Gå til innhold

Å ikke få den opp.

Anbefalte innlegg

Gjest Å ikke få den opp.

Kan det at man har vært så utrolig tent på en person over lengre tid være grunn til at man plutselig ikke får den opp når man skal ligge med denne personen?

Altså er det noe som kalles overtenning i den forbindelse? At man ikke får den opp fordi det er kaos i hodet av følelser som har bygget seg opp for denne personen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/303370-%C3%A5-ikke-f%C3%A5-den-opp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det kan det.

Hørte et sånn spøs-om-sex-program på radioen for et par dager siden. Det var en sexolog der som snakket om ereksjonsproblemer, deriblant når man ellers er frisk og sunn og får problemer med å få den opp når man innleder et nytt forhold.

I følge sexologen har dette ingenting å gjøre med manglende lyst, men den voldsomme spenningen knyttet til forelskelsen og den seksuelle delen kan skape litt trøbbel.

Sexologen sa videre at dette som regel løser seg selv etter en tid og at det fornuftigste man kan gjøre, er å prøve å ikke fokusere for hardt på det.

Håper det ordner seg :o)

Gjest Å ikke få den opp.

Ja, det kan det.

Hørte et sånn spøs-om-sex-program på radioen for et par dager siden. Det var en sexolog der som snakket om ereksjonsproblemer, deriblant når man ellers er frisk og sunn og får problemer med å få den opp når man innleder et nytt forhold.

I følge sexologen har dette ingenting å gjøre med manglende lyst, men den voldsomme spenningen knyttet til forelskelsen og den seksuelle delen kan skape litt trøbbel.

Sexologen sa videre at dette som regel løser seg selv etter en tid og at det fornuftigste man kan gjøre, er å prøve å ikke fokusere for hardt på det.

Takk skal du ha, nå reddet du dagen min! Geir sitt svar var bastant "Nei!" og da ble jeg veldig fortvilet.

Han det er snakk om sa at det i hvert fall ikke var meg det var noe feil med og jeg vet at han har hatt en langvarig sterk forelskelse overfor meg og at han har gått og holdt dette inni seg lenge uten å kunne dele det med meg eller andre.

Så da satser jeg på at det er sant det han sa om overtenning. Jeg hadde bare aldri hørt om "tilstanden" før og fryktet at han generelt slet med ereksjonen.

Gjest plingpling

Min første seksualpartner hadde det slik. Etter at vi fikk snakket om det og han mistet følelsen av at det var noe fysisk galt - ble det etter noen samleier et "ikkeproblem" :) Det løste nok mye at vi snakket og jeg forstod at det ikke handlet om mangel på lyst på meg og han kunne være trygg i situasjonen fordi jeg møtte han med forståelse :)

Ja, det kan det.

Dette er min erfaring også. Da jeg først møtte mannen min trøblet han med ereksjonen i en uke eller to husker jeg.

Han var superfrustrert og husker det som "to måneder, minst!" når han tenker tilbake å det, men så ille var det ikke altså :o)

Annonse

Det her var jammen svar på det jeg lurte på i dag. Håper det er det som gjelder for meg og kjæresten også. Han sier i hvertfall at han blir så opptatt av at alt skal være perfekt mellom oss, og så blir det litt bal for han når vi skal ha sex. Men nå fikk jeg i hvertfall skikkelig troa på at det her går over med tida. Hurra!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...