Gå til innhold

Er så redd for å ikke klare meg

Anbefalte innlegg

Gjest bekymret i dag

Jeg skal flytte fra mannen min. Vi har to barn sammen.

Nå er jeg så redd for å ikke klare meg økonomisk.. Har kun 80 % jobb. Har regnet grovt på at jeg tilsammen, med lønn, bidrag, overg.stønad og barnetrygd vil ha ca. 20.000,- å rutte med i mnd.. (men dette vet jeg jo ikke 100 % sikkert. Det kan bli mer og det kan bli mindre..).

Er det noen med erfaring her inne, som kan svare meg eller gi meg råd??

Fortsetter under...

Gjest amanda81

Har du mye i husleie?jeg har 18600,- tilsammen i inntekt i måneden og er alene med ett barn.Det går akkurat,men jeg har 7000 i husleie + strøm.Så hvis du har mindre husleie enn det så går det nok bra:)men det kommer jo ann på de andre faste utgiftene dine da, folk har jo veldig forskjellig...men du klarer deg alltid:)

Gjest bekymret i dag

Har du mye i husleie?jeg har 18600,- tilsammen i inntekt i måneden og er alene med ett barn.Det går akkurat,men jeg har 7000 i husleie + strøm.Så hvis du har mindre husleie enn det så går det nok bra:)men det kommer jo ann på de andre faste utgiftene dine da, folk har jo veldig forskjellig...men du klarer deg alltid:)

Jeg vil komme til å ha 4200,- inkl. strøm i bo-utgifter, samt et billån..men det må jeg prøve å få så lavt som mulig

Jeg vil komme til å ha 4200,- inkl. strøm i bo-utgifter, samt et billån..men det må jeg prøve å få så lavt som mulig

Jeg har rundt 19.000,- inn nå (etter at overgangsstønaden falt bort). Har ca. 7500,- i boligutgifter, ikke billån. Deltids alenemamma for to og det går rundt. Svømmer ikke i penger, men det går da.

Husk at du får dekket 64% av dokumenterte utgifter til bhg og sfo!

Jeg tror du kommer til å klare deg godt på 20.000,- i mnd hvis boutgiftene dine er såpass lave som 4.200,- pr mnd og du ikke har andre store utgifter som barnehage/ SFO e.l.

Det er kanskje ikke rom for så mange store utskeielser, men høres ut til å være nok til å ha en anstendig hverdag.

PS. Husk at du også skattes annerledes når du er alene. Kanskje det er litt å hente på at skatteprosenten din blir lavere.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...