Gå til innhold

tannrotbetennelse,hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Gjest mindy

mannen min hadde betennelse i roten for 1 uke siden og måtte rotfylle.

nå har jeg fått samme symptomene,startet for 1 time siden.

tannkjøttet der nede er pløsete med noen felt med blanke prikker i,og det er vondt som f...!

jeg har fått det til å blø og dynket med korsodyl.Er det noet annet jeg kan gjøre for å slippe å gå til tannlegen?

vi har ikke tannlegevakt her i byen,og det er flere ukers ventetid,det fikk mannen min beskjed om når han ringte for et akutt problem i mai.

det værste er at samtlige tannleger i denne byen tar ferie samtidig. det er tannlegevakt i nabobyen ,men de har liksom nok med sine egne pasienter og tar helst ikke folk inn utenfra.Dessuten er det 16 mil en vei.

så jeg er nesten nødt å få det til å gå over.

taknemlig hvis du kan hjelpe meg raskt.

Takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/30324-tannrotbetennelsehva-skal-jeg-gj%C3%B8re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest snusken

Når det er et akuttilfelle er de pliktig på å ta inn pasienter.

Du kan prøve fotsoneterapi, det hjalp på meg da jeg hadde rotbetennelse. Under tåputene på de to tærne ved siden av stortåen tilsvarer tennene. Der trykker du med fingerspissene. Ikke trykk forferdelig hardt. Hold på en halv times tid. Trykk på begge føttene. Få typen din til å hjelpe til når du blir sliten i fingrene. Det skader iallfall ikke.

Lykke til.

Høres litt rart ut, men det hjelper.

Erik Johannessen, Tannlege

Du skal ringe til tannlegen og forklare hvilke symptomer du har. Dersom han finner grunn til det vil han kunne gi deg resept på antibiotika slik at betennelsen kan slås tilbake midlertidig.

- eller gi deg andre fornuftige råd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...