pny1365381083 Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Jeg er 23 år og overvektig. I siste halvdel av 2005 fikk jeg diagnose kyssesyke, og var syk i over tre måneder. I etterkant av dette har jeg hatt lettere for å bli trøtt og sliten. For ett år siden startet jeg i jobb på et sosialkontor med mange sykemeldte(m.a.o. ganske så travel og stressende hverdag). jeg har over lengre tid vært plaget med følgende symptomer: - Tretthet - psykomotorisk treghet - depresjon - vektøkning - tørr hud - hårtap - hevelse rundt øynene - muskel- og leddsmerter - menstruasjonsforstyrrelser - brainfog - hukommelsessvikt - stort behov for ro - redusert stressmestring - tiltaksløshet - energimangel - forstoppelse - nedsatt sexlyst - migrene Jeg stoppet med p-pillene(yasmin) for å se om det kunne være bivirkning av disse, fem måneder senere er ingenting forandret. Blodprøver viser at det ikke er noe feil med stoffskifte eller blodsukker. Leverprøve tatt forrige uke var på 54(har blitt fortalt at 45 er nomalt). Jeg har ikke drukket alkohol på lang, lang tid(blir man bare mer trett av..) og heller ikke tatt smertestillende som kan påvirke denne prøven. Ved siste måling av blodtrykket fikk jeg opplyst at undertrykket mitt var akkurat i faresonen. Husker ikke helt tallene, bare at overtrykket var 140.. Hva kan være årsaken til alt dette? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302950-tr%C3%B8tt-stressa-og-sliten/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bareentanke Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Jeg svarer som privatperson - vet ikke om soørsmålet er stillt lege eller ikke. Det er jo fint at du har fått tatt stoffskifteprøver - da mange av symptomene dine var som og lese om lavt stoffskifte. Har du også tatt jern (Ferritin og blodprosent) og b-12? Jeg vet ikke om noe av dette kan være etterslep etter kyssesyke. Men mye av det hører jo inn under overvekt også, hvis overvekten skyldes dårlig kosthold og for lite aktivitet. Leverprøven din er jo litt forhøyet og neppe av betydning. Men jeg ville vel tatt nye prøver om en stund og fulgt med. Det er jo bare en leverprøve du henviser til her og meg bekjent skal vel de ulike leverprøvene ses i sammenheng (gamma-gt, asat og alat). Forhøyet blodtrykk i så ung alder hadde i hvertfall gjort at jeg hadde begynt og se litt på muligheten for og gå ned noen kilo - da dette senjker blodtrykket. Sikkert ikke lett for deg og være aktiv med alt som plager deg akkurat nå, men på sikt vil det nok løse en del av problemene og ta tak i det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302950-tr%C3%B8tt-stressa-og-sliten/#findComment-2455138 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.