Gjest ViViola Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 For å være ærlig. Jeg hadde valgt hesten. Det fordi jeg har bodd ett år sammen med han. Hadde jeg ikke hatt hesten, vet jeg ikke vist hva jeg hadde gjort. Han er mye borte på ettermiddag/kveldstid. Han er mekanikker og hjelper veldig ofte venner og familie med biler, traktorer og div. etter jobb. I tillegg er han mye i skogen og hogger ved og tømmer for folk som har bestilt. I tillegg, om høsten er han ute hver helg på jakt. I stede for å sitte hjemme å bli deprimert har jeg hatt hesten min:) Alle vennene mine har flyttet ut, så er ikke så mange å prate med.. Å hjelpes, en slik en hadde ikke jeg orket å planlegge ekteskap med... Hva om dere får barn? Skal du ha alt ansvaret for det/de også? Huff nei, dette synes jeg virker rimelig dødfødt... Og det at du vil velge hesten før han sier jo egentlig det meste... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302939-er-jeg-for-kravstor-hvis/page/2/#findComment-2455157 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Generelt: Kjærester som prøver å motarbeide yndlingshobbyen din, bør du holde seg langt unna. Så lenge hobbyen er lovlig, ikke vesentlig gå ut over den andres økonomi og ikke tar mer tid enn at en kan pleie forholdet og ta seg av evt barn, bør en heller oppmuntre og legge til rette for at hobbyen kan dyrkes. Sjelden har jeg sett en uttalelse jeg har vært mer enig i! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302939-er-jeg-for-kravstor-hvis/page/2/#findComment-2455167 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Du driver og utdanner deg til ingeniør. Det betyr at du har plenty penger til å både ha en eller flere hester, og til å leie inn hjelp hvis du trenger det. I tillegg til at du vil ha råd til å bo og spise og reise på ferie. Det er en utrolig smart utdannelse å ta, og den vil gi deg økonomisk frihet til å velge de hobbyene du stort sett har lyst på. En ting du kanskje skal tenke over er hvordan typen din vil like det etterhvert når du vil ha vesentlig bedre råd enn ham? Hvis han allerede nå vil regjere over dine interesser og hobbyer bare fordi han ikke deler dem - hvordan vil han da like det når han står der og ønsker seg ting som du har råd til, men ikke han. Og du velger å prioritere å dyrke dine interesser istedenfor hans? Jeg vet MYE om hvor vanskelig det kan bli og håper du unngår å finne det ut :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302939-er-jeg-for-kravstor-hvis/page/2/#findComment-2455174 Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Du må ikke la et annet menneske bestemme at du skal slutte med det du liker best av alt. Er han glad i deg, så får han være glad i hele deg og ikke kreve at du skal forandre deg eller slutte med en hobby som han ikke liker. Jeg er gift med en fotballidiot og er ikke det minste opptatt av fotball selv, men jeg kunne ikke drømme om å ta fra ham denne hobbien. Det ville jo bare gjort ham ulykkelig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302939-er-jeg-for-kravstor-hvis/page/2/#findComment-2455176 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Jeg syns det er veldig vanskelig å skulle gi råd om slike saker som dette. Etter 5 år er det alltid mer i en relasjon enn det som kommer fram i korte skriftlige innlegg, og i løpet av min korte tid på DOL syns jeg "dump ham"- rådene henger veldig løst her inne. Slik jeg ser det er det i RL stor forskjell på å være "kuet/ undertrykket" vs "imotsagt", mens her inne syns jeg ofte de to har en tendens til å flyte sammen. Og jeg mener altså at det er en forskjell på å nekte en hobby, vs å ha en mening om felles tids- og pengeforbruk i et forhold. Når det er sagt er det sånn at jeg heller til den oppfatning at det er lettere å bygge et godt familieliv sammen dersom man deler noen felles treffpunkter og interesser, og syns vel det er dette du burde tenke over. Det høres ut som dere lever litt "hver for dere" med hver deres interesser, og for noen kan det sikkert fungere fint. Vil det gjøre det for dere? Syns du det er greit at han er så mye borte, og vil han syns det er greit at du bruker så mye tid på hesten din? For det er jo ikke sånn at dere kan nekte hverandre å drive med dette - men det ganske sikkert kan bli et irritasjonsmoment etterhvert. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302939-er-jeg-for-kravstor-hvis/page/2/#findComment-2455181 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bareentanke Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Kravstor er du vel ikke - men du bør også i tilfelle være villlig til og kvitte deg med hestene (hvis du skaffer dem) og ikke selv kan stelle dem. Og så virker det på meg ut fra det lille du beskriver da at dere tilbringer svært mye tid hver for dere. Men det synes dere kanskje er okei? Men hvordan vil dette fungere på sikt? Og hva med når det kommer barn inn i bildet? Da er det ikke bare og stikke i stallen når man måtte ønske det. Eller for han og jobbe lange dager. Jeg er sikker på at dette er noe dere kan komme fram til i enighet gjennom en god dialog jeg da. Ett forhold handler om og gi og ta i de ulike fasene i livet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302939-er-jeg-for-kravstor-hvis/page/2/#findComment-2455184 Del på andre sider Flere delingsvalg…
løvinne71 Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Jeg er hestejente selv, og forstår så UTMERKET godt hva du føler! Jeg holdt selv på med hest i flere år, (eide ikke selv) men det ble noen års pause fra hest og ridning, mens husbygging, mann, jobb og barn tok all min tid, penger og krefter. Min kontakt med hester ble heller sporadisk disse årene. Og etterhvert ble det virkelig et stort savn! Planen var å gjenoppta denne hobbyen når jeg fikk muligheten, og da ville jeg endelig eie EGEN hest! Begynte å ha hest på for igjen da ungene ble litt større. Og for 4 år siden kjøpte jeg egen hest! Man kan vel si at livet mitt ble komplett først da jeg fikk hester inn i livet mitt igjen, selvom jeg hadde både hus mann og flotte unger! Tror ikke man kan forestille seg dette uten å være "hestemenneske" selv! Mannen min er heller ikke interessert i hester. Så både ansvar og økonomi faller på meg. Selvom han til tider synes jeg bruker "for" mye tid på hestene, forstår han hvor mye det betyr for meg å ha dem. Og jeg prøver selvsagt å balansere litt hvor mye tid jeg kan prioritere hest kontra familie.. Jeg synes derfor du skal stå på ditt krav om å ha hest inntil videre. Det har jo noe med din trivsel og livskvalitet å gjøre. Når du kommer dithen at dere evt får barn, vil du jo oppdage selv om du synes det blir for mye med både hest og små barn... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302939-er-jeg-for-kravstor-hvis/page/2/#findComment-2455302 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mener jeg ja Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Nei, han kan jo ikke nekte deg å ha hest(er), men det er jo noen ting du/dere må tenke godt over: - Hus: Du sier at han arver hus, og at dere skal bo der. Mao: Du vil ikke eie noe sted å bo, med mindre du kjøper deg inn i boligen hans. Du må tenke deg godt om før du gjør dette. - Mer om hus: Om huset trenger kraftig renovering og dette koster penger, vil du da spytte i noe, eller skal han betale alt selv? Henger selvfølgelig sammen med eierskap til huset. - Barn: Hvordan skal du ordne deg om/når dere får barn? Er han fullstendig uinteressert og negativ, så kan du slite "litt" om du f.eks. får bekkenløsning i svangerskapet, må ta keisersnitt eller at det i det heletatt skjer noe litt uvanlig med deg. Har du råd til å leie inn hjelp over lengre tid? Jeg synes det er urealistisk og ikke så lite egoistisk å velge en hobby som krever så mye av deg økonomisk. Tidsmessig, sånn nå når dere er unge og spreke, ser jeg ikke på som noe problem ut fra det du skriver, men økonomisk vil det være i overkant. Hva med ferier for dere som par? Har dere råd til det om du følger drømmen din? Beklager, jeg synes ikke det høres ut som dette er "liv laga"... Dessverre... Idiotsvar 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302939-er-jeg-for-kravstor-hvis/page/2/#findComment-2455312 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Idiotsvar Faen så bra at du kom med noe skikkelig konstruktivt selv, da! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302939-er-jeg-for-kravstor-hvis/page/2/#findComment-2455340 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sakzi Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Du driver og utdanner deg til ingeniør. Det betyr at du har plenty penger til å både ha en eller flere hester, og til å leie inn hjelp hvis du trenger det. I tillegg til at du vil ha råd til å bo og spise og reise på ferie. Det er en utrolig smart utdannelse å ta, og den vil gi deg økonomisk frihet til å velge de hobbyene du stort sett har lyst på. En ting du kanskje skal tenke over er hvordan typen din vil like det etterhvert når du vil ha vesentlig bedre råd enn ham? Hvis han allerede nå vil regjere over dine interesser og hobbyer bare fordi han ikke deler dem - hvordan vil han da like det når han står der og ønsker seg ting som du har råd til, men ikke han. Og du velger å prioritere å dyrke dine interesser istedenfor hans? Jeg vet MYE om hvor vanskelig det kan bli og håper du unngår å finne det ut :-) En ting du kanskje skal tenke over er hvordan typen din vil like det etterhvert når du vil ha vesentlig bedre råd enn ham? Han tjener jo ikke lite som mekanikker heller da. Og selfølgelig er jeg villig til å hjelpe til hvis det var noe han ikke hadde hatt råd til. skulle bare mangle. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302939-er-jeg-for-kravstor-hvis/page/2/#findComment-2455352 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sakzi Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Jeg syns det er veldig vanskelig å skulle gi råd om slike saker som dette. Etter 5 år er det alltid mer i en relasjon enn det som kommer fram i korte skriftlige innlegg, og i løpet av min korte tid på DOL syns jeg "dump ham"- rådene henger veldig løst her inne. Slik jeg ser det er det i RL stor forskjell på å være "kuet/ undertrykket" vs "imotsagt", mens her inne syns jeg ofte de to har en tendens til å flyte sammen. Og jeg mener altså at det er en forskjell på å nekte en hobby, vs å ha en mening om felles tids- og pengeforbruk i et forhold. Når det er sagt er det sånn at jeg heller til den oppfatning at det er lettere å bygge et godt familieliv sammen dersom man deler noen felles treffpunkter og interesser, og syns vel det er dette du burde tenke over. Det høres ut som dere lever litt "hver for dere" med hver deres interesser, og for noen kan det sikkert fungere fint. Vil det gjøre det for dere? Syns du det er greit at han er så mye borte, og vil han syns det er greit at du bruker så mye tid på hesten din? For det er jo ikke sånn at dere kan nekte hverandre å drive med dette - men det ganske sikkert kan bli et irritasjonsmoment etterhvert. Vi har jo helt ulike interesser ja. Har vært med han noen ganger på jakt. Det er jo koselig med en tur. Men jeg deler ikke denne interessen med han. Jeg gjør det vel mest for han sin del. Han syns jo det er kjempe moro at jeg blir med. Og jeg er også av og til med i skogen, og når han skal stelle på noen maskiner av noen slag. Men det er vel kun for å kunne være sammen med han hvis han skal jobbe en stund. Jeg er egentlig ganske vandt til å være for meg selv. Har jo alltid hatt hesten å gå til:) Så det fungerer jo veldig fint for oss sånn sett. Tror nok han kommer mer til ro når han får barn. Kan jo nevne det at han er ikke helt vrang. Han er jo med å kjører når jeg skal ta med hesten hit jeg studerer, og han er også med å henter høy og flis uten at jeg spør han om det. Så er en plikoppfyllende gutt. Veldig snill og grei. Men like vel, han er veldig negativ til hester generelt, og jeg er redd for at om vi giftet oss, at han da ville nekte meg å ha hest f,eks om den jeg har nå skulle dø. Ønsker som sagt flere, men det virker litt som om det er litt for mye å be om, i følge mange her inne. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302939-er-jeg-for-kravstor-hvis/page/2/#findComment-2455373 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalevala Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Jeg har aldri klart å forstå enkeltes store interesse for hest ;-) men synes absolutt ikke det er for mye forlangt av deg å få lov til å holde på med noe som betyr så mye i livet ditt. Romslighet (og det trenger ikke å innebære full forståelse) overfor hverandres lidenskaper er en viktig forutsetning for et lykkelig samliv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302939-er-jeg-for-kravstor-hvis/page/2/#findComment-2455616 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 En ting du kanskje skal tenke over er hvordan typen din vil like det etterhvert når du vil ha vesentlig bedre råd enn ham? Han tjener jo ikke lite som mekanikker heller da. Og selfølgelig er jeg villig til å hjelpe til hvis det var noe han ikke hadde hatt råd til. skulle bare mangle. Joda, mekanikere tjener godt, men du vil nok havne i en helt annen divisjon likevel ganske snart. Ingeniører tjener som regel langt mer enn mekanikere:-) Og hvis han da har sterke synspunkter på hvordan pengene deres skal brukes, og du ikke er enig, kan det bli noen gnisninger som gjør at mye blir surt. Det er dessverre en del menn som ikke helt takler at kona tjener mest :-( 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302939-er-jeg-for-kravstor-hvis/page/2/#findComment-2455707 Del på andre sider Flere delingsvalg…
løvinne71 Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Altså, en hobby er noe man velger, aktivt, eller man velger det bort. Og at du fikk hesten forandrer ikke det, da, men jeg skjønner jo at du ikke vil kvitte deg med den. Jeg tror bare at det blir vanskelig for dere å få et godt samliv når du har en så stor interesse i noe han overhode ikke liker - selv om han visste om interessen da dere ble sammen. Hvis han nå sier nei, da, og ber deg velge mellom han og hesten(e) - hva velger du? "En hobby er noe man velger aktivt, eller man velger det bort" Her mener jeg du tar feil! En hobby eller interesse, er for mange en stor del av ens personlighet, og muligheten til å drive med dette, er avgjørende for både trivsel og livskvalitet! Det er ikke bare bare å "velge bort" noe som gir en så mye glede. Særlig ikke hvis man gir det opp pga at andre krever det! Men jeg er enig i at man må finne en balanse mellom hvor mye tid man kan bruke på hobbyen sin. Det handler jo om normalt hensyn til menneskene rundt seg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302939-er-jeg-for-kravstor-hvis/page/2/#findComment-2455748 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 "En hobby er noe man velger aktivt, eller man velger det bort" Her mener jeg du tar feil! En hobby eller interesse, er for mange en stor del av ens personlighet, og muligheten til å drive med dette, er avgjørende for både trivsel og livskvalitet! Det er ikke bare bare å "velge bort" noe som gir en så mye glede. Særlig ikke hvis man gir det opp pga at andre krever det! Men jeg er enig i at man må finne en balanse mellom hvor mye tid man kan bruke på hobbyen sin. Det handler jo om normalt hensyn til menneskene rundt seg. ''Her mener jeg du tar feil! En hobby eller interesse, er for mange en stor del av ens personlighet, og muligheten til å drive med dette, er avgjørende for både trivsel og livskvalitet!'' Jeg er slettes ikke uenig med deg, men det er fortsatt et _valg_ man tar. Det er ikke noe som er uunngåelig, man kan _velge_ det eller _velge det bort_. ''Det er ikke bare bare å "velge bort" noe som gir en så mye glede. Særlig ikke hvis man gir det opp pga at andre krever det!'' Igjen - ikke uenig, det vil ha negativ virkning om man oppgir noe man er svært, svært glad, og enda verre om man gjør det motvillig/etter sterkt press fra andre. Men fortsatt er det et _valg_. Et forhold er komplekst, man skal jo ha det godt sammen, ha det godt med seg selv osv. Om partneren misliker sterkt det en selv elsker utrolig høyt, så vil man kanskje måtte ta et valg - kjærligheten eller hobby. Velger man hobby, velger man kanskje bort kjærligheten. Og omvendt. Men jeg står fortsatt på at det er et _valg_ man har. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302939-er-jeg-for-kravstor-hvis/page/2/#findComment-2455785 Del på andre sider Flere delingsvalg…
løvinne71 Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 ''Her mener jeg du tar feil! En hobby eller interesse, er for mange en stor del av ens personlighet, og muligheten til å drive med dette, er avgjørende for både trivsel og livskvalitet!'' Jeg er slettes ikke uenig med deg, men det er fortsatt et _valg_ man tar. Det er ikke noe som er uunngåelig, man kan _velge_ det eller _velge det bort_. ''Det er ikke bare bare å "velge bort" noe som gir en så mye glede. Særlig ikke hvis man gir det opp pga at andre krever det!'' Igjen - ikke uenig, det vil ha negativ virkning om man oppgir noe man er svært, svært glad, og enda verre om man gjør det motvillig/etter sterkt press fra andre. Men fortsatt er det et _valg_. Et forhold er komplekst, man skal jo ha det godt sammen, ha det godt med seg selv osv. Om partneren misliker sterkt det en selv elsker utrolig høyt, så vil man kanskje måtte ta et valg - kjærligheten eller hobby. Velger man hobby, velger man kanskje bort kjærligheten. Og omvendt. Men jeg står fortsatt på at det er et _valg_ man har. :-) Joda. Man kan selvsagt si at alt man ikke påtvinges eller som er uungåelig, er et reelt valg... Men interesser er jo ofte noe man utvikler helt ubevisst. Enten fordi man er født med anlegg for noe, (.f.eks at man er musikalsk eller kunstnerisk) eller man påvirkes av et visst miljø, eller av foreldre og andre mennesker man omgås. Da vil en hobby eller interesse fort bli en del av ens liv og personlighet, uten at man bevisst har "valgt" dette selv. Men man kan selvsagt velge selv å IKKE prioritere tid på interressen. Og i perioder lar det seg kanskje ikke gjennomføre fordi man ikke har tid eller mulighet. Men det blir en helt annen sak hvis man avstår fra noe fordi partneren ikke deler interessen. I dette tilfelle har han jo valgt henne, MED hesteinteressen hennes på kjøpet. Jeg tror ikke nødvendigvis at forholdet er døfødt selvom man har ulike hobbyer. Men jeg tror det er døfødt hvis man prøver å nekte hverandre å drive med de hobbyene man liker. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302939-er-jeg-for-kravstor-hvis/page/2/#findComment-2455816 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Joda. Man kan selvsagt si at alt man ikke påtvinges eller som er uungåelig, er et reelt valg... Men interesser er jo ofte noe man utvikler helt ubevisst. Enten fordi man er født med anlegg for noe, (.f.eks at man er musikalsk eller kunstnerisk) eller man påvirkes av et visst miljø, eller av foreldre og andre mennesker man omgås. Da vil en hobby eller interesse fort bli en del av ens liv og personlighet, uten at man bevisst har "valgt" dette selv. Men man kan selvsagt velge selv å IKKE prioritere tid på interressen. Og i perioder lar det seg kanskje ikke gjennomføre fordi man ikke har tid eller mulighet. Men det blir en helt annen sak hvis man avstår fra noe fordi partneren ikke deler interessen. I dette tilfelle har han jo valgt henne, MED hesteinteressen hennes på kjøpet. Jeg tror ikke nødvendigvis at forholdet er døfødt selvom man har ulike hobbyer. Men jeg tror det er døfødt hvis man prøver å nekte hverandre å drive med de hobbyene man liker. ''Jeg tror ikke nødvendigvis at forholdet er døfødt selvom man har ulike hobbyer. Men jeg tror det er døfødt hvis man prøver å nekte hverandre å drive med de hobbyene man liker.'' Selvfølgelig helt enig! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302939-er-jeg-for-kravstor-hvis/page/2/#findComment-2455828 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EvyM Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Jeg er ei skikkelig hestejente, eller var rettere sagt. Sparte komf pengene og alt jeg hadde og kjøpte hest da jeg var 16. Så en ny litt bedre/dyrere da jeg var ca 18. Konkurrerte og hadde det knallkjekt. Det var alltid et styr å få penger nok, hadde 2 ekstrajobber i tillegg til skole og fikk lite penger hjemmefra. Hesten ble syk og måtte avlives da jeg begynte på studier. Klarte aldri å glemme - så det året jeg giftet meg med mannen min kjøpte jeg ny hest. Det var helt greit for han. Og hesten var god og vi konkurrerte og det var fremdeles kjekt, bortsett fra at nå var jeg blitt eldre og mine venninner fra gammelt av hadde sluttet så det ble ikke HELT det samme. Men det som var nytt nå var at jeg syns det ble for mye penger å betale i forhold til hva jeg fikk igjen. Nå hadde vi hus og regninger - og jeg hadde fulltidsjobb + en ekstrajobb i tillegg. dette for å "forsvare" pengebruken. Dermed måtte jeg ha forrytter siden jeg ikke kunne gå i stallen hver dag. Noe av poenget falt liksom bort. Jeg kunne ikke lenger gå i stallen rett etter jobb og bli der til kl. 21 slik jeg gjorde før. Hest kunne ikke være hele livet mitt lenger fordi jeg nå hadde en ansvarsfull jobb + en mann som jeg jo også ville bruke tid på å være sammen med. Pluss huset selvsagt. Så da vi bestemte oss for å få barn så solgte jeg hesten. Har ikke angret en dag. Livet er helt forandret men jeg kan ikke forstå hvordan jeg skulle hatt tid til en fulltidsjobb + overtid, 2 barn + hus, og husarbeid uten unger er ingenting i forhold til i et hus med 2 unger!!! Så jeg hadde altså aldri klart alt dette - en hest krever jo masse timer hver dag, så hvis dere er mangemillionærer og du altså ikke trenger å jobbe så er det vel greit - men ikke hvis du skal jobbe noenlunde i full stilling og ha barn... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302939-er-jeg-for-kravstor-hvis/page/2/#findComment-2456989 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fiskerinnen Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Hvis han er så mye borte så får du slå i bordet med at du også må ha noe å holde på med mens han er på jobb. ) Synes det høres helt flott ut! Hadde jeg hatt mulighet så skulle mine unger gjerne fått ha hest på for på den måten! ))) Har hatt det selv i flere perioder og det er kjempefint! Jeg har hatt hest i mange år , og her for 4 år siden fikk jeg ny kjærest -samboer på et tidspunkt da jeg ikke hadde hest , det forhindret meg ikke i å gå til anskaffelse av en åringshingst sist høst . Skulle min samboer sur eller skape problemer fordi jeg har en interesse han ikke deler så er det ut med ham . Det er jo mine penger og min tid som jeg bruker på hesten . Jeg mener også at så lenge det er jeg som gjør jobben med dyret eller dyrene , så er det min avgjørelse om jeg har tid og lyst til å holde på . 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302939-er-jeg-for-kravstor-hvis/page/2/#findComment-2460759 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Nei, jeg synes ikke du er for kravstor. Din hestehobby kan bli et levebrød. Den kan også i perioder måtte tones ned fordi andre ting blir viktigere. Men noe av det dummeste man kan gjøre i et forhold er å ta fra den andre grunnleggende gleder og interesser, eller å la den andre få ta slike ting fra en selv. Man gjør også seg selv fattigere, ved å gjøre sin kjære fattigere. Du holdt på med hest lenge før han kom inn i bildet, så han har ingen ting å klage på. Min mann har noen interesser som det er svært vanskelig for meg å leve meg inn i og som neppe noen gang vil bli verdifulle for meg personlig. Men det er verdifullt fordi det betyr noe for ham, og det er viktig for meg at vi prioriterer et minstemål av plass for disse tingene. Han gjør nøyaktig det samme for meg. Hesten(e) din(e) er ikke et hinder, men en berikelse for forholdet. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302939-er-jeg-for-kravstor-hvis/page/2/#findComment-2461346 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.