Gå til innhold

Smerter i korsrygg og bittelitt blod i utflod

Anbefalte innlegg

Gjest auaaaaaaaaaaa

Det kommer og går, av og til med 1-2 timers mellomrom, så får jeg kraftige smerter i korsrygg og press nedover i bekkenet som varer et par tre minutter for så å gi seg helt. Har merket at det har kommet bittebittelitt blod i utflod av og til og. Jordmor sa tli meg tidligere i uka at det var vanlig at det kom litt blod nå og at det ikke var grunn til å bekymre seg eller ringe føden.

Men hva er tegningsblødning? Er det hvis det kommer en del mer blodig utflod? Er det kanskje slimproppa?

Fortsetter under...

Gjest mommy nov

Slimproppa gikk ut i går natt, var ikke tvil om at det var det, kom masse veldig seig blodtilblandet slim.

Slimproppen min gikk på kvelden. På morgenen gikk vannet. Hele dagen og natta kom det blod i utfloden/fostervannet og dagen etter fødte jeg. Kan nok hende det ikke er lenge før du skal til pers..

Gjest auaaaaaaa

Slimproppen min gikk på kvelden. På morgenen gikk vannet. Hele dagen og natta kom det blod i utfloden/fostervannet og dagen etter fødte jeg. Kan nok hende det ikke er lenge før du skal til pers..

Glemte å si at nå vet jeg at jeg har rier, har hatt smerter i korsrygg og av og og til nedentil av ca. 1-2 min varighet, intervallene har variert, i natt gikk det rundt 9 min mellom hver, men så på dagen i dag har det variert helt opp til 35 min mellom hver, men nå på kvelden ser det ut til å bli jevnere, 11, 11, 16, 7 12, 8, 22, 17, 8 og nå 5, 5, 6, 5, 7, 6, 5, 7, 4

og nå så jeg bittelitt blodtilblandet utflod.

Gjest mommy nov

Glemte å si at nå vet jeg at jeg har rier, har hatt smerter i korsrygg og av og og til nedentil av ca. 1-2 min varighet, intervallene har variert, i natt gikk det rundt 9 min mellom hver, men så på dagen i dag har det variert helt opp til 35 min mellom hver, men nå på kvelden ser det ut til å bli jevnere, 11, 11, 16, 7 12, 8, 22, 17, 8 og nå 5, 5, 6, 5, 7, 6, 5, 7, 4

og nå så jeg bittelitt blodtilblandet utflod.

Lykke til med fødsel. Håper du har kontaktet føden.:-)

Annonse

Gjest auaaaaaaa

Lykke til med fødsel. Håper du har kontaktet føden.:-)

Var på føden i 12 timer i natt uten at noe skjedde, det roet seg faktisk når jeg var der, typisk... Mormunnen var kun 3 cm åpen og langt oppe, så siden jeg bor så nært sykehuset ble jeg rådet til å reise hjem og slappe av og heller ta kontakt igjen når det ble hyppigere. Går lengre tid mellom veene nå - modningsrier, men til gjengjeld er de grusomt vonde så jeg knapt klarer å bevege meg og varer i flere min.

Gjest mommy nov

Var på føden i 12 timer i natt uten at noe skjedde, det roet seg faktisk når jeg var der, typisk... Mormunnen var kun 3 cm åpen og langt oppe, så siden jeg bor så nært sykehuset ble jeg rådet til å reise hjem og slappe av og heller ta kontakt igjen når det ble hyppigere. Går lengre tid mellom veene nå - modningsrier, men til gjengjeld er de grusomt vonde så jeg knapt klarer å bevege meg og varer i flere min.

Nå er jeg spent på å høre hvordan det har gått!

Håper alt er bra.

Gjest auaaaaaaaaaaaa

Nå er jeg spent på å høre hvordan det har gått!

Håper alt er bra.

Riene tok seg på, under 3 min mellom til slutt 1 min....

men åpninga var kun 4 cm. Da sa jordmoren at her setter vi i gang,s å hun tok vannet.... Det ble bare vondere og vondere, jeg ante ikke en fødsel kunne vær så vond! Og det som var var at det bare drøyde og drøyde, lystgass og akupunktur hadde jeg liten effekt av, følte meg bare veldig rusa av lystgassen.. hjalp litt med varm dusj da.

Men så drøyde det som sagt, og jeg tigget til slutt om epidural som jeg egentlig var i mot, da tålte jeg smertene bedre, og etterhvert kom trykkesmertene og jeg håpte at nå endelig var ting over, men neida..

Det viste seg at hodet ikke gled noe særlig lenger ned og hodet til babyen støttet mot symfysen..... Til slutt sa legen at her måtte vi bare ta keisersnitt.

Og nå sitter jeg med en skjønn liten velskapt keiserinne :-)

Gjest mommy nov

Riene tok seg på, under 3 min mellom til slutt 1 min....

men åpninga var kun 4 cm. Da sa jordmoren at her setter vi i gang,s å hun tok vannet.... Det ble bare vondere og vondere, jeg ante ikke en fødsel kunne vær så vond! Og det som var var at det bare drøyde og drøyde, lystgass og akupunktur hadde jeg liten effekt av, følte meg bare veldig rusa av lystgassen.. hjalp litt med varm dusj da.

Men så drøyde det som sagt, og jeg tigget til slutt om epidural som jeg egentlig var i mot, da tålte jeg smertene bedre, og etterhvert kom trykkesmertene og jeg håpte at nå endelig var ting over, men neida..

Det viste seg at hodet ikke gled noe særlig lenger ned og hodet til babyen støttet mot symfysen..... Til slutt sa legen at her måtte vi bare ta keisersnitt.

Og nå sitter jeg med en skjønn liten velskapt keiserinne :-)

Så bra at det endte bra til slutt! Ikke bare-bare med ikke-planlagt keisesnitt, da.. Jeg ble også satt i gang.. fikk ikke bra nok rier av meg selv så jeg fikk drypp for å sette fart på sakene. Jeg fødte vanlig og da jeg spurte om epidural så var det for sent, men det gikk fint for det. Prøv å kos dere masse denne tida, plutselig er jenta stor... Jenta mi er 5 måneder nå og det er nesten uvirkelig hvor fort tida og hennes utvikling har gått.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...