Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er 21 år. Fikk briller da jeg var 10 år. Synet mitt startet med - 0.75 på begge øynene. Etter som årene gikk har det blitt værre. Jeg begynte med linser da jeg var 12-13 år. Nå er synet mitt - 5.00 i linsene og - 5.25 i briller. (Brillene er for svake og blir ikke brukt, da jeg blir svimmel og ør i hodet.. ) Jeg er lei og sliten av linser og briller og kunne gjerne tenkt meg laser operasjon. Jeg lurer på om det er noen anbefalt aldersgrense for det, eller hvor lenge synet bør ha vært stabilt før man gjør det. Lurer også på hva det koster, og om det er mulighet for å få støtte. Slik som jeg som sliter med tørre øyne når jeg går med linser. Og briller klarer jeg ikke bruke da jeg blir svimmel hver gang jeg snur hodet. Jeg har tusen spørsmål når det gjelder laseroperasjon. Prøvde å spørre optikeren min om det. Men jeg føler ikke at han gir meg et skikkelig svar. Synet mitt forandret seg fra - 4,50 til - 5,00 for nesten 2 år siden. Er det for tidlig med laser? Jeg har hørt det er en mulighet for at synet ikke blir helt bra. Men det er verdt det så lenge jeg kan slippe å kræsje i dørkarmer o.l på morningen når jeg er på vei til badet. Det er bare tåke uten linser/briller.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/303351-laser-p%C3%A5-%C3%B8ynene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

black wealch

Tok laser inngrep på begge øynene for 2 år siden, og er knallfornøyd. Hadde ca -5 på begge øynene.

Jeg ser nå helt perfekt, bedre enn med briller/linser. Og det å slå opp øynene om morgenen å kunne se, uten å famle etter brillene er fortsatt en glede :-)

Eneste jeg angrer på er at jeg ikke gjorde det tidligere.

Det kostet ca 30 000, og du får nok ikke dekket noe. Men det er verdt hver krone.

Jeg gjorde dette for 4 år siden, er veldig fornøyd. Hadde -3 på begge øynene. Mener å huske at synet skal ha vært stabilt i 5 år før operasjon, for best mulig resultat.

Vet ikke om de har moderert dette i det siste, men det beste er sikkert å ringe en klinikk og forhøre deg.

Jeg tok det for 3 år siden - har ikke angret en dag. Det er fantastisk å se godt, fra man slår opp øynene. Jeg hadde ca -4. Du må være over 18 år og ha hatt stabilt syn en tid, usikker hvor lenge. Vil anbefale deg å kontakte en laserklinikk i nærheten for info.Se f.eks http://www.synslaser.no/

Det koster endel, men mange har muligheten til avbetalingsløsninger. Det valgte jeg, fikk rentefri avbetaling gjennom cresco. På lang sikt lønner det seg - du sparer jo alle linse- og brillekostnader.

Lykke til..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...