerter, kan du be om undersøkelse før om to uker. Graden av kvalme er ulik fra kvinne til kvinne. Livmorhalsen endrer seg, men det skyldes hormonendringene og er ikke relatert til hvor graviditeten sitter. Så jeg kan dessverre ikke hjelpe deg til en nærmere diagnose. Hvis du får økende smerter, bør du søke legehjelp.

Lykke til, vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...