Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har hatt høyt stoffskifte siden 2005 og har gått på piller siden da. Mener legen sa at stoffskiftet mitt nå er normalt, men i den øvre skalaen. Hvordan er det med graviditet og høyt stoffskifte? Sålenge jeg går på piller og stoffskiftet er normalt må det vel være mulig å få barn? Mener jeg leste et sted at sålenge stoffskiftet er høyt er det vanskelig, men når man får stabilisert det så er det likt som for alle andre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/302616-h%C3%B8yt-stoffskifte-graviditet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sahoda

Fikk inntrykk av at du hadde høyt stoffskifte jeg og antok at behandlingen du fikk var for og få det ned. Hvis du da bruker Neo Merk e.l skal du nok av pillene etterhvert som det stabiliserer seg.

Det er i hvertfall det vanlige. Men snakk med legen din du - han/hun vet bedre enn meg :)

Fikk inntrykk av at du hadde høyt stoffskifte jeg og antok at behandlingen du fikk var for og få det ned. Hvis du da bruker Neo Merk e.l skal du nok av pillene etterhvert som det stabiliserer seg.

Det er i hvertfall det vanlige. Men snakk med legen din du - han/hun vet bedre enn meg :)

Ok går på Neo Mercazole ja. Trodde man måtte gå på det til evig tid jeg. Forsto jo det slik på legen sist at det nå er normalt, men fortsatt i den øvre skalaen av normalt. Får vel snakke med ham da. Håper bare ikke jeg er steril eller noe.

Gjest sahoda

Ok går på Neo Mercazole ja. Trodde man måtte gå på det til evig tid jeg. Forsto jo det slik på legen sist at det nå er normalt, men fortsatt i den øvre skalaen av normalt. Får vel snakke med ham da. Håper bare ikke jeg er steril eller noe.

Det er ingen grunn til og anta at du er steril hverken pga høyt stoffskifte eller medikamentene du bruker. Og som oftest slutter man med de etter en 3 års periode hvis behandlingen har ført til normalt stoffskifte. Dette for og se om sykdommen er i sjakk, dessverre hender det at den vender tilbake og du må starte på medikamenter igjen. Men er du heldig, er det over :)

Nå ser det jo ut til at medikamentene fungerer på deg selv om du fortsatt ligger litt i øvre sjiktet :) Men det vil nok sannsynlig roe seg ennå mer i tiden fremover. Jeg tror de fleste anbefaler at man avventer graviditet inntil man er stabil :) Men som sagt dette vet legen mer om.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...