Gå til innhold

hiv tester

Gjest Husker ingen ting men

Anbefalte innlegg

Gjest Husker ingen ting men

Hei noen spørsmål om hiv Har tatt hiv test Hurtigtest etter 3 uker 5 uker 7 uker 8 uker og en de sendte den siste til en lab etter 9 uker. Jeg spurte var dette ikke en combotest som jeg har lest om. men de sa dette var en annen som skulle være sikker da det var 9 uker etter eventuell smitte. De mente antigen test ikke var nødvendig så sent?. Hva er forskjellen på hurtigtesten og den jeg fikk svar på etter en uke ? og combotesten de sier att jeg nå kan begynne og slappe av men det står så mye forskjellig på internett og jeg klarer ikke flere tester Det er en stor belastning eventuell (Smitte må ha skjedd ved oralsex fra kvinne til mann) Håper jeg kan slappe av snart....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/303346-hiv-tester/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Hei, Jeg regner med at den siste testen, tatt etter 9 uker var en test som påviser antistoffer. Når det er gått så lang tid som 9 uker er den testen så sikker som en test kan være. At det bare er mikroskopiske sjanser for at den ikke ville fange opp en eventuell infeksjon. Du vet man kan aldri si alltid eller aldrig i medisin. Det er beskrevet noen få tilfeller der antistoffene er helt uteblitt. Men den muligheten eksisterer bare i teorien. Combotest er en som påviser både antigen og antistoff. Det er da en mulighet at testen fanger ogg antigen i infeksjonens tidlige faser, de første par ukene, før antiastoff er produsert - det tar nemlig ofte lenger tid. Når du er kommet så langt som 9 uker etter smitte er rene antistofftesten vel så sikker. Det finnes flere typer hurtigtester, jeg tror de fleste er bygget på antistoffpovisning, men kan hende noen er også en kombinasjon.

Jeg er ganske overbevist om at du kan nå slappe av.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/303346-hiv-tester/#findComment-2459160
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...