Gjest Monipes Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Hei. Når eg har hatt mens i ca 5 dg, har eg opphold i blødn. i 1 til 2 dg. Då fortsetter det med småblødn. i fleire dagar, kanskje opp mot ei veke(ca). Har vore til gynekol. undersøkelse, men han fann ikkje noko. Fekk inntrykk av at han gav opp. Endometriose blei utelukka. Trur kanskje det blei tatt nokre blodprøver, men dei har uansett ikkje påvist noko. Veit ikkje kva slags prøver det er snakk om. Er lei av å ha mens "heile" tida. Tok nokre tablettar ein periode etter at mensen kom sjeldnare og sjeldnare, men det hjalp ikkje. Dette har pågått lenge, sikkert iallefall i 2 år. Litt usikker. Kan du hjelpe meg? Helsing Monica. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/303129-lang-menstruasjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Det er vanskelig å si hva som er årsak til blødningen uten å undersøke deg. Du opplyser ikke om din alder, om du bruker prevensjon, hvilke tabletter du har forsøkt, om blødningene kommer etter samleie eller fysikk aktivitet. Legg disse opplysninger inn i vanlig forum, så skal jeg sende nytt svar uten at det koster ekstra, Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/303129-lang-menstruasjon/#findComment-2457700 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest monipes Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Det er vanskelig å si hva som er årsak til blødningen uten å undersøke deg. Du opplyser ikke om din alder, om du bruker prevensjon, hvilke tabletter du har forsøkt, om blødningene kommer etter samleie eller fysikk aktivitet. Legg disse opplysninger inn i vanlig forum, så skal jeg sende nytt svar uten at det koster ekstra, Vennlig hilsen Mette H Moen Her er litt fleire opplysningar i forhold til "lang menstruasjon". Eg er 34 år, brukar ikkje prevensjon( han er sterilisert), blødn. kjem ikkje etter noko spesielt som trening eller sex. Kjem alltid 1 el. 2 dg etter mens. Eg hugsar ikkje kva slags tablettar eg brukte, men det var i forbindelse med at eg skulle få mensen på rett kjøl igjen, etter ubalanse i systemet mitt. Eg brukte den typen eg gjorde i staden for p-piller. Siste barnet fekk eg for snart 7 år sidan. Kan det vere fleire ting, eller er det ikkje så vanleg? Helsing Monica. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/303129-lang-menstruasjon/#findComment-2458189 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Her er litt fleire opplysningar i forhold til "lang menstruasjon". Eg er 34 år, brukar ikkje prevensjon( han er sterilisert), blødn. kjem ikkje etter noko spesielt som trening eller sex. Kjem alltid 1 el. 2 dg etter mens. Eg hugsar ikkje kva slags tablettar eg brukte, men det var i forbindelse med at eg skulle få mensen på rett kjøl igjen, etter ubalanse i systemet mitt. Eg brukte den typen eg gjorde i staden for p-piller. Siste barnet fekk eg for snart 7 år sidan. Kan det vere fleire ting, eller er det ikkje så vanleg? Helsing Monica. Takk for dine tilleggsopplysninger. Hvis gynekologen ikke har funnet noe unormalt, så er det neppe hormonforstyrrelse, og det er vel også utelukket muskelknuter eller forandringer på livmorhalsen som mulig årsak. Man kan regulere blødning med p-pille som du jo altså ikke behøver å bruke som prevensjon. Du kan også forsøke en hormonspiral, den vil ofte gi uregelmessig blødning i starten, men så blir det mindre blødning og du mister evt. helt menstruasjonen. Den blir borte hos minst 20%. I og med at du ikke ønsker ny graviditet, er det en mulighet helt å fjerne slimhinnen i livmoren ved brenning eller annen metode så den ikke vokser ut igjen. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/303129-lang-menstruasjon/#findComment-2459201 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.