Gjest Mr z Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Hei.Er en gutt på 32 år frisk og rask. Har vært svimmel i 8 dager for 2 uker siden. Så har den vært borte i 2 uker , for så å komme tilbake. Har også litt ustø høyre hånd noen ganger,og skjelvinger på hodet/nakken når jeg føler meg usikker.Feks i samtaler med ukjente. Har vært hos lege og tatt blodprøver av det meste og dette var bra. Har også vært på MR av hodet og det var også bra. Hva kan det være. Har vært stresset i jobbsammenheng i noen år og mye å gjøre på fritiden. Har også tenkt mye på sykdom den siste tiden , da jeg er redd for at noe alvorlig skal feile meg. Ristingen på hodet/nakke er noe som kom plutselig og har aldri vært der før. Er en sosial og glad gutt som alltid slår av en prat,men dette har blitt vanskelig med folk som ikke er av de nærmeste.Feks venner og familie. Kan jo være stress. Eller kan det være angst/depresjoner? Hva kan hjelpe meg og hva feiler det meg? Skal til legen igjen om noen dager. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302864-svimmelristinger-i-hodenakke-og-h%C3%B8yre-h%C3%A5nd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Satish Arora, allmennlege Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Dersom du fortsatt opplever svimmelhet, ustøhet, skjelvinger når du er hos din lege er det viktig at det blir gjennomført en full nevrologisk undersøkelse. Jeg håper i tillegg at blodprøver inkludert stoffskiftprøver er blitt tatt. Det er også mulig at dine symptomer har sammenheng med angst/depresjon særlig da du forteller at det sliter med stress samt angst for at det kan være en alvorlig sykdom. Jeg vil uansett anbefale at du samtidig diskuterer med din fastlege om å bli henvist til en nevrolog (selv om MR er normalt) dersom dine symptomer vedvarer - du er 32 år og tidligere frisk og det er veldig viktig å fastslå diagnosen. Behandlingsformen er helt avhengig av en eksakt diagnose og det er her en nevrolog vil kunne hjelpe. Dersom en nevrolog kan fastslå at dine symptomer ikke skyldes noe fysisk sykdom vil det kanskje være naturlig å utrede nærmere din bekymring for angst/depresjon. Lykke til og ønsker deg snarlig bedring. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302864-svimmelristinger-i-hodenakke-og-h%C3%B8yre-h%C3%A5nd/#findComment-2457078 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.