Gjest tante turi Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Hei fint at vi igjen kan spørre her om det som vi lurer på . Takk for det . Jeg har hatt en bra regulert blodsukker i lang tid , men plutselig så ble det høyt igjen , dvs 9,6 fastende . bruker en tab, Glucopage 500mg daglig som jeg tar til frokost. Ser jo at det etterhvert går ned , men ikke så langt ned jeg ønsker , Hva skjer om jeg tar enda en tab. ut på dagen? Blir det da for lavt så jeg får føling? Det er noe jeg får litt angst for å få . Må spise ca hver tredje. fjerde time for ikke å bli kvalm , Langtids målingen har ligget på under 6 men akurat nå er den vel høyere tror jeg. Håper på svar fra noen med erfaring på dette med glucopag , På forhånd takk, 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302986-blodsukkeret-er-under-10/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hoggormen Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Heisann! Jeg vil fraråde deg å endre på Glucophage dosen din uten en liten prat med legen din først. Min tanke er at blodsukkeret ditt ser ut til å være bra regulert. Endringer i blodsukkeret kan være forbigående, så det skader heller ikke å se det litt an om du ikke har gjort det da. Alt fra stress, følelser generelt, hva man spiser og når, aktivitetsnivå - alt dette påvirker blodsukkeret. Infeksjoner i kroppen vil også kunne gi høyere blodsukker (selv en forkjølelse uten feber). Du skriver at langtidsmålingene (HbA1c) er rundt 6. Dette er veldig bra! Hold den under åtte så er du trygg Hvis du og legen din skulle bli enige om en doseøkning på medisinen din, så er jo muligheten for at blodsukkeret ditt kan bli lavt til stede. Jeg sier ikke dette for å skremme deg, for jeg skjønner godt angsten din for føling! Det er det mange som er redde for. Behagelig er det heller ikke. Så for å forebygge lavt blodsukker så mål litt oftere om du øker dosen. Kanskje du vet når på døgnet blodsukkeret ditt synker, slik at du kan være litt mer føre var. Før du symptomer som skjelving, svimmelhet, sterk sultfølelse, kaldsvette og hjertebank så mål blodukkeret umiddelbart. Hvis det er fire eller under anbefaler jeg deg å f.eks. drikke litt juice og spise en ekstra brødskive. Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302986-blodsukkeret-er-under-10/#findComment-2460673 Del på andre sider Flere delingsvalg…
engletrompet Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Heisann! Jeg vil fraråde deg å endre på Glucophage dosen din uten en liten prat med legen din først. Min tanke er at blodsukkeret ditt ser ut til å være bra regulert. Endringer i blodsukkeret kan være forbigående, så det skader heller ikke å se det litt an om du ikke har gjort det da. Alt fra stress, følelser generelt, hva man spiser og når, aktivitetsnivå - alt dette påvirker blodsukkeret. Infeksjoner i kroppen vil også kunne gi høyere blodsukker (selv en forkjølelse uten feber). Du skriver at langtidsmålingene (HbA1c) er rundt 6. Dette er veldig bra! Hold den under åtte så er du trygg Hvis du og legen din skulle bli enige om en doseøkning på medisinen din, så er jo muligheten for at blodsukkeret ditt kan bli lavt til stede. Jeg sier ikke dette for å skremme deg, for jeg skjønner godt angsten din for føling! Det er det mange som er redde for. Behagelig er det heller ikke. Så for å forebygge lavt blodsukker så mål litt oftere om du øker dosen. Kanskje du vet når på døgnet blodsukkeret ditt synker, slik at du kan være litt mer føre var. Før du symptomer som skjelving, svimmelhet, sterk sultfølelse, kaldsvette og hjertebank så mål blodukkeret umiddelbart. Hvis det er fire eller under anbefaler jeg deg å f.eks. drikke litt juice og spise en ekstra brødskive. Lykke til Tusen takk for svar. Jeg har hatt tendens til tannkjøtt betennelse , så da tror jeg nok at det er årsaken . Har gått mer ned i fastende tester, så du har nok helt rett i dine antagelser. Er det slik at tannlege regningene kan sendes til NAV når en har diabetes 2? tennen mine løsner sakte men sikkert. røttene blir mer synlig så det er spørsmål om når de faller ut tenker jeg. Tannlegen har ikke sagt noe om noe refusjon, er glad for å få mange tusenlapper hver gang bare men sier også at jeg må regne med at tennene faller ut, Hvordan er det isåfall hvis en tenker å sette inn tann-inplatater? Vil en få noe av det dekket? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302986-blodsukkeret-er-under-10/#findComment-2460888 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tante turi Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Heisann! Jeg vil fraråde deg å endre på Glucophage dosen din uten en liten prat med legen din først. Min tanke er at blodsukkeret ditt ser ut til å være bra regulert. Endringer i blodsukkeret kan være forbigående, så det skader heller ikke å se det litt an om du ikke har gjort det da. Alt fra stress, følelser generelt, hva man spiser og når, aktivitetsnivå - alt dette påvirker blodsukkeret. Infeksjoner i kroppen vil også kunne gi høyere blodsukker (selv en forkjølelse uten feber). Du skriver at langtidsmålingene (HbA1c) er rundt 6. Dette er veldig bra! Hold den under åtte så er du trygg Hvis du og legen din skulle bli enige om en doseøkning på medisinen din, så er jo muligheten for at blodsukkeret ditt kan bli lavt til stede. Jeg sier ikke dette for å skremme deg, for jeg skjønner godt angsten din for føling! Det er det mange som er redde for. Behagelig er det heller ikke. Så for å forebygge lavt blodsukker så mål litt oftere om du øker dosen. Kanskje du vet når på døgnet blodsukkeret ditt synker, slik at du kan være litt mer føre var. Før du symptomer som skjelving, svimmelhet, sterk sultfølelse, kaldsvette og hjertebank så mål blodukkeret umiddelbart. Hvis det er fire eller under anbefaler jeg deg å f.eks. drikke litt juice og spise en ekstra brødskive. Lykke til Tusen takk for svar, Vi er to søstre som har det samme problemet , Det er nok en arvlig tendens, Min søster har også slitt med litt uregelmessig blodsukker, hun bruker også en tabelett med samme mg som meg. Hun har en del tannproblemer , mens jeg har nå hatt en blærkatarr å nå ble det normale målinger igjen. Godt å kunne lære her av dere som vet . Jeg er så glad for at siden igjen er oppe å går. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302986-blodsukkeret-er-under-10/#findComment-2460895 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tante turi Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Tusen takk for svar. Jeg har hatt tendens til tannkjøtt betennelse , så da tror jeg nok at det er årsaken . Har gått mer ned i fastende tester, så du har nok helt rett i dine antagelser. Er det slik at tannlege regningene kan sendes til NAV når en har diabetes 2? tennen mine løsner sakte men sikkert. røttene blir mer synlig så det er spørsmål om når de faller ut tenker jeg. Tannlegen har ikke sagt noe om noe refusjon, er glad for å få mange tusenlapper hver gang bare men sier også at jeg må regne med at tennene faller ut, Hvordan er det isåfall hvis en tenker å sette inn tann-inplatater? Vil en få noe av det dekket? Hei.. ja da fikk vi begge svar på det vi satt å snakket om , spennende det med tenner osv, håper du får svar på det her. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302986-blodsukkeret-er-under-10/#findComment-2460898 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.