Gå til innhold

Anbefalte innlegg

I Mars for to år siden sluttet jeg på p pillen Trionetta.Fikk ikke mens før i Juli..Etter det var den veldig uregelmessig. (sykluser mlm 29 og 56 dager!)

Men ble gravid i mai.Men det endte i en spontan abort etter 5 uker. Etter det så har den vært så å si regelmessig.men plutselig nå fikk jeg mens på 43 dag.Har begynt ågå til akupunktur og..Samboeren min hadde som 5 åring en operasjon der han fikk operert ned testiklene fra lysken.

Vi vurderer nå å begynne å undersøke oss. Men gruer oss sånn til det fordi vi er redde for negativt svar.( Siden han hadde den operasjonen)

Er det noen som ha tips til oss? Vitaminkurer og sånn?

Jeg er 27 år og han 32. Begge friske og raske.Normalvektige.

Takknemmlig for alle svar!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/302347-vil-s%C3%A5-gjerne-bli-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det verre å prøve og prøve og ikke få det til, enn å evt. få vite om det er noe feil et sted?

Å operere ned en testikkel skal normalt ikke ha noe å si for fertiliteten senere, men ting kan jo skje underveis.

Begge kan ha nytte av akupunktur.

Skulle sædkvaliteten vise seg å være dårlig, vil akupunktur kunne hjelpe sammen med bl. a. tilskudd av sink.

Dere begge bør passe på å spise mye ren mat (ikke blandingsprodukter), mye grønnsaker og lite hvetevarer, sukker og annen "junk".

Lev så regelmessig som mulig og ha sex fordi dere har lyst på - ikke bare for å prøve å lage barn.

Jeg synes ikke dere skulle utsette å utrede dere. Dere har prøvd lenge, og da er det greit å finne ut om det er noe galt. Kanskje det enkelt og greit kan rettes på også?

Lykke til videre. Jeg vet hvor frustrerende det er å prøve uten å få det til.

Er det verre å prøve og prøve og ikke få det til, enn å evt. få vite om det er noe feil et sted?

Å operere ned en testikkel skal normalt ikke ha noe å si for fertiliteten senere, men ting kan jo skje underveis.

Begge kan ha nytte av akupunktur.

Skulle sædkvaliteten vise seg å være dårlig, vil akupunktur kunne hjelpe sammen med bl. a. tilskudd av sink.

Dere begge bør passe på å spise mye ren mat (ikke blandingsprodukter), mye grønnsaker og lite hvetevarer, sukker og annen "junk".

Lev så regelmessig som mulig og ha sex fordi dere har lyst på - ikke bare for å prøve å lage barn.

Jeg synes ikke dere skulle utsette å utrede dere. Dere har prøvd lenge, og da er det greit å finne ut om det er noe galt. Kanskje det enkelt og greit kan rettes på også?

Lykke til videre. Jeg vet hvor frustrerende det er å prøve uten å få det til.

Ja vi skal bestille time hos fastlege nå.Så får vi se hvordan det går.. Tusen takk for tipsene! Vi har nok kankje ikke levd så sunt som vi burde.Men nå er det skjerpings:)

Tok det lang tid før du ble gravid enn? Siden du svarte..

Ja vi skal bestille time hos fastlege nå.Så får vi se hvordan det går.. Tusen takk for tipsene! Vi har nok kankje ikke levd så sunt som vi burde.Men nå er det skjerpings:)

Tok det lang tid før du ble gravid enn? Siden du svarte..

Det tok oss 3 år før vi klarte å få til førstemann. Da regner jeg med 1,5 år med jevnlig sex uten prevensjon før utredning.

Mannen min hadde litt dårlig sædkvalitet, og jeg har PCO. Veldig dårlig kombinasjon.

Vi prøvde to kurer med eggløsningsstimulerende medisin som ikke ga noen graviditet.

Til slutt ble jeg operert for min PCO. Da gikk det 4 mnd før jeg var gravid :)

Så skal det sies at de to neste har kommet på et blunk - så når "proppen" først løsnet så gikk det greit videre :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...