Gå til innhold

Smerter på venstre side, under brystet

Anbefalte innlegg

Gjest HegeAre

Hei! Smertene oppstod brått etter at jeg fra å ligge på ryggen, la meg over på venstre side (hadde lagt meg). Det var voldsomme smerter, under venstre bryst. Disse smertene holdt på ca. 35 min. Jeg tror jeg bare hadde hælene og hodet i senga, så vondt var det. Det avtok litt etterhvert, men det var fortsatt en vond klump der. I tillegg gjorde det veldig vondt hvis jeg prøvde å snu meg over på høyre side (klarte ikke), eller løftet den høyre armen. Jeg fikk to smerteanfall til den natten, om enn ikke så langvarige. Det ble bedre når jeg stod opp, men jeg kjenner fortsatt at det er "noe der". Det var også tungt å puste, samt vondt å trekke etter pusten. Jeg er kvinne, 44 år, slank, røyker ikke, trener, har fibromyalgi og brokk i spiserøret. PS. Jeg liker ikke å gå til lege.

Fortsetter under...

Satish Arora, allmennlege

Dersom du fortsatt har vondt i brystet og synes det er tungt å puste mener jeg at det er svært viktig at du oppsøker din lege (selv om du ikke liker å gå til lege!). Det kan være flere ufarlige årsaker til dine smerter men samtidig er det viktig å vurdere behov for å ta røntgen undersøkelse av brystet særlig dersom du fortsetter å oppleve disse symptomer. Det er like greit å oppsøke din lege snarest mulig slik at du slipper å bekymre deg mer om dette!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...