Gjest snuppsi_27 Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 For ett par år siden så anbefalte legen min meg å skifte astmamedisin til en ny type, Seretide diskus. Brukte Bricanyl og Pulmicort, som jeg nå har gått tilbake til. Jeg begynte med seretide på tidligvinteren..og etter ca 3 uker så fikk jeg mye utslett,elveblest...var runde utslett som var blek inni og rød utenpå. De største som jeg hadde på overarmene var like store som bunnen på en kaffekopp. Ble sendt til hudlege,de kunne ikke finne ut hva det var,legen ga meg kortisonkrem. Så på en ferietur så ble jeg så tett og astmatisk,som medførte at jeg økte dosen med Seretide en tanke. Og en kveld, sekunder etter inntaket så fikk jeg en skikkelig fornemmelse av oppkast! Jeg løp på badet og kjente at jeg fikk kvelningsfornemmelse! Jeg kunne tydelig kjenne krampen i luftrøret og det var en voldsomt skremmende opplevelse! Etter ca 10min så roet reaksjonen seg ned og krampene avtok. Men da så jeg ut som en kjøttkake på kroppen av elveblest! Sluttet umiddelbart på medisinen og reiste hjem! Gikk til legen og forklarte hva jeg hadde opplevd og han sa at jeg hadde sikkert fått en form for allergisk sjokk, og at jeg var heldig at det ikke gikk værre! I ettertid så har jeg tenkt på dette med gru..enn hvis! Slikt kan man jo dø av! Uansett, jeg forklarte legen at det var etter begynte bruk av Seretide utslettene og elveblesten kom,og at det var etter en innhalasjon av denne at jeg fikk pusteproblemer. Men det trodde han ikke noe på! Var heller ikke intressert til å føre det i min journal eller registrere dette som en mulig bivirkning. Fikk kun beskjed om at denne bivirkningen IKKE står i pakiningsvedlegget så det måtte være noe annet. Men,det står jo at hvis man får andre bivirkninger enn de som står i pakningsvedlegget så skal man si ifra! Jeg sluttet på denne medisinen og ble jo bra! Jeg ble ganske sjokkert av at han avfeide meg slik, dette var en meget skremmende opplevelse for meg! Noen som har opplevd noe slikt? Hva gjør man,det er jo viktig at slikt kommer ut, flere kan jo reagere som meg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/303128-allergisk-sjokklegen-tror-meg-ikke/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.