Gjest lerkefugl Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Hei Gro! Jeg har et problem. Har et masochistisk tenningsmønster som sannsynligvis stammer fra et langt "seksuellt forhold" til en voksen mann da jeg var barn. Jeg ønsker ikke hå ha dette fysiske tenningsmønsteret. Ønsker å bryte båndene mellom å være et forsvarsløst barn og seksualiteten. Mellom førelser som skrekk og vemmelse og seksualitet. Jeg vil ha min egen, ikke den han pådyttet meg. Men jeg vet ikke hvordan! Ikke psykologen min heller. Har såvidt begynt å snakke med denne om det. Det går på en måte, blir tatt imot på en bra måte. Men vet altså ikke. Er inne på tanken om å t kontakt med sexolog på støttesenteret angående dette, men er vel ikke helt moden for det enda. Så prøver meg her hos deg først. Kan du si noe om hvordan man kan jobbe for å bryte sånne mønster, skape nye? Tar gjerne imot erfaringer fra andre og, men setter pris på silkehansker da dette er forferdelig sårt! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302162-%C3%A5-skape-en-egen-seksualitet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gro Isachsen, Sexolog Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Så flott at psykolgen din er åpen for å snakke om sex og at du blir ivaretatt når du bringer temaet på bane! Ikke godt å si hvor du har tenningsmønsteret ditt fra. Undersøkelser har vist at et underkastenede/ masochistisk tenningsmønster ikke er mer vanlig blant de som har vært utsatt for overgrep i barndommen, enn blant andre. Hvor enkelt det er å endre et underkastende tenningsmønster avhenger av hvor dypt det sitter. For mange er det som en legning. Det blir da like vanskelig å avlære som om en skulle avlære homofili - og det er som kjent ikke mulig. Sitter denne måten å tenne på svært dypt, er nok det enkleste for deg å finne måter du kan akseptere og glede deg over det slik er du og lære hvordan du skal få et godt seksualliv - som masochist. Dersom underkastelse er en mindre viktig del av tenningsmønsteret ditt kan du kanskje finne andre veier til tennning, spenning og nytelse ved å forsterke andre aktiviteter og bruk av sanser som forsterker nytelsen din. Ikke alle sexologer har kompetanse på SM. Anbefaler at du sjekker om sexolgen på støttesenteret har denne kompetansen. Hvis ikke bør du finne en som har det. Ta gjerne kontakt med meg når du er klar til å være åpen rundt dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302162-%C3%A5-skape-en-egen-seksualitet/#findComment-2447726 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.