Gå til innhold

Svimmelhet

Anbefalte innlegg

Gjest Siw-Hilde

Jeg er en jente på 20 år som de siste 5 årene har vært plaget av svimmelhet. Samtidig med svimmelheten så svartner det for meg, jeg blir litt "borte", jeg mister synet og også følelser i armer og rygg. Dette kommer også av og til når jeg bærer noe, da mister jeg styrke i armer og i ryggen og må sette fra meg det jeg holdt, ellers mister jeg det. Legen min har sagt at hun ikke vet hva dette er men at jeg må leve med det. Det plager meg og jeg er redd for å holde barn, dyr eller andre verdifulle ting, for jeg er redd for å miste dem ned. De siste månedene har problemet kommet oftere og har økt i intensitet, og for noen dager sider fikk jeg et anfall, mistet synet og kom til meg selv noen sekunder senere uten å huske hva som skjedde dei sekundene. Er dette virkelig ikke noe å bekymre seg over, slik som legen min sa?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/302212-svimmelhet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Satish Arora, allmennlege

Denne opplevelsen av "å bli borte" må være veldig skremmende. Du forteller at du mister synet, følelse i armer og rygg og at du er nå redd for å holde feks barn. Jeg synes at dine plager skal tas alvorlig og utredes nærmere for sikkerhetsskyld. Du bør ihvertfall få tatt en MR undersøkelse av hjernen som en del av utredning av disse symptomene. Jeg mener at det vil også være naturlig å be din fastlege henvise deg til en undersøkelse som måler den elektriske aktiviteten i hjernen (EEG) og/eller en henvisning til en nevrolog for å finne nærmere ut av disse symptomene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/302212-svimmelhet/#findComment-2451421
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...