Gå til innhold

Kan det være sopp?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

men kan det gå over når jeg er ferdig med pencilinen, jeg har IKKE lyst å gå på apoteket å kjøpe det:P

Hvorfor i all verden ikke. Det bør jo ikke være noe mer flaut å kjøpe det enn - la oss si - hostesaft?

Tro meg, det er ikke et menneske på apoteket som vil heve et øyenbryn over at noen kjøper middel mot sopp!

hidi, the scorpion

men kan det gå over når jeg er ferdig med pencilinen, jeg har IKKE lyst å gå på apoteket å kjøpe det:P

Helt vanlig ting for jenter å kjøpe på apotek, men du kan forsøke med yoghurt naturell. Kløen kan bli skikkelig intens, men det ser du selv;)

Annonse

Oslojente91

Hvorfor i all verden ikke. Det bør jo ikke være noe mer flaut å kjøpe det enn - la oss si - hostesaft?

Tro meg, det er ikke et menneske på apoteket som vil heve et øyenbryn over at noen kjøper middel mot sopp!

tro meg, sist jeg skulle kjøpe angrepille fikk jeg beskjed om at jeg sikkrt viste alt om hvordan man skulle bruke den så hun slapp å forklare, å et temmelig stygt blikk. derfor har jeg mye imot apoteket. Må jeg kjøpe salve å pille? hvor mye koster det!?

tro meg, sist jeg skulle kjøpe angrepille fikk jeg beskjed om at jeg sikkrt viste alt om hvordan man skulle bruke den så hun slapp å forklare, å et temmelig stygt blikk. derfor har jeg mye imot apoteket. Må jeg kjøpe salve å pille? hvor mye koster det!?

Uprofesjonelt av vedkommende på apoteket. Men soppmiddel har jo ingenting med sexliv eller noe som helst sånn å gjøre, så det skulle ikke være noen grunn til å være flau. Selv de kyskeste gammeljomfruer kan ha sopp!

Gjest myopinion

Da har du sannsynlig sopp ja. På apoteket behøver du ikke si noenting, du henter en pakke Canesten i hyllen og går og betaler. Vil du derimot at de skal hjelpe deg sier du i kassen at du har brukt Penicilin og har fått en soppinfeksjon. Reagerer de på dette synes jeg det er helt merkelig. Prisen er rundt 160 kroner mener jeg.

Du bør kjøpe både salve og pille - det er i samme pakke. Det finnes to typer - en pakke med 1 sterk pille + salve og en pakke med 5 mindre sterke piller + salve.

Jeg har vært mye plaget av sopp, og det er ikke alltid Canesten har hjulpet. Pevaryl er et annet merke, som har hjulpet mer på meg.

Var til lege med min kløe litt før jul, da hadde jeg vært plaget i flere måneder, og prøvd flere kurer med Canesten og Pevaryl.

Det var faktisk eksem! og sopp i eksemen. Så da måtte jeg på skikkelig hestekur: En tablett som skulle tas en gang (i munnen), så en salve mot eksemen i to uker, og så Pevaryl mot eksemen i fem uker.

Det hjalp - i et par måneder eller tre.... Nå er det trolig tilbake, og jeg burde sikkert til lege igejn... Men skal prøve litt intensivt med Pevaryl igjen...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...