Gjest Kari Beate Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Ble ødelagt en del under første fødsel da ene indre kjønnsleppen revnet og ikke vokste sammen igjen. Disse delene har jo tettet seg og blitt bra hver for seg, men det har vært ubehagelig og slitsomt å ha det slik så jeg fikk gjort noe med dette i fjor høst. Men kirurgen tok desverre bare så lite parti han kunne og sydde de to delene sammen igjen. Jeg hadde også en stor kul på den øvre delen som skulle skjæres vekk og testes. Det resulterte at den øvre delen sitter helt fast i den nedre men den nedre delen er bredere enn den øvre, slik at det er ganske mye hud som har klumpet seg over såret. Denne klumpete huden kjenner jeg godt til vanlig, når jeg sitter, står, går. Jeg har dessuten litt av denne leppen hengende utenfor helt nede mot skjedeinngangen. Det gjør at alt av undertøy føles ut som at er krøpet helt opp i skrittet. Jeg haler og drar i undertøyet og føler aldri at det sitter ordentlig. Spurte kirurgen på kontrollen nå sist om han ikke bare kunne kutte hele leppen langs det første snittet. Da ville leppen bli like tykk hele veien samt at jeg ville bli kvitt den irriterende klumpen og den biten som var utenfor. Jeg er ganske voksen, skal ikke ha flere barn og ønsker å slippe å irriteres av et slikt problem. Men kirurgen nekter å operere meg igjen. Han mener at vi har så veldig nytte av kjønnsleppene under sexen at jeg ville ha stor sannsynlighet for å få ødelagt sexlivet mitt ved å skjære av på denne ene kjønnsleppen. Jeg kunne ikke skjønne dette for den skal jo ikke helt bort, bare ta av en del på langs slik at vi får bort skjemmende klump og den blir på størrelse med den andre og inn under den store kjønnleppen. Men han sto altså på sitt og nektet å være den som opererte meg. Spurte også om han kunne vurdere å sette inn et sting for å "dra sammen skjeden" etter fødslene mine men dette hadde han aldri vært med på at kvinner gjorde en gang. Dette er en spesialist gynokolog på sykehuset. Er det virkelig så mye fare forbundet med dette å rette på de intime delene? Nå er jeg såpass voksen, og attpåtil i langvarig forhold, og ikke genert, så utseendemessig så bryr jeg meg ikke så mye om dette her. Men det er altså ganske irriterende til daglig, det plager meg på trening og ellers og jeg synes det er svært unødvendig å ha det sånn. Håper noen har erfaring og kan opplyse meg. Han sa at slike operasjoner gjerne ble utført på yngre jenter som ikke kjente sexualiteten sin så godt og derfor ikke viste eller kjente hva det virkelig gjorde å fjerne deler av kjønnsleppen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/303273-fu-til-de-som-har-tatt-intimkirurgi/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Be om undersøkelse og uttalelse fra en annen gynekolog. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/303273-fu-til-de-som-har-tatt-intimkirurgi/#findComment-2458433 Del på andre sider Flere delingsvalg…
7111 Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Be om undersøkelse og uttalelse fra en annen gynekolog. Høres ut som du hører til et lite sted -med en gynekolog uten særlig kunnskap og velvilje. Jeg har akkurat vært inne på et sykehus litt utenfor Oslo og fått rettet opp litt innvendig etter å ha født to barn på tett opptil 5 kg hver. Dagkirurgisk inngrep i narkose, hvor hinner innvendig i bakre skjedekant ble strammet opp og overflødig tatt bort, en super lege og operasjonsteam, og ikke noe problem å fikse- jeg ville tatt kontakt med et mer sentralt sykehus hvor de har mer ekspertise på slikt, om jeg var deg. Sikkert ikke store jobben, og du får det bedre.Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/303273-fu-til-de-som-har-tatt-intimkirurgi/#findComment-2461353 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Høres ut som du hører til et lite sted -med en gynekolog uten særlig kunnskap og velvilje. Jeg har akkurat vært inne på et sykehus litt utenfor Oslo og fått rettet opp litt innvendig etter å ha født to barn på tett opptil 5 kg hver. Dagkirurgisk inngrep i narkose, hvor hinner innvendig i bakre skjedekant ble strammet opp og overflødig tatt bort, en super lege og operasjonsteam, og ikke noe problem å fikse- jeg ville tatt kontakt med et mer sentralt sykehus hvor de har mer ekspertise på slikt, om jeg var deg. Sikkert ikke store jobben, og du får det bedre.Lykke til Jeg regner med at dette innlegget skulle til trådstarter og ikke til meg? Det er en stor fordel å svare fra innlegget til trådstarter om vedkommende skal få det på sin svar-liste. ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/303273-fu-til-de-som-har-tatt-intimkirurgi/#findComment-2461500 Del på andre sider Flere delingsvalg…
7111 Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Høres ut som du hører til et lite sted -med en gynekolog uten særlig kunnskap og velvilje. Jeg har akkurat vært inne på et sykehus litt utenfor Oslo og fått rettet opp litt innvendig etter å ha født to barn på tett opptil 5 kg hver. Dagkirurgisk inngrep i narkose, hvor hinner innvendig i bakre skjedekant ble strammet opp og overflødig tatt bort, en super lege og operasjonsteam, og ikke noe problem å fikse- jeg ville tatt kontakt med et mer sentralt sykehus hvor de har mer ekspertise på slikt, om jeg var deg. Sikkert ikke store jobben, og du får det bedre.Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/303273-fu-til-de-som-har-tatt-intimkirurgi/#findComment-2461564 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kari Beate Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Høres ut som du hører til et lite sted -med en gynekolog uten særlig kunnskap og velvilje. Jeg har akkurat vært inne på et sykehus litt utenfor Oslo og fått rettet opp litt innvendig etter å ha født to barn på tett opptil 5 kg hver. Dagkirurgisk inngrep i narkose, hvor hinner innvendig i bakre skjedekant ble strammet opp og overflødig tatt bort, en super lege og operasjonsteam, og ikke noe problem å fikse- jeg ville tatt kontakt med et mer sentralt sykehus hvor de har mer ekspertise på slikt, om jeg var deg. Sikkert ikke store jobben, og du får det bedre.Lykke til Takk. Tror kanskje slike ting kan være litt for mye opptil hver enkelt lege å bestemme så det jeg burde gjort er kanskje å ta en prat med fastlegen min og få henvisning til annen lege for ny vurdering. Mulig legen har rett, men jeg kan ikke forestille meg at jeg skulle få ødelagt sexlivet mitt fordi jeg kapper av en del av ene kjønnsleppen. At det skal være så viktig at legen foretrekker at jeg går og irriterer og småplages av problemet hele tiden. Kanskje han håpet jeg skulle venne meg til det og gi det opp etter en tid. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/303273-fu-til-de-som-har-tatt-intimkirurgi/#findComment-2462010 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.