Gjest Hesteguri Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Jeg og kjæreseten min har vært sammen i snart 5 år. Er begge 23 år og snakker litt om giftemål og barn. Jeg har drevet med hest i 15 år, og eier en hest nå som jeg kjøpte til min konfirmasjon. Saken er den at kjæresten min er ikke så veldig glad i hester generelt. Kanskje mest at han syns det er for dyrt og kanskje se ikke poenget i å "ri rundt" Men han vet at jeg aldri kommer til å selge den hesten jeg har. Den kommer til å leve i _minst_ 10 år til. Dette er den eneste hobbyen jeg har. Og har alltid drømt om å konkurere med hest. Men faren min hadde aldri tid til å kjøre meg noen sted. Og hesten min er ikke så egna til å konkurere med lengre. Det er nå, når jeg har blitt så gamel at jeg endelig kan gjøre som jeg vil (?) Har også tenkte veldig på å hatt noen flere hester og latt unger fra 8 og oppover hatt "sin egen hest" De har da fullt ansvar for hesten "sin" 1-2 ganger i uka + at de får ridetimer av meg. Dette fordi jeg ønsker at de ungene som ikke får lov til å ha egen hest, kan få prøve hvordan det virker. For å si det slik. Jeg tror jeg aldri kommer til å greie å leve et liv uten hest. Det er livet mitt. Er jeg for kravstor hvis jeg "krever" at han aldri kan nekte meg å ha hest om vi skal gifte oss? Snakker ikke om 10 hester her, men 2-3 kanskje. Vi bor langt ut på landet, og her koster det omtrent ingen for verken stallplass eller fôr. Og selfølgelig at jeg tar ALT ansvaret selv. Han behøver ikke å verken betale (noe som han aldri har gjort) eller stelle de. Jeg må vel få bruke mine egene penger på hest om jeg ønsker det? Han har arvet ett hus som vi kan flytte inn i til høsten, så vi kommer heller ikke til å ha noe lån å betale ned på. Er jeg for kravstor? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302939-er-jeg-for-kravstor-hvis/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Høres ut som en drøm spør du meg! Skulle gjerne hatt hest på stallen selv, det største aberet for oss er at vi blir utrolig bundet av det - vi har planer om å bygge fjellhytte og da vil vi jo kunne bruke den så ofte som mulig, noe som blir vanskelig om vi har dyr på stallen (har stall), Nekte deg det kan han vel ikke, men han kan godt bli sur for det. Min kjære hadde hester på stallen (egen og andres) da han hadde samboer og hun var ikke alltid like blid da han måtte ut i stallen nei, tror nok det hadde litt av skylden for at forholdet gikk rett vest. At begge parter deler interessen er nok en fordel når det er snakk om en såpass stor interesse. Hva om dere prøver dette i f.eks. 3 år fremover og så ser hvordan det går? Om han skifter mening da eller om han hater det som pesten? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302939-er-jeg-for-kravstor-hvis/#findComment-2455009 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hesteguri Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Høres ut som en drøm spør du meg! Skulle gjerne hatt hest på stallen selv, det største aberet for oss er at vi blir utrolig bundet av det - vi har planer om å bygge fjellhytte og da vil vi jo kunne bruke den så ofte som mulig, noe som blir vanskelig om vi har dyr på stallen (har stall), Nekte deg det kan han vel ikke, men han kan godt bli sur for det. Min kjære hadde hester på stallen (egen og andres) da han hadde samboer og hun var ikke alltid like blid da han måtte ut i stallen nei, tror nok det hadde litt av skylden for at forholdet gikk rett vest. At begge parter deler interessen er nok en fordel når det er snakk om en såpass stor interesse. Hva om dere prøver dette i f.eks. 3 år fremover og så ser hvordan det går? Om han skifter mening da eller om han hater det som pesten? Ja, det er jo sant i det du sier. At vi kunne prøve å sett etter noen år. Men den ene hesten jeg har, klarer jeg aldri å selge. _Det_ vet han også, og det har han godtatt. Det er også det at kjæresten min er en veldig travel mann. Han er så snill og skal hjelpe alle. Når vi bodde sammen 1 års tid, var han lite hjemme. Nå går jeg på skole, 2. året, Og han er nesten enda værre. Kan jobbe fra 7-21 om kvelden i ukene når jeg er på skole. Jeg vil jo bare bli sittende hjemme å vente på han.. Så jeg syns det er litt uretferdig at han er så negativ til det når han jobber så mye likevel, og ikke vil han reise på ferie eller noe heller.. Har ingen venner der vi har tenkt til å flytte heller.. Merker at jeg ble litt trist nå.. Men, vi har det bra sammen, selv om det kanskje ikke virket slik. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302939-er-jeg-for-kravstor-hvis/#findComment-2455038 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Generelt: Kjærester som prøver å motarbeide yndlingshobbyen din, bør du holde seg langt unna. Så lenge hobbyen er lovlig, ikke vesentlig gå ut over den andres økonomi og ikke tar mer tid enn at en kan pleie forholdet og ta seg av evt barn, bør en heller oppmuntre og legge til rette for at hobbyen kan dyrkes. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302939-er-jeg-for-kravstor-hvis/#findComment-2455041 Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaVa Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Syns ikke du er kravstor. Har ikke han noen hobbyer? Så lenge du tar ansvaret - både praktisk og økonomisk - hva er problemet hans med det, da? (Jeg ser f.eks ingen poeng i å tre på seg ski og labbe inn i skauen - men jeg ville da aldri nekte min kjære denne "meningsløse hobbyen"....) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302939-er-jeg-for-kravstor-hvis/#findComment-2455042 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Nei, han kan jo ikke nekte deg å ha hest(er), men det er jo noen ting du/dere må tenke godt over: - Hus: Du sier at han arver hus, og at dere skal bo der. Mao: Du vil ikke eie noe sted å bo, med mindre du kjøper deg inn i boligen hans. Du må tenke deg godt om før du gjør dette. - Mer om hus: Om huset trenger kraftig renovering og dette koster penger, vil du da spytte i noe, eller skal han betale alt selv? Henger selvfølgelig sammen med eierskap til huset. - Barn: Hvordan skal du ordne deg om/når dere får barn? Er han fullstendig uinteressert og negativ, så kan du slite "litt" om du f.eks. får bekkenløsning i svangerskapet, må ta keisersnitt eller at det i det heletatt skjer noe litt uvanlig med deg. Har du råd til å leie inn hjelp over lengre tid? Jeg synes det er urealistisk og ikke så lite egoistisk å velge en hobby som krever så mye av deg økonomisk. Tidsmessig, sånn nå når dere er unge og spreke, ser jeg ikke på som noe problem ut fra det du skriver, men økonomisk vil det være i overkant. Hva med ferier for dere som par? Har dere råd til det om du følger drømmen din? Beklager, jeg synes ikke det høres ut som dette er "liv laga"... Dessverre... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302939-er-jeg-for-kravstor-hvis/#findComment-2455043 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sakzi Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Nei, han kan jo ikke nekte deg å ha hest(er), men det er jo noen ting du/dere må tenke godt over: - Hus: Du sier at han arver hus, og at dere skal bo der. Mao: Du vil ikke eie noe sted å bo, med mindre du kjøper deg inn i boligen hans. Du må tenke deg godt om før du gjør dette. - Mer om hus: Om huset trenger kraftig renovering og dette koster penger, vil du da spytte i noe, eller skal han betale alt selv? Henger selvfølgelig sammen med eierskap til huset. - Barn: Hvordan skal du ordne deg om/når dere får barn? Er han fullstendig uinteressert og negativ, så kan du slite "litt" om du f.eks. får bekkenløsning i svangerskapet, må ta keisersnitt eller at det i det heletatt skjer noe litt uvanlig med deg. Har du råd til å leie inn hjelp over lengre tid? Jeg synes det er urealistisk og ikke så lite egoistisk å velge en hobby som krever så mye av deg økonomisk. Tidsmessig, sånn nå når dere er unge og spreke, ser jeg ikke på som noe problem ut fra det du skriver, men økonomisk vil det være i overkant. Hva med ferier for dere som par? Har dere råd til det om du følger drømmen din? Beklager, jeg synes ikke det høres ut som dette er "liv laga"... Dessverre... Huset har han og faren hans små pusslet med noen helger i løpet av 2 år. De har gjort alt selv, untatt rørlegger og elektrikker. Så det har ikke blitt mange kr egentlig. Det koster ikke så mye å ha hest her vi bor. Har regnet på det. Ca 2000 kr pr måned pr hest. Og med i prisen kan jeg kjøpe utstyr til nesten 10 000 pr år. Si at jeg ønsker å ha 2 hester, blir det 4000 kr måneden. Er det SÅ ille da? Har en mor som kan stille opp i nødtilfelle. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302939-er-jeg-for-kravstor-hvis/#findComment-2455061 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sakzi Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Huset har han og faren hans små pusslet med noen helger i løpet av 2 år. De har gjort alt selv, untatt rørlegger og elektrikker. Så det har ikke blitt mange kr egentlig. Det koster ikke så mye å ha hest her vi bor. Har regnet på det. Ca 2000 kr pr måned pr hest. Og med i prisen kan jeg kjøpe utstyr til nesten 10 000 pr år. Si at jeg ønsker å ha 2 hester, blir det 4000 kr måneden. Er det SÅ ille da? Har en mor som kan stille opp i nødtilfelle. Nå røpet jeg nicket mitt, men jaja:P 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302939-er-jeg-for-kravstor-hvis/#findComment-2455063 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sakzi Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Nei, han kan jo ikke nekte deg å ha hest(er), men det er jo noen ting du/dere må tenke godt over: - Hus: Du sier at han arver hus, og at dere skal bo der. Mao: Du vil ikke eie noe sted å bo, med mindre du kjøper deg inn i boligen hans. Du må tenke deg godt om før du gjør dette. - Mer om hus: Om huset trenger kraftig renovering og dette koster penger, vil du da spytte i noe, eller skal han betale alt selv? Henger selvfølgelig sammen med eierskap til huset. - Barn: Hvordan skal du ordne deg om/når dere får barn? Er han fullstendig uinteressert og negativ, så kan du slite "litt" om du f.eks. får bekkenløsning i svangerskapet, må ta keisersnitt eller at det i det heletatt skjer noe litt uvanlig med deg. Har du råd til å leie inn hjelp over lengre tid? Jeg synes det er urealistisk og ikke så lite egoistisk å velge en hobby som krever så mye av deg økonomisk. Tidsmessig, sånn nå når dere er unge og spreke, ser jeg ikke på som noe problem ut fra det du skriver, men økonomisk vil det være i overkant. Hva med ferier for dere som par? Har dere råd til det om du følger drømmen din? Beklager, jeg synes ikke det høres ut som dette er "liv laga"... Dessverre... Dessuten, jeg har ikke "valgt" den. Har hatt den siden jeg var jentunge. Har drevet aktiv med hest i 15 år. Noe kjæresten min var klar over da vi ble sammen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302939-er-jeg-for-kravstor-hvis/#findComment-2455066 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Huset har han og faren hans små pusslet med noen helger i løpet av 2 år. De har gjort alt selv, untatt rørlegger og elektrikker. Så det har ikke blitt mange kr egentlig. Det koster ikke så mye å ha hest her vi bor. Har regnet på det. Ca 2000 kr pr måned pr hest. Og med i prisen kan jeg kjøpe utstyr til nesten 10 000 pr år. Si at jeg ønsker å ha 2 hester, blir det 4000 kr måneden. Er det SÅ ille da? Har en mor som kan stille opp i nødtilfelle. Veterinærutgifter og skoer - er det inkludert også? Og hva med huset - skal du leie av ham, eller skal du eie? Det er du som må avgjøre om det er verdt det eller ikke, jeg tror bare at det vil bli et enormt gnagsår i forhold til kjæresten. Jeg hadde enten valgt bort hestene eller gubben... (Nickavsløringen din plager ikke meg, jeg svarer ikke i forhold til nick - men til sak. Og ikke kjenner jeg nicket ditt heller, så for min del har du ikke laget "skandale". :-)) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302939-er-jeg-for-kravstor-hvis/#findComment-2455068 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Dessuten, jeg har ikke "valgt" den. Har hatt den siden jeg var jentunge. Har drevet aktiv med hest i 15 år. Noe kjæresten min var klar over da vi ble sammen. Altså, en hobby er noe man velger, aktivt, eller man velger det bort. Og at du fikk hesten forandrer ikke det, da, men jeg skjønner jo at du ikke vil kvitte deg med den. Jeg tror bare at det blir vanskelig for dere å få et godt samliv når du har en så stor interesse i noe han overhode ikke liker - selv om han visste om interessen da dere ble sammen. Hvis han nå sier nei, da, og ber deg velge mellom han og hesten(e) - hva velger du? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302939-er-jeg-for-kravstor-hvis/#findComment-2455072 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sakzi Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Veterinærutgifter og skoer - er det inkludert også? Og hva med huset - skal du leie av ham, eller skal du eie? Det er du som må avgjøre om det er verdt det eller ikke, jeg tror bare at det vil bli et enormt gnagsår i forhold til kjæresten. Jeg hadde enten valgt bort hestene eller gubben... (Nickavsløringen din plager ikke meg, jeg svarer ikke i forhold til nick - men til sak. Og ikke kjenner jeg nicket ditt heller, så for min del har du ikke laget "skandale". :-)) Hovslager og faste utgifter hos veterinær er innregnet. Og tror neppe jeg bruker 10 000 kr for utstyr hvert år. Har veldig mye utstyr som jeg har kjøpt opp igjennom årene. Så da kan jeg eventuelt disse pengene om hesten skulle bli syk. Jeg kan også tjenne inn litt ekstra på hestene ved å leie dem ut. Men er 4000 kr så ille da? Jeg bruker nesten ikke penger på klær, el andre ting. Tror ikke han vil at jeg skal betale husleige. Han bodde hos meg gratis over ett år med mat innkludert. Men hvis han ønsker at jeg skal være med å betale på det de har pusset opp, skal jeg selfølgelig gjøre det. For øyeblikket så er det hans far som betaler. Dette er snakk maks 300 000 kr. det vil si 150 000 kr på meg. Det skal jeg greie å betale. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302939-er-jeg-for-kravstor-hvis/#findComment-2455082 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Hovslager og faste utgifter hos veterinær er innregnet. Og tror neppe jeg bruker 10 000 kr for utstyr hvert år. Har veldig mye utstyr som jeg har kjøpt opp igjennom årene. Så da kan jeg eventuelt disse pengene om hesten skulle bli syk. Jeg kan også tjenne inn litt ekstra på hestene ved å leie dem ut. Men er 4000 kr så ille da? Jeg bruker nesten ikke penger på klær, el andre ting. Tror ikke han vil at jeg skal betale husleige. Han bodde hos meg gratis over ett år med mat innkludert. Men hvis han ønsker at jeg skal være med å betale på det de har pusset opp, skal jeg selfølgelig gjøre det. For øyeblikket så er det hans far som betaler. Dette er snakk maks 300 000 kr. det vil si 150 000 kr på meg. Det skal jeg greie å betale. Verken gubben eller jeg bruker 4000,- i måneden på hobbyen vår; hadde vi skullet gjøre det, ville det blitt smått med penger til annet. Men det er jo noe dere to må bli enige om, da. Som sagt, jeg hadde ikke stilt meg i en slik situasjon som du er på vei til nå, jeg ville ha eid hus, og jeg ville hatt gubben på min side i forhold til hobbyen. Men det er bare meg, jeg hadde ikke orket å ha et slik "gnagsår" i forholdet. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302939-er-jeg-for-kravstor-hvis/#findComment-2455101 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 ''Jeg må vel få bruke mine egene penger på hest om jeg ønsker det? Han har arvet ett hus som vi kan flytte inn i til høsten, så vi kommer heller ikke til å ha noe lån å betale ned på.'' Mener du at han skal dekke alle utgifter til huset (selv om en har arvet er det ikke gratis å bo), og at du skal bruke pengene dine på hobby? Da skjønner jeg at han kanskje kan bli litt ergerlig. Men samtidig forstår jeg at hest har så stor betydning for deg at du verken kan eller vil oppgi hobbyen. Om han ikke forstår hvor viktig hest er for deg, kan det se ut til at du må velge mellom han og hestene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302939-er-jeg-for-kravstor-hvis/#findComment-2455108 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sakzi Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Altså, en hobby er noe man velger, aktivt, eller man velger det bort. Og at du fikk hesten forandrer ikke det, da, men jeg skjønner jo at du ikke vil kvitte deg med den. Jeg tror bare at det blir vanskelig for dere å få et godt samliv når du har en så stor interesse i noe han overhode ikke liker - selv om han visste om interessen da dere ble sammen. Hvis han nå sier nei, da, og ber deg velge mellom han og hesten(e) - hva velger du? For å være ærlig. Jeg hadde valgt hesten. Det fordi jeg har bodd ett år sammen med han. Hadde jeg ikke hatt hesten, vet jeg ikke vist hva jeg hadde gjort. Han er mye borte på ettermiddag/kveldstid. Han er mekanikker og hjelper veldig ofte venner og familie med biler, traktorer og div. etter jobb. I tillegg er han mye i skogen og hogger ved og tømmer for folk som har bestilt. I tillegg, om høsten er han ute hver helg på jakt. I stede for å sitte hjemme å bli deprimert har jeg hatt hesten min:) Alle vennene mine har flyttet ut, så er ikke så mange å prate med.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302939-er-jeg-for-kravstor-hvis/#findComment-2455110 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sakzi Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 ''Jeg må vel få bruke mine egene penger på hest om jeg ønsker det? Han har arvet ett hus som vi kan flytte inn i til høsten, så vi kommer heller ikke til å ha noe lån å betale ned på.'' Mener du at han skal dekke alle utgifter til huset (selv om en har arvet er det ikke gratis å bo), og at du skal bruke pengene dine på hobby? Da skjønner jeg at han kanskje kan bli litt ergerlig. Men samtidig forstår jeg at hest har så stor betydning for deg at du verken kan eller vil oppgi hobbyen. Om han ikke forstår hvor viktig hest er for deg, kan det se ut til at du må velge mellom han og hestene. Jeg er jo klar over at det koster å bo. Leide en leilighet for to år siden. Bodde der i ett år sammen med han. Jeg betalte husleige, strøm, mat for 3 (han spiser for to:P) i tillegg til at jeg hadde hesten min. Dette gikk jo fint, enda jeg jobbet deltid på Meny. Jeg verken røyker eller drikker noe større. Bruker egentlig lite penger på meg selv. Jeg skal jo selfølgelig være med å betale for utgifter på hus, mat og strøm hvis jeg skal bo der. Jeg utdanner meg for øyeblikket som ingeniør, og regner med at jeg får bedre betalt en på Meny.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302939-er-jeg-for-kravstor-hvis/#findComment-2455114 Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 I og med at din kjære "fikk" deg med den hobbyen du har, så bør du få fortsette å ha den ene hesten så sant det ikke går utover forhold, økonomi og familie. Jeg ville ikke tenkt for mye på å øke til flere hester siden han ikke har den interessen. For det blir jo mere arbeid med flere vel? Prøv heller å beholde den du har, evt få deg en stall å stelle? En venn eller andre som har heste® som hobby? Dere kan gi ridetimer og det som du drømmer om uten at du må ha flere hester? Hester er noen fine dyr 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302939-er-jeg-for-kravstor-hvis/#findComment-2455125 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sakzi Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Når jeg skrev at jeg ville ha valgt hesten i stede for gubben, så mener jeg den ene jeg har nå da. Hvis han ville nekte meg å ha den, kunne han bare glemme oss to. Vi har "kjent" hverandre siden vi var små, så han har alltid vist om min hesteinteresse. Så han burde vel vite hva han gikk til da vi ble sammen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302939-er-jeg-for-kravstor-hvis/#findComment-2455128 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Ja, det er jo sant i det du sier. At vi kunne prøve å sett etter noen år. Men den ene hesten jeg har, klarer jeg aldri å selge. _Det_ vet han også, og det har han godtatt. Det er også det at kjæresten min er en veldig travel mann. Han er så snill og skal hjelpe alle. Når vi bodde sammen 1 års tid, var han lite hjemme. Nå går jeg på skole, 2. året, Og han er nesten enda værre. Kan jobbe fra 7-21 om kvelden i ukene når jeg er på skole. Jeg vil jo bare bli sittende hjemme å vente på han.. Så jeg syns det er litt uretferdig at han er så negativ til det når han jobber så mye likevel, og ikke vil han reise på ferie eller noe heller.. Har ingen venner der vi har tenkt til å flytte heller.. Merker at jeg ble litt trist nå.. Men, vi har det bra sammen, selv om det kanskje ikke virket slik. Hvis han er så mye borte så får du slå i bordet med at du også må ha noe å holde på med mens han er på jobb. ) Synes det høres helt flott ut! Hadde jeg hatt mulighet så skulle mine unger gjerne fått ha hest på for på den måten! ))) Har hatt det selv i flere perioder og det er kjempefint! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302939-er-jeg-for-kravstor-hvis/#findComment-2455141 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Jeg er jo klar over at det koster å bo. Leide en leilighet for to år siden. Bodde der i ett år sammen med han. Jeg betalte husleige, strøm, mat for 3 (han spiser for to:P) i tillegg til at jeg hadde hesten min. Dette gikk jo fint, enda jeg jobbet deltid på Meny. Jeg verken røyker eller drikker noe større. Bruker egentlig lite penger på meg selv. Jeg skal jo selfølgelig være med å betale for utgifter på hus, mat og strøm hvis jeg skal bo der. Jeg utdanner meg for øyeblikket som ingeniør, og regner med at jeg får bedre betalt en på Meny.. Min kjære svir av ca. 6000,- i mnd på hesten... Vi har ikke felles økonomi da (bor ikke sammen) og han har godt med penger uansett, han har jo bare seg selv og hesten. ) Kunne ikke falle meg inn å bry meg om hans pengebruk så lenge det går til lovlige ting og det ikke går ut over oss på noe vis. Men så synes jeg det er kjempekoselig med hest da... Kjenner jeg får skikkelig hestesug når jeg leser tråden din! *Misunnelig* ;o) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302939-er-jeg-for-kravstor-hvis/#findComment-2455144 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.