Gå til innhold

Ny bolig med hvert vårt barn

Anbefalte innlegg

Jeg ville uansett tatt barna med på diskusjonen og ikke bare fordele rommene uten videre. Hvordan har de de i de andre hjemmene sine? Har de store fine rom der? Hvis den ene bor i et palass når den er hos den andre forelderen kan det kanskje være lettere å godta et mindre rom hos dere, og motsatt. Kjipt hvis den som ender opp med det minste bor i et kott i det det andre hjemmet også, synes jeg. Hvem oppholder seg mest på rommet? Liker begge å ha venner på besøk? Sånne ting kan man jo også ta hensyn til.

Fortsetter under...

Gjest mamma-mamma

Gutten kommer vel til å være hos dere også i lengre ferier etc.

Jeg synes det er viktig å ta hensyn til evt. følelser rundt dette hos barna, ikke bare være opptatt av optimale borforhold for jenta. Hun klarer seg sikkert greit med det minste rommet hun også, for det måtte hun jo evt. ha gjort om begge barna skulle bodd hos dere.

Men kanskje er det dere voksne som lager et problem ut av dette. Fullt mulig at barna kommer frem til en god løsning.

Hmm. Min samboer har barnet maks 2 uker av gangen om sommeren og da er det 2 uker i syden.

Hmm. Min samboer har barnet maks 2 uker av gangen om sommeren og da er det 2 uker i syden.

Jeg forestiller meg at din samboer ønsker at gutten skal vite at han er en del av familien som nå etablerer seg i ny bolig. Dette innebærer vel også å legge til rette for at gutten evt. kan være mer hos faren hvis situasjonen skulle gjøre at det er aktuelt.

Gjest togli

Er du sikker på at ungene helst vil ha det største rommet? Vi har tre relativt små barnerom og alle tre vil helst ha det minste for det er så koselig (mulig det spiller inn at vi har jenter ;)). I det minste rommet er det f.eks. innebygd seng og skap, noe som gjør rommet mer spennende i ungenes øyne. Kan det være mulig å gjøre litt mer ut av det minste rommet og deretter ta en diskusjon med barna om hvilket rom de aller helst ønsker seg?

Logisk sett er jeg enig med deg ang. romfordelingen, men jeg kan også skjønne pappaens synspunkt...

Hans barn har vært skilsmissebarn ca 1 år lenger enn mitt. Han er veldig harmonisk og snakker aldri om at dette er sårt. Barna går kjempegodt sammen og leker veldig fint og snakker om (savner) hverandre når den andre ikke er der. Vi har ennå ikke erfart noe sjalusi eller misunnelse fra noen av dem. Dette går egentlig ikke på at barna ikke unner hverandre det største rommet. Det er min samboer som ikke ønsker at mitt barn skal få det største rommet bare sånn uten videre.

Da synes jeg du skal snakke med kjæresten din om hva slags tanker han har rundt dette. Det kan også være slik at det er han som har sårede følelser/ dårlig samvittighet overfor sønnen sin fordi han ser han så lite og vil forsøke rette opp i det.

Eller det kan være at han kjenner sønnen sin sine følelser bedre enn deg og vet hva han vil føle og tenke, selv om det for deg ser ut som han har det bra?

Jeg tror den beste løsningen er som flere andre har vært inne på at dere tar med ungene på bestemmelsen og at den som får det minste rommet får noen andre goder.

Annonse

Gjest jamvold

Hva med å lage en bod i det største rommet slik at størrelsen blir mindre? Da kan ingen av barna krangle om størrelsen. Eller pappaen i dette tilfellet.

Bodplass får man ikke nok av og der kan barnas klær og leker være slik at rommene er ryddige.

Hans barn har vært skilsmissebarn ca 1 år lenger enn mitt. Han er veldig harmonisk og snakker aldri om at dette er sårt. Barna går kjempegodt sammen og leker veldig fint og snakker om (savner) hverandre når den andre ikke er der. Vi har ennå ikke erfart noe sjalusi eller misunnelse fra noen av dem. Dette går egentlig ikke på at barna ikke unner hverandre det største rommet. Det er min samboer som ikke ønsker at mitt barn skal få det største rommet bare sånn uten videre.

Kan det være en løsning at det lille rommet brukes som felles soverom med køyseng (om det ikke er plass til to enkeltsenger) og det største rommet er felles leke- og oppholdsrom?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...