Gå til innhold

Så mye enklere det hadde vært med en diagnose

Anbefalte innlegg

Gjest leileileileilei

Jeg er så lei, så lei, nesten litt redd meg selv akkurat nå!

Jeg sliter veldig med smerter, depresjon og en god dæsj dårlig sammvittighet!!!

I dag "klikket" det litt for meg igjen, mens jeg gjorde litt husarbeid, slenger fra meg og løper opp på soverommet med tårevåte øyne, jeg sliter!!!

Men ingen diagnose, det sies at det er fibromyalgi, men ingen tror meg! Får teite kommentarer på jobb og her hjemme er det heller liten forståelse... Jeg jobber 50% og får bare høre at jeg er lat!

Huff, vet ikke hva jeg vil med dette innlegget, måtte bare få det ut!!!

Fortsetter under...

Skjønner godt frustrasjonen din. Har vært i samme situasjon selv.

Først nå som det er synlige forandringer på kroppen, har folk skjønt at det faktisk er noe mer enn "latskap". Selv om jeg dog enda får noen kommentarer om hvorfor ikke bare gjøre slik og sånn. Og det er jo bare å trene så går det over. Men, dessverre stikk motsatt hos meg.

Det er ikke så enkelt å gi råd på dette. Men, hev deg over de som måtte mene både det ene og det andre, og oppfører seg som bedrevitere. Det er du, og KUN du som kjenner din smerte. Ikke bruk energi på å være sint og lei deg pga kollegaer osv. De vet nok ingenting om hvordan det er å være syk.

Bruk heller energi på å finne ut hvor dine grenser går ang. smerter. Hvor mye husarb. klarer du før du må hvile, hvor mye "trening" og hvilke øvelser er positive for deg. F.eks. ut strekking.?.

Anbefaler deg i den perioden at du tar en prat med legen og diskuterer om det kan være gunstig å prøve en 100% sykemelding i en denne ut prøvings perioden. Og evt en henvisning til fysioterapeut, som kan hjelpe deg å finne gode øvelser.

Anbefaler også, om du ikke har gjort det, å nevne din depresjon for legen. Så du kan få hjelp for den.

Det er dessverre slik at når man har store kroniske smerter så kan man lett falle inn i en depresjon, og den bidrar dessverre også til å øke smerten. Det blir en ond sirkel.

Og sist men ikke minst, så finner du en del på tråden under "å leve med kroniske smerter"

Der finner du noen råd og tips på hvordan lette hverdagen, der finner du også noen med Fibromyalgi. Mener på Bookworm har lagt inn en link av symptomsbildet for fibromyalgi.

Du er også velkommen til å delta i den tråden, der kan du "skrike ut", "syte og klage" for å få ut frustrasjon, dele erfaringer, og ikke minst gi og få gode råd og tips.

• 2 uker senere...
kåresdatter

Kjære deg: IKKE GI DEG!! Stå på!! Har du fått diagnosen Fibromyalgi, så er det reelt! Og helt j..,g til tider! Både fysisk OG psykisk! Sjekk ut forbundet for lidelsen din; få hjelp!! Den finnes! Vi er i samme båt :-) STOR klem fra kåresdatter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...