Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest ærlig40

Jeg er usikker på hva slags prevensjon jeg bør bruke. Jeg er 40 år har ikke vært seksuelaktiv på flere år men nå truffet en utrolig bra mann. Vil gjerne kjenne hele han uten kondom. Jeg har lett for å få migrene noe som tidligere piller har gitt meg mye hodepine. Litt usikker hva jeg bør bruke.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/302985-prevensjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest pearly-elsker

Hvis du tidligere har reagert på hormonprevensjon, så synes jeg du skal holde deg unna dette. Jeg har selv opplevd bivirkninger som nedsatt sexlyst og humørforandringer av p-piller.

Det var faktisk spesielt nuva-ringen som ga meg nedsatt sexlyst, selv om den har mindre hormoner enn p-piller.

Mitt forslag til deg er at du kjøper deg Pearly. Dette er en temperaturmåler hvor du måler din temperatur i munnen hver morgen. Utifra denne informasjonen vil du få grønt eller rødt lys, og er det grønt så er det bare å ha sex uten beskyttelse!

Vet at det høres rart ut, men etter å selv å ha satt meg inn i denne metoden (Fertility Awareness Method) er jeg totalt overbevist. Vi kvinner er faktisk kun fruktbare 1 - en - dag i måneden! Med levetiden på sperm er kvinnen og mannen tilsammen fruktbare ca. 6 dager i mnd.

Det vil si at du kan ha sex ca. 20 dager i mnd uten prevensjon, og det helt uten bivirkninger! I den fruktbare perioden anbefales det å bruke kondom/pessar hvis man ikke vil "befruktes", da.. ;o)

Hvis du er interessert;

www.ovusoft.com

www.buenaventura.no

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/302985-prevensjon/#findComment-2458387
Del på andre sider

Gro Isachsen, Sexolog

Kobberspiral kan være et alternativ. Noen blør ekstra like etter den er satt inn, men når den først er der, slipper du hormonpåvirkning, og det virker viktig for siden det har vist seg å fungere dårlig for deg.

Det finnes også enkelte p-computere som fungerer svært bra. De er ganske dyre å anskaffe, men har du først kjøpt en og brukt den tiden det tar å finne din menssyklus, har du knekt koden og slipper å tilføre kroppen hormoner.

Desverre importeres ikke pessar lenger til Norge, men du kan kjøpe de fortsatt i Sverige. Årsaken til det oppgir de norske apotekene er at det er vanskelig å få tak i sæddrepene krem som ofte supplerer pessaret og gjør det til sikrere prevensjon.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/302985-prevensjon/#findComment-2460819
Del på andre sider

tzatziki1365380058

Kobberspiral kan være et alternativ. Noen blør ekstra like etter den er satt inn, men når den først er der, slipper du hormonpåvirkning, og det virker viktig for siden det har vist seg å fungere dårlig for deg.

Det finnes også enkelte p-computere som fungerer svært bra. De er ganske dyre å anskaffe, men har du først kjøpt en og brukt den tiden det tar å finne din menssyklus, har du knekt koden og slipper å tilføre kroppen hormoner.

Desverre importeres ikke pessar lenger til Norge, men du kan kjøpe de fortsatt i Sverige. Årsaken til det oppgir de norske apotekene er at det er vanskelig å få tak i sæddrepene krem som ofte supplerer pessaret og gjør det til sikrere prevensjon.

Det er helt utrolig at apotekene tar vekk det eneste prevensjonsmiddelet for kvinner som er fullstendig ufarlig, hormonfritt, og som ikke skal plasseres inne i kroppen!

Det gjør meg altså så forb......!!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/302985-prevensjon/#findComment-2461021
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...