Gå til innhold

utmattelse og feber etter sex

Anbefalte innlegg

Gjest utmattet av sex

hei! er en jente på 26år som de siste to årene har slitt med et merkelig problem som ingen leger har klart å finne ut av. Hver gang jeg og samboeren prøver å ha sex, eller jeg bare koser litt med meg selv i ro og mak ender det opp med at jeg resten av dagen og dagen etterpå er utmattet, har feber og er grinete og sutrete, alt er rett og slett galt, og eneste jeg orker er å ligge stille under dyna..

legene har testet mye, men finner ikke ut av det, så nå har de tydeligvis bestemt seg for at det skyldes depresjon, uten at medisiner har hjulpet i hverken ene eller andre retningen. Noen som har hørt om eller vært borti lignende?

begynner å bli slitsomt, jeg vil jo kose med sambo, men han er redd for å ødelegge dagene for meg, noe som ikke er lett å takle for noen av oss..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/302530-utmattelse-og-feber-etter-sex/
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest har det nesten slik

Jeg blir veldig utmattet av sex, både med partner og uten. Får ikke feber, men er trøtt og tung i kroppen ,sur og aldeles utslitt, ja. Har ikke peiling på hva det kan være, jeg har tenkt på både hjertet og hormoner. Hva har de sjekket hos deg?

Gjest utmattet av sex...

Jeg blir veldig utmattet av sex, både med partner og uten. Får ikke feber, men er trøtt og tung i kroppen ,sur og aldeles utslitt, ja. Har ikke peiling på hva det kan være, jeg har tenkt på både hjertet og hormoner. Hva har de sjekket hos deg?

puh.. godt å høre at jeg ikke er helt alene :o)

legene har sjekket stoffskifte, vitaminer, mineraler, blodprosent og en del annet som jeg ikke helt aner hva var, men siste testene var alt normalt bortsett fra at jeg har mangel på b12, noe jeg har hatt siste årene. skal tilbake og ta nye prøver neste uke,har legetime den 8mai, da får jeg se hva som skjer. håper bare ikke min nye fastlege igjen konkluderer med at det er depresjon, de har de andre kommet til, men antidepressiva har ikke hjulpet, heller gjort det værre, selv etter to år på antidepressiva så ble jeg mer sliten og syk, da tålte jeg ikke engang å "rangle" (dvs sove mindre enn 14timer iløpet av natta + middagslur midt på dagen)..

Lurer på om jeg skal ta en lang og heftig tur i senga først og så få typen til å kjøre meg til legen rett etter siden jeg ikke tør kjøre selv da, bare for å se om det gir utslag på noen av prøvene..

har lyst å finne ut hva som feiler meg, hva dette er siden jeg nå er på vei inn i en ny periode nå hvor jeg konstant er trøtt og sliten og uttafor... har hatt en bra periode siste fire mnd hvor jeg har fungert greit sålenge jeg ikke har hatt sex.. men nå er jeg så utslitt etter bare tre-fire timer på skolen at jeg sover til dagen etterpå...

Gjest har det nesten slik

puh.. godt å høre at jeg ikke er helt alene :o)

legene har sjekket stoffskifte, vitaminer, mineraler, blodprosent og en del annet som jeg ikke helt aner hva var, men siste testene var alt normalt bortsett fra at jeg har mangel på b12, noe jeg har hatt siste årene. skal tilbake og ta nye prøver neste uke,har legetime den 8mai, da får jeg se hva som skjer. håper bare ikke min nye fastlege igjen konkluderer med at det er depresjon, de har de andre kommet til, men antidepressiva har ikke hjulpet, heller gjort det værre, selv etter to år på antidepressiva så ble jeg mer sliten og syk, da tålte jeg ikke engang å "rangle" (dvs sove mindre enn 14timer iløpet av natta + middagslur midt på dagen)..

Lurer på om jeg skal ta en lang og heftig tur i senga først og så få typen til å kjøre meg til legen rett etter siden jeg ikke tør kjøre selv da, bare for å se om det gir utslag på noen av prøvene..

har lyst å finne ut hva som feiler meg, hva dette er siden jeg nå er på vei inn i en ny periode nå hvor jeg konstant er trøtt og sliten og uttafor... har hatt en bra periode siste fire mnd hvor jeg har fungert greit sålenge jeg ikke har hatt sex.. men nå er jeg så utslitt etter bare tre-fire timer på skolen at jeg sover til dagen etterpå...

Hei igjen!

Om du er deprimert, vet vel du bedre enn legene? Blir irritert på leger som avfeier ting de ikke finner ut av, med - nei du er nok deprimert.

I perioder sliter jeg som du, trenger uvanlig mye søvn, og har null energi. Blir sliten av ingenting, og som sagt, aldeles utmattet av sex. Du må prøve å ikke gi deg. Les om sykdommen ME (utmattelsessyndrom) på nettet, og se om du kjenner deg igjen. Det er også flere bindevevssykdommer f.eks EDS) som kan påvirke energien slik du beskriver. Har du hatt Mononukleose (kyssesyken)? Det går an å teste om du har hatt den, dersom du er usikker (antistoffer i blodprøve). Langvarig utmattelse er vanlig etter den sykdommn. Du bør få testet din lungefunksjon/kapasitet, og ta aktivitets- EKG (måle hjertefrekvens under f.eks sykling, hos lege). Du bør også få en 24 timers EKG, der pulsen din blir målt kontinuerlig i 24 timer. Husk å ha sex da!! :-) Da kan forskjellen i pulsaktiviteten måles både før, under, og etter sex. Skriv ut og ta med som huskelapp til legen:-)

Selv om dette tar mye av din tid og energi, og det er mange undersøkelser - må du prøve å ikke ha altfor stort fokus på sykdom. Av erfaring vet jeg at det er lett for. Tenk positivt, men stå på, og finn ut hva som gjør dette. Det er slitsomt å være på utredning, skikkelig slitsomt. Men, det må til, viss vi skal få det bedre. Ønsker deg lykke til.

Alternativt kan du også prøve alternativ behandling :o) Akupunktur, urter, kosttilskudd, oljer osv. Mange slike terapauter har bedre peiling på våre energibaner, enn vanlige leger har.

Blir kjempe glad dersom du forteller hvordan det går, også av egen interesse, da de ikke har funnet grunnen hos meg. Enda..

Gjest utmattet av sex

Hei igjen!

Om du er deprimert, vet vel du bedre enn legene? Blir irritert på leger som avfeier ting de ikke finner ut av, med - nei du er nok deprimert.

I perioder sliter jeg som du, trenger uvanlig mye søvn, og har null energi. Blir sliten av ingenting, og som sagt, aldeles utmattet av sex. Du må prøve å ikke gi deg. Les om sykdommen ME (utmattelsessyndrom) på nettet, og se om du kjenner deg igjen. Det er også flere bindevevssykdommer f.eks EDS) som kan påvirke energien slik du beskriver. Har du hatt Mononukleose (kyssesyken)? Det går an å teste om du har hatt den, dersom du er usikker (antistoffer i blodprøve). Langvarig utmattelse er vanlig etter den sykdommn. Du bør få testet din lungefunksjon/kapasitet, og ta aktivitets- EKG (måle hjertefrekvens under f.eks sykling, hos lege). Du bør også få en 24 timers EKG, der pulsen din blir målt kontinuerlig i 24 timer. Husk å ha sex da!! :-) Da kan forskjellen i pulsaktiviteten måles både før, under, og etter sex. Skriv ut og ta med som huskelapp til legen:-)

Selv om dette tar mye av din tid og energi, og det er mange undersøkelser - må du prøve å ikke ha altfor stort fokus på sykdom. Av erfaring vet jeg at det er lett for. Tenk positivt, men stå på, og finn ut hva som gjør dette. Det er slitsomt å være på utredning, skikkelig slitsomt. Men, det må til, viss vi skal få det bedre. Ønsker deg lykke til.

Alternativt kan du også prøve alternativ behandling :o) Akupunktur, urter, kosttilskudd, oljer osv. Mange slike terapauter har bedre peiling på våre energibaner, enn vanlige leger har.

Blir kjempe glad dersom du forteller hvordan det går, også av egen interesse, da de ikke har funnet grunnen hos meg. Enda..

hadde kyssesyken for 10 år siden, var ikke så syk første halvåret etter den ble påvist, bare slapp og "forkjølet", men etter det fikk jeg mer og mer problemer med at jeg fikk "alt" som gikk, forkjølelser, influensa, omgangssyke og det meste. etter et par år med det ble jeg til slutt så dårlig etter en lang vinter med utrolig mange lungebetennelser at jeg til slutt ble lagt inn på sykehus, da hadde jeg en lungekapasitet på 15%. dette er nå 4år siden og jeg er stadig til jevnlige kontroller pga astma, men lungefunksjonen ligger stort sett rundt 90-95%, så det er "ute av verden" slik jeg ser det.

ME har jeg lurt en del på, men legene er ikke særlig med på den tanken. EDS hadde jeg ikke hørt om før, men etter å ha søkt en del rundt på nettet ser jeg en del likhetstrekk der og, bl.a med hypermobile ledd og div annet, men likevel ikke nok til at jeg tror jeg kan ha det.

akupunktur og kosttilskudd fra homeopat er prøvd, uten virkning.

så jeg vet ikke. er tydeligvis krise på legesenteret jeg går på, de har nå 9ukers ventetid på en vanlig fastlegetime med mindre du står der med 40 i feber og virkelig er syksyk, men da blir du stort sett sendt på legevakten for de har ikke tid til å ta deg inn..

er ikke mer enn et halvår siden en stort sett fikk time dagen etter du kontaktet de, så ettellerannet er på gang der..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...