Gå til innhold

melanotan

Anbefalte innlegg

Gjest melanobrun

Hei Hei! Tenkte bare jeg kunne få lov til å informere litt om mine erfaringer ved bruk av melanotan. og så kommer det et lite spørsmål til slutt. Jeg har siden jeg begynte på ungdomskolen og godt inn i voksenlivet (jeg er nå 27), hatt kjempe dårlig selvtillit og store problemer med å takle hverdagen, grunnet veldig lys og rosa hud, veldig lett solbrent og alldrig brun, spesielt ansiktet, men også kroppen skjenerelt. har skjemmes over utseende mitt pgrunn av det, og det førte til at jeg tilslutt fikk sosial angst, slet med å gå på jobb og til slutt fikk jeg sparken fordi jeg hadde så høyt sykefravær. på det værste punktet, turte jeg ikke engang å gå på butikken for å handle meg mat engang... jævlige greier... ble underærnert tynn og følte meg bare enda værre, og innimellom har selvmordstanken også hvert der. men så i desember i fjor fikk jeg nyss om melanotan gjennom media, søkte det opp på internett, og fant en side som solgte dette, jeg tenkte ikke annet enn att dette skal jeg faen meg prøve! ingen ting å tape, og tro meg på det! jeg bestilte melanotanII og ca tre uker etterpå fikk jeg det i posten. visste ingenting om hvordan det skulle brukes i det heletatt, så da måtte jeg søke opp det og, dagen etterpå dro jeg til innkjøp på apoteket: sterilt vann, insulinsprøyter 0,5ml 0,8mm spiss og alkoholservietter for injektion. fulgte instruksene til punkt å prikke, og så satt jeg der med sprøta i hånda, klar til å sette den. må innrømme at det var litt rart, men var villig til å gjøre allt, bare for og få en liten fregne og et tegn på at dette kanskje skulle virke for meg. å sette sprøyta var overhode ikke vondt, kjente det nesten ikke, bare at det klødde litt etterpå, men det ingnorerte jeg helt. etter bare 4-5 dager begynte jeg å se noen fregner i ansiktet og noen fargeløse føflekker som mørknet. som jeg ikke visste om en gang at jeg hadde :) hehe. det gjorde meg glad, og dagene vidre, kunne jeg se at jeg begynte å få bittelitt farge, for meg var det het fantastisk, selvtilliten fulgte etter og jeg turte å vise meg ute etterhvert. Etter en måned ca, fikk jeg første komentaren fra en bekjent, "har du vært på ferie eller?" fikk da en utrolig god følese inni meg, selvtillitten min har bare eksplodert etterhvert som jeg har blitt brunere, er ikke engang rød i huden i det heletatt. har fått så jevn å fin farge nå, og til og med håret mitt og sjeggveksten min som var helt lys, har også blitt mye mørkere! jeg tåler også sol , noe jeg ikke gjorde før i det heletatt!! fikk sjokk etter jeg tok 15 min med sol etter ca 1,5 mnd med melanotan bruk, kunne se skikkelig skille etter boxershortsen, helt utrolig!! trodde ikke det var meg. måtte nesten klype meg i armen! :) Jeg har bare Positive ting å si om melanotan, det har gitt meg et helt nytt liv, og nå har jeg det helt fantastisk!! til sommeren skal jeg på stranden og nyte solen og bade,sammen med andre mensker, noe som jeg alltid har hatt lyst til, men alldrig turt Gjenomføre :)) bivirkninger: eneste jeg har hatt, er bittelitt rødming etter at jeg har satt en dose, men det var helt i starten, ikke nå lenger. og har fått ereksjon om natten noen ganger, grunnet at dosen er satt på kvelden, har ikke mistet matlyst eller blitt kvalm som jeg har hørt andre blir, har faktisk lagt på meg jeg, men det er sikkert grunnet at jeg har fått økt selvtillit og appetitt på livet og på mat igjen :) hehe! hisen fra en lykkelig ung man som også nylig har funnet kjærligheten!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/303178-melanotan/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jon Langeland, hudlege

Hei til melanobrun ! Dessverre er det i vår tid veldig sterk fokusering på utseendet, noe som kan føre til problemer og redusert selvtillit for dem som avviker mer eller mindre fra et kommersielt skapt idealbilde. Forstår at det har vært et problem for deg å ha blek hud med liten evne til pigmentering i solen. Denne typen problemstilling har skapt et stort marked for melanotan som er et hormon som påvirker melanocyttene, pigmentcellene i huden . Det har også visse andre effekter, skal kunne gjøre at man blir mindre sulten og dessuten gi økt sexlyst. Imidlertid er det vanskelig å danne seg noe fullstendig bilde av hva slags bivirkninger melanotan kan ha. Det er nemlig ikke et godkjent legemiddel og har så vidt jeg kan finne ut ikke gjennomgått alle de tester og oppfølgingsstudier som skal utføres før et kjemisk stoff kan kalles et legemiddel og forskrives av leger på resept. . Det forstår du når du leser nøye på de nettsidene der det selges og det står påfallende lite om hva slags risiko man utsetter seg for når man tilfører kroppen dette hormonet. Selv om man blir brun, er det ikke sikkert at middelet forebygger de forskjellige formene for hudkreft. Hvorfor og hvordan melanotan har havnet på "gråmarkedet" vet jeg ikke, men jeg synes det er all grunn til å være skeptisk til dette og andre midler som kan kjøpes på internett og settes som sprøyter på seg selv . Jeg synes heller ikke du skal fortsette med dette. Det behøver ikke å bety at din gjenopprettete selvtillit og et hyggelig liv med kjæreste skal ta slutt. Du burde snakke med kjæresten din og forklare situasjonen. Da vil hun helt sikkert støtte deg slik at du kan komme deg gjennom en evt nedtur i forbindelse med at du gjør deg uavhengig av melanotan. Lykke til ! Mvh fra Hudlegen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/303178-melanotan/#findComment-2459554
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...