Gå til innhold

Uke 30 endringer i sparking

Anbefalte innlegg

Gjest Ellenbaby

Hei

Jeg er nå i uke 30, og synes plutselig at de site par dagene har sparkingen bltt mye svakere. Fortsatt like ofte som før, men ikke fullt så kraftige. I uke 27 og 28 var sparkene så kraftige at de nesten var ubehaglige. Nå er de liksom tilbake til slik de var igjen.

Flere steder så har jeg lest at man må kontakte sykehus straks dersom sparkemønsteret endrer seg i uke 30. Andre steder står det at det er vanlig at sparkingen blir svakerer siden boltrepalssen blir mindre. Hva er rett?

Jeg er så urolig. Jeg har legekontroll og ultralyd om ei uke. Men, bør jeg kontakte dem nå?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/302450-uke-30-endringer-i-sparking/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tipper h*n har lagt seg med armer og bein litt mer innover, etter å ligget med dem ut mot mageskinnet ditt en stund.

Hyppighet / regelmessighet, altså at du kjenner liv uten altfor lange mellomrom, er viktigere enn akkurat hvor kraftige bevegelsene er.

Jeg merket ikke noen reduksjon i bevegelsene mot slutten av svangerskapene slik det står i mange bøker, men det var stor forskjell mellom første og andre gang jeg var gravid. Minstemann lå antakelig en helt annen vei enn den eldste mesteparten av tiden, bl.a. trodde legen min at han hadde vært i hodeleie fra et tidlig tidspunkt og derfor ikke snudde seg mot slutten.

Jeg tror du trygt kan vente en uke, men hvis du da blir gående å lure, synes jeg du skal ringe allikevel. Det hjelper å bli beroliget av fagfolk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...