Gå til innhold

langvarig slapp og hanglete

Anbefalte innlegg

Gjest Slapp og bekymret

Jeg er en vanligvis sunn og svært aktiv kvinne på 32 år som fikk forkjølelse/influensa i slutten av januar. Hadde 38-39 i feber i et par dager, feberen ble deretter borte og jeg gikk tilbake til jobb til tross for at jeg var slapp og hostet en hel del (tørrhoste). Problemet er nå at det ikke gir seg. Nå, to måneder etter er tilstanden fremdeles er som ca en uke etter utbruddet, jeg er på jobb på dagtid, men fryktelig slapp når jeg kommer hjem på ettermiddagene, og helgene tilbringes stort sett på sofaen. Hosten kommer og går litt, og jeg har ømme lymfeknuter på halsen. Har ellers ikke noe vondt eller verk i kroppen. Har vært hos legen og tatt prøver som viser at det ikke er mycoplasma eller chlamydia, og kyssesyken har jeg hatt tidligere. Hva kan dette være? Jeg kan ikke huske å ha hørt om andre med så langvarige "influensatilstander" som dette, men er dette noe dere leger ser jevnlig? Og hvor lenge må jeg belage meg på at det kan vare før jeg blir frisk? Er fryktelig frustrert og ganske bekymret og håper på et oppklarende svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/302483-langvarig-slapp-og-hanglete/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Satish Arora, allmennlege

Influensa symptomer som skyldes en virus infeksjon kan i noen tifeller vare i flere uker. Din lege har tatt prøver som er naturlig å få undersøkt i slike tilfeller for å være sikker på at det ikke er mykoplasma eller kyssesyke infeksjon. Men dine symptomer har nå vedvart i ca 2 måneder og dette er nokså lang tid - jeg anbefaler at du derfor tar ny kontakt med din fastlege for en nærmere undersøkelse med bl.a. nye blodprøver (feks CRP, hviteceller) samt for å diskutere behov for et røntgenbilde dersom du fortsatt hoster. Du er en ung, aktiv kvinne og det er viktig at man finner mer ut av dette og får deg tilbake i god form.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...