Gå til innhold

Felles konto til mat osv?

Anbefalte innlegg

Hihi...

Av en eller annen grunn er det dine innlegg som får frem det lille ekstra smilet i dag. :-)

Er foreløpig i et avstandsforhold, hvor jeg som regel besøker ham. Han insisterer på å betale halvparten av reiseutgiftene mine, noe jeg derimot ikke er helt enig i. Lang historie... Men...

.... sist kom jeg med et argument om at han faktisk ikke burde betale halvparten av reiseutgiftene, i og med at dopapirutgiftene mangedobles den uka jeg pleier være hos ham i strekken. ;-)

Wow! Kjøper du lukxusdopapir ettersom dette går opp-i-opp med reisekostnadene? ;-)

Fortsetter under...

Ja, man kan ikke være for opptatt av hvem-skal-ha-hva. Da måtte man jo strengt tatt ha hatt hvert sitt dopapir osv...;-)

Det kunne vi godt ha hatt, siden vi har hver vår dass! (Hvert vårt bad, vi lever som filmstjerner.)

Men vi kjøper inn en felles gigantpakke, og fordeler mellom dassene etter behov.

Wow! Kjøper du lukxusdopapir ettersom dette går opp-i-opp med reisekostnadene? ;-)

Hihi...

Man skulle tro det. :-) Foretrekker noe mykt og ikke resirkulert, men det hadde vel også litt med forbruket mitt. Han er en enslig mann i full jobb. Sånn sett er det vel ikke mange tørkene han bruker i løpet av en dag. Når jeg er der derimot, forsvinner rullene ganske så fort. :-)

Vi er gift men jeg svarer for det. Alle inntekter går inn på samme konto. Derfra trekkes det lån, et fast beløp (ca 12 000?) til regningskonto, og et fast beløp til våre brukskontoer som skal dekke mat/klær/frisør/forefallende. For tiden har vi 5 000,- kr hver tror jeg.

Det trekkes også til en sparekonto som vi da kan bruke til evt prosjekter vi har på gang og til en reisekonto.

Fordelen er at vi alltid har penger til å betale regninger selv om de kommer ujevnt fordelt utover året.

Vi har alltid like mye å bruke på "oss selv" hver måned uansett hvor mye vi tjener, hvem som tjener mest osv.

Det har stort sett vært meg som har tjent mest - men nå er det ganske jevnt fordelt etter at han skiftet til en bedre jobb.

Gjest ViViola

''Kan vi f.eks bare opprette en konto i skandiabanken?''

En av dere må stå som kontohaver, men dere kan begge ha kort på kontoen.

Vi fordeler utgifter veldig enkelt: En felles konto der all inntekt går inn, og derfra fordeles pengene til en sparekonto, en feriekonto og en regningskonto. På inntektskontoen har vi begge kort.

Vi teller absolutt ikke opp hvem som bruker hva.

Fungerer helt glimrende - for oss.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...