Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er i uke 34 - har 48 dager igjen til termin faktisk.

Den siste uken har jeg vært skikkelig plaget av kynnere. Nå har jeg 'talt' mine kynnere det siste døgnet, og de kommer jo sannerlig flere ganger i timen, og varer ofte opptil et minutt. Da er magen heeelt stein hard og det er skikkelig ubehagelig. Det skjer HVER gang jeg prøver å snu meg i sengen om natten og det skjer HVER gang jeg setter meg i bilen. Jeg er sykmeldt og har bekkenløsning, så jeg stresser minimalt. Tar hele livet og dagene med ro.

Så snakket jeg med to venninner (uavhengig av hverandre) - de sier begge to at når kynnere kommer så regelmessig, så skal det ikke mye til å føde innen en mnd. tid. Det hadde de gjort i allefall - begge to!

Er det noe i dette at man kan føde tidligere enn termin hvis kynnerne begynne å bli så og si regelmessige?

Det skal sies at jeg har en stoor mave, og jeg har blitt sendt til ekstra UL for å finne ut om det er to der inne. Men de ser og hører bare en - så jeg har bare en stor bebi og en stor mave. De fleste tror jeg hadde termin for fjorten dager siden. Hehe.

Takk for evt. svar og at du/dere tar dere tid.

Masse klemmer fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/30274-vm-i-kynnere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Det är en del kvinnor liksom dig, som har mycket kynnere under gravditeten. En del kvinnor har antagligen en lite mera lätt irriterad livmoder än andra, för att den gjör sammandragningar vid minsta ansträngning. Vad detta kommer sig av, vet ingen. Detta behöver inte betyda att du kommer att föda före termin.Detta beroende på att din livmoderhals kanske ändå inte blir mogen av dessa sammandragningarna. Skulle dessa ändå påverka din livmoderhals, kan det skje att du föder före termin.( Som du hör är det alltså ovisst, som det mesta när det gäller graviditet och förlossning)Skulle dina kynnere öka ytterligare och komma oftare, tycker jag att du skall få din livmoderhals undersökt av din jordmor/doktor eller på föden. Jag önskar dig lycka till vidare!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/30274-vm-i-kynnere/#findComment-120583
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...