Gå til innhold

jeg som ble gravid med spiral....

Anbefalte innlegg

Ingen blødning etter utak av spiral, og fått time til ul på tirsdag, da vil jeg være ca 6 uker på vei..Mest sannsynlig er det vel et bankende hjerte å se der...Men alt er masse kaos på et vis, hadde ikke regnet med dette..Har 2 barn, jente snart 5 år og gutt snart 8. Det var de vi skulle ha trodde vi. .Å få en til inebærer alt som vi trodde var ferdig med kommer på nytt, selvfølgelig også det gledelige. Men, jeg trodde at denne epoken i livet mitt var over, jeg er på en måte klar for andre ting nå..jeg tar videreutdanning og skulle sette meg skikkelig inn i ny jobb som jeg bare har hatt et halv år ennå..Vi reiser en del til utlandet uten barna, og synes det er godt..Vi er masse på turer i skog og mark, en til gjør det mer komplisert..Noen andre som har blitt veldg uventet gravid? Hvordan gikk det? Er veldig redd om jeg kommer til å angre om jeg tar det bort...På en måte tenker jeg at det er greit om det er missed abortion eller noe slikt på tirsdag, men føler at det er stygt av meg å tenke slik også..Dette er ikke bare enkelt altså, livet ble snudd helt opp ned føler jeg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/302725-jeg-som-ble-gravid-med-spiral/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest nonymus i dag

Både moren min og tanta mi ble veldig uventet gravid med nr tre, hhv fire og fem år etter nr to. Mye ble jo snudd på hodet for dem, behov for større bil, større hus, ennå lenger å være hjemme, ennå mer "jobb" med barna (dette var jo ennå mens det slett ikke var noen selvfølge at mannen stilte opp så mye hjemme), men det gikk jo kjempebra, og de er jo selvfølgelig like glade i disse to som i oss som kom på "planlagt" vis. De ville aldri vært uten dem, og hadde angret fryktelig hvis de hadde tatt dem bort.

Jeg (som bare har klart å få til ett barn og gjerne skulle hatt minst to) forestiller meg at det å leve med et ekstra barn og alle de gledene det gir (som balanserer det ekstra arbeidet og slitet og det negative) må være en mye lettere byrde å bære enn det å tenke på det som man tok bort.... Det er så veldig endelig.

fuji1365380447

kobberspiral

Ah - det var bare nysgjerrighet fra min side.

Når det gjelder abort, så har jeg litt erfaring. Jeg har tatt en provosert abort og hatt en MA. Begge ganger var det smerter og tårer, men jeg angret aldri på min provoserte abort. Da var jeg bare 17 år, og kjente ikke faren.

Men å mistet et ønsket barn gjorde veldig vondt.

Ingen av disse to situasjonene kan sammenliknes med din. Og det er nettop mitt poeng. Alle svangerskap og evt aborter er forskjellige. Og du kan aldri vite hva som er rett.

Men jeg ville tro at dersom det var meg, så ville jeg beholdt barnet. Dere har alle forutsetninger for å kunne oppdra et barn til.

Lykke til med svangerskap og store valg.

Kjære deg!

Vanskelig situasjon du har kommet opp i!

Jeg har ikke svaret på situasjonen din, men jeg kan si at jeg for min del hadde absolutt beholdt barnet. Jeg fikk mitt barn nr 2 i fjor, og overgangen var veldig stor fra 1 til 2 barn - faktisk større enn jeg hadde trodd på forhånd. Men de jeg har snakket med sier at overgangen fra 2 til 3 barn går mye lettere, da har man liksom noen barn fra før og forskjellen blir ikke så stor.

Jeg har en veninne som er veldig ung og som sliter med å få nr 2, og jeg har blitt veldig obs på at de som klarer å bære frem barn er svært svært heldige. Kanskje noe å tenke på? At barnet faktisk er en fantastisk gave til dere, selv om dere absolutt ikke ser slik på situasjonen akkurat nå.

Lykke til med tiden som kommer - håpe det går bra med dere!

Klem fra

Annonse

Gjest mora2

Babyen din kan jo sitte i bæremeis på turer! Det har mine gjort siden de var små. Og mange familier drar til utlandet med småbarn! Det trenger ikke være et hinder..

Og de andre ungene dine er jo så store at de sannsynligvis vil synes det er kjempe gøy med en ny baby i hus!

Du vil sikket merke at de "avlaster" deg litt også.

Min 4åring elsker hvertfall å hjelpe til med snuppa.

Vi fikk førstmann som et sjokk, ikke planlagt i det hele tatt.

Ting gikk kjempe greit, greiere enn vi trodde.

Kunne aldri "valgt han bort", som det kalles her.

Ting går som regel bedre enn det man tror, og to voksne mennesker som dere vil klare det utmerket :0)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...