Gjest begynner å bli lei Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 (Jeg beklager at det ikke er avsnitt i dette innlegget, men nå gir jeg opp etter å ha prøvd tre ganger å legge det inn) Jeg har nå begynt på min tredje uke med diare. Jeg løper ikke på do hele dagen, men kanskje fem ganger i løpet av dagen (med pauser mellom). Gjerne to-tre ganger rett etter hverandre på kort (et kvarter - en halv time) tid (altså ganger fem). Det kommer relativt brått, er en stikkende smerte foran, og jeg kjenner det vil ut bak. Spesielt ille om morgenen. Jeg våkner tidlig med smerter og må bare løpe på do. Når jeg er der fosser det ut en del, men jeg kjenner det er mer igjen som gjerne vil ut men som ikke kommer ut. I løpet av en halvtimes tid er det ofte kommet ut såpass at jeg kan roe ned til neste gang det begynner. (Alt dette er kanskje typisk diare, men jeg har jo ellers aldri diare, så jeg vet ikke) Jeg hadde avsluttet min andre Dalacinkur på kort tid (fire dagers opprom mellom kurene) omlag en uke før diareen begynte. Mistenkte at det hadde skylden og tenke det ville gå over raskt. Men det varte en uke. Uka etter fikk jeg mensen, og under mensperioder har jeg ofte hatt løs mage, så jeg tenkte det kanskje kunne være det som gjorde at det fortsatte. Nå er mensen over, jeg har igjen begynt på p-pillen (etter de sju dagers opphold) men jeg har fortsatt like ille diare. Jeg husker nå ike helt når diareen begynte, men det var et sted mellom 15 og 17 mars. Skal jeg bare fortsette å se det an? Det begynner å bli veldig slitsomt å gå slik. Kan jeg ta idoform eller lignende? Er det noe jeg kan gjøre? Bør jeg oppsøke lege? (evt tannlegen ettersom det var hun som satt meg på Dalacinkuren)? Jeg kan jo tilføye at første Dalacinkur ble tatt da jeg var svært betent rundt en rotfylt tann. Det hadde spredd seg ned til lymfekjertlene og hele kjeven. Andre kur ble påbegynt da tannen var trukket (de fikk ikke ut hele roten). Jeg hadde fortsatt "byller" utenpå tannkjøttet da de fjernet tannen, men har ikke hatt det etterpå (De forvant i operasjonen). Venter på time til kirurg for å fjerne resten av røttene. Er skeptisk til eventuell ny Dalacinkur etter det dersom det er den som har forårsaket diareen. Jeg har tidligere gått på en Dalacinkur etter fjerning av visdomstann. Merket da ingen diare. Er allergisk mot Penicilin, Abboticin og Ery-Max (Penicillin gav meg pusteproblemer og jeg ble helt blå i ansiktet, Abboticin og Ery-Max fører til oppkast) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302873-diare/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 For og få avsnitt må du trykke Enter 2 ganger. Jeg ville tatt avføringsprøve hos legen, for og klarlegge om det er en infeksjon eller ikke. Du kan også ha tatt knekken på de snille tarmbakteriene dine, under kurene. Da kan du prøve probiotika. Det får du på apoketet eller helsekost. De aller beste er de som er levendes bakterier som kjøpes på helsekost, men disse er dyre. I første omgang kan du prøve apotekvarer og gjerne biola som også inneholde disse bakteriene. Vær litt obs på hva du spiser, tarmene er nok skjøre nå og blir lett irritert. Her er noen matråd: http://lommelegen.no/php/art.php?id=321799 Så bestill deg legetime og finn ut av aller først om det er infeksjon eller ikke. Det blir ofte smerter når tarmene jobber slik på. Det er pyton, jeg vet, jeg har hatt mye diareproblem. Du må huske og drikke godt, og få i deg mat selv om du får diare. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302873-diare/#findComment-2454548 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Satish Arora, allmennlege Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Siden dine diareplager har nå vart i 3 uker er det viktig at du tar kontakt med din fastlege for å se nærmere på dette. Du har tatt to dalacinkurer og dette kan gi diare men dersom dette fortsetter i mer enn et par dager er det ofte grunnlag for videre tester. Din fastlege vil sannsynligvis ta noen blodprøver samt sende inn noen avføringsprøver til laboratoriet. Dersom dette ikke gir konkret svar og diaren fortsetter videre kan det være behov for å se nærmere på slimhinnen av tarmen med en kamera undersøkelse (kolonoskopi) men dette vil din fastlege kunne gi nærmere beskjed/råd om. Derfor: bestill time hos din fastlege nå! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302873-diare/#findComment-2457095 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest begynner å bli lei Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Siden dine diareplager har nå vart i 3 uker er det viktig at du tar kontakt med din fastlege for å se nærmere på dette. Du har tatt to dalacinkurer og dette kan gi diare men dersom dette fortsetter i mer enn et par dager er det ofte grunnlag for videre tester. Din fastlege vil sannsynligvis ta noen blodprøver samt sende inn noen avføringsprøver til laboratoriet. Dersom dette ikke gir konkret svar og diaren fortsetter videre kan det være behov for å se nærmere på slimhinnen av tarmen med en kamera undersøkelse (kolonoskopi) men dette vil din fastlege kunne gi nærmere beskjed/råd om. Derfor: bestill time hos din fastlege nå! Jeg gikk til legen etter at jeg fikk svar herfra den 0304. Legen tok noen prøver, og en uke etter fikk jeg svar om at de hadde funnet "clostridium difficile". Legen anbefalte biola/idofom. Jeg klarer ikke å få i meg Biola, men kjøpte idoform som jeg tok fire om dagen av. Men det ble ikke noe bedre. Fredag i forrige uke sa legen at om det ikke ble bedre over helgen burde jeg begynne på Metronidazol. Så jeg kontaktet legekontoret på mandag og spurte om de kunne fakse resept, men hørte ikke noe. Ringte dem igjen tirsdag og spurte på nytt. Min lege var visst borte, men en vikar fakset i går en resept på et eller annet, men da jeg kom på apoteket sier de at det var en resept på et legemiddel som hadde gått ut av produksjon, så jeg kunne ikke få noen ting. De fikk ikke tak i legen, så de kunne ikke gi meg noe annet. I dag ringer apoteket legekontoret igjen, men får bare beskjed om at legen er borte og at de ikke kan gjøre noe. Jeg ringer selv også legekontoret igjen, men får beskjed om at legen er borte, vikaren er borte, og alle de andre lege er så opptatt, så de kan ikke hjelpe meg. Det kan da ikke være så vanskelig å få fakset en resept? Alt står jo på dataen, og korrespondanse mellom legen og meg er også der i "minhelse". Nå har jeg hatt diare i snart sju uker. Det er vondt, og jeg er utslitt, og jeg får jo heller ikke sove om nettene da jeg våkner og må løpe og "drite" flere ganger i løpet av natten. Hva kan jeg gjøre? Er det noe jeg kan gjøre? Hvordan skal jeg gå frem for å få et eller annet? Jeg makter snart ikke mer. Etter at jeg hadde ringt legekontoret i dag og bare fikk beskjed om at jeg måtte vente enda lenger brast jeg ut i gråt fordi jeg var så sliten. Det skal da vel ikke være sånn? Dette er sikkert like mye et hjertesukk, for det er vel ikke så mye hjelp jeg kan få her (derfor har jeg heller ikke betalt for fagsvar, men kunne jeg fått en resept her skulle jeg gledelig gjort det, for her skal man jo få svar innen 3-5 dager, og det er visst mer enn man kan forvente på legekontoret) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302873-diare/#findComment-2473964 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Jeg gikk til legen etter at jeg fikk svar herfra den 0304. Legen tok noen prøver, og en uke etter fikk jeg svar om at de hadde funnet "clostridium difficile". Legen anbefalte biola/idofom. Jeg klarer ikke å få i meg Biola, men kjøpte idoform som jeg tok fire om dagen av. Men det ble ikke noe bedre. Fredag i forrige uke sa legen at om det ikke ble bedre over helgen burde jeg begynne på Metronidazol. Så jeg kontaktet legekontoret på mandag og spurte om de kunne fakse resept, men hørte ikke noe. Ringte dem igjen tirsdag og spurte på nytt. Min lege var visst borte, men en vikar fakset i går en resept på et eller annet, men da jeg kom på apoteket sier de at det var en resept på et legemiddel som hadde gått ut av produksjon, så jeg kunne ikke få noen ting. De fikk ikke tak i legen, så de kunne ikke gi meg noe annet. I dag ringer apoteket legekontoret igjen, men får bare beskjed om at legen er borte og at de ikke kan gjøre noe. Jeg ringer selv også legekontoret igjen, men får beskjed om at legen er borte, vikaren er borte, og alle de andre lege er så opptatt, så de kan ikke hjelpe meg. Det kan da ikke være så vanskelig å få fakset en resept? Alt står jo på dataen, og korrespondanse mellom legen og meg er også der i "minhelse". Nå har jeg hatt diare i snart sju uker. Det er vondt, og jeg er utslitt, og jeg får jo heller ikke sove om nettene da jeg våkner og må løpe og "drite" flere ganger i løpet av natten. Hva kan jeg gjøre? Er det noe jeg kan gjøre? Hvordan skal jeg gå frem for å få et eller annet? Jeg makter snart ikke mer. Etter at jeg hadde ringt legekontoret i dag og bare fikk beskjed om at jeg måtte vente enda lenger brast jeg ut i gråt fordi jeg var så sliten. Det skal da vel ikke være sånn? Dette er sikkert like mye et hjertesukk, for det er vel ikke så mye hjelp jeg kan få her (derfor har jeg heller ikke betalt for fagsvar, men kunne jeg fått en resept her skulle jeg gledelig gjort det, for her skal man jo få svar innen 3-5 dager, og det er visst mer enn man kan forvente på legekontoret) Hei. Jeg skjønner du er sliten, jeg hadde det slik i 6 mnd og trodde jeg skulle tørne. Jeg har svart deg før, og jeg vil gjerne svare deg en gang til. Jeg googlet clostridium difficile, og fant dette: http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=MainLeft_5799&MainArea_5661=5799:0:15,1904:1:0:0:::0:0&MainLeft_5799=5544:55584::1:5800:23:::0:0 Det vil jo da si, også siden legen anbefalte biola og idoform, at dette er pga kurene du har tatt. Jeg vil anbefale deg en skikkelig hestekur med snille tarmbakterier, for og bygge opp igjen tarmfloraen din, for den er nå i ubalanse. Dette er ufarlig, jeg har gjort det selv, med velsignelse fra mine spesialister. I tillegg driver Haukeland på med behandling innefor samme prinsippet, bare i en større scala. På helsekost får du kjøpt en biocare replete kur, det er pulver du skal ta i en uke. Smaker helt greitt. Det er levendes snille tarmbakterier, de kapsler seg inn i tarmen, og blir værendes. https://matoghelseshop.secure.flexiweb.no/productview/19423663/ Så kan du forsette med de jeg linket til i mitt første svar etterpå. Dette er samme prinsippet som idoform, men mye sterkere, da idoform ikke er levendes bakterier, og ikke kapsler seg inn og gjør god nok nytte for seg. Vet det høres ekkelt ut, men det er av den snille typen bakterier som tarmen trenger. Så dette er en mulighet, jeg har som sagt gjort det selv, og du har jo fått svar fra bakterieprøven din at dette er problemet, i allefall noe av problemet. Jeg må si jeg er ganske oppgitt over at de ikke klarer og gi deg en resept. Hva med og bestille deg en akutt-time? Går det? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302873-diare/#findComment-2474001 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest begynner å bli lei Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 [quote name=Shira )' timestamp='1209069301' post='3859295] Hei. Jeg skjønner du er sliten, jeg hadde det slik i 6 mnd og trodde jeg skulle tørne. Jeg har svart deg før, og jeg vil gjerne svare deg en gang til. Jeg googlet clostridium difficile, og fant dette: http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=MainLeft_5799&MainArea_5661=5799:0:15,1904:1:0:0:::0:0&MainLeft_5799=5544:55584::1:5800:23:::0:0 Det vil jo da si, også siden legen anbefalte biola og idoform, at dette er pga kurene du har tatt. Jeg vil anbefale deg en skikkelig hestekur med snille tarmbakterier, for og bygge opp igjen tarmfloraen din, for den er nå i ubalanse. Dette er ufarlig, jeg har gjort det selv, med velsignelse fra mine spesialister. I tillegg driver Haukeland på med behandling innefor samme prinsippet, bare i en større scala. På helsekost får du kjøpt en biocare replete kur, det er pulver du skal ta i en uke. Smaker helt greitt. Det er levendes snille tarmbakterier, de kapsler seg inn i tarmen, og blir værendes. https://matoghelseshop.secure.flexiweb.no/productview/19423663/ Så kan du forsette med de jeg linket til i mitt første svar etterpå. Dette er samme prinsippet som idoform, men mye sterkere, da idoform ikke er levendes bakterier, og ikke kapsler seg inn og gjør god nok nytte for seg. Vet det høres ekkelt ut, men det er av den snille typen bakterier som tarmen trenger. Så dette er en mulighet, jeg har som sagt gjort det selv, og du har jo fått svar fra bakterieprøven din at dette er problemet, i allefall noe av problemet. Jeg må si jeg er ganske oppgitt over at de ikke klarer og gi deg en resept. Hva med og bestille deg en akutt-time? Går det? 6 mnd? Herregud, da mister jeg jo alt håp... Om jeg ikke får en resept i morgen tror jeg jeg får gå på helsekosten og kjøpe den biocare replete kuren. Jg er i utgangspunktet sketisk til sånne helsekostprodukter, men jeg tror som sagt jeg tørner snart jeg også. Takk for svar i alle fall 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302873-diare/#findComment-2474003 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 6 mnd? Herregud, da mister jeg jo alt håp... Om jeg ikke får en resept i morgen tror jeg jeg får gå på helsekosten og kjøpe den biocare replete kuren. Jg er i utgangspunktet sketisk til sånne helsekostprodukter, men jeg tror som sagt jeg tørner snart jeg også. Takk for svar i alle fall Oj oj, nå skremte jeg deg! Det var ikke meningen. Det er andre årsaker til at jeg hadde diare så lenge, og har det fremdeles. Jeg har intet mindre enn 4 årsaker jeg nemlig ;o) Jeg er operert tarmene, det er derfor. Men, jeg fikk bakteriefloraen i tarmene ødelagt, pga behandlinger, og dermed måtte jeg bygge den opp igjen. Jeg hadde stor nytte av det, og gikk fra konstant diare, til diare på en annen måte, som kommer av andre årsaker. Koster mye den kuren, men jeg synes det var verdt det. Søker du litt på nett om antibiotika og diare, og navnet fra bakterien, så finner du en god del info. Hver gang jeg nå må ta kurer som spiller inn på tarmen, så knasker jeg slike probiotika tabletter for og ikke bli like dårlig igjen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302873-diare/#findComment-2474008 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 6 mnd? Herregud, da mister jeg jo alt håp... Om jeg ikke får en resept i morgen tror jeg jeg får gå på helsekosten og kjøpe den biocare replete kuren. Jg er i utgangspunktet sketisk til sånne helsekostprodukter, men jeg tror som sagt jeg tørner snart jeg også. Takk for svar i alle fall Og ja, glemte noe, jeg er og var ganske så skeptisk jeg også, men til slutt var jeg så desperat at jeg prøvde det meste. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302873-diare/#findComment-2474010 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.