Gjest fellow23 Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Hei, jeg er en gutt på 23 år som har et heller sjeldent problem. For fem år siden opplevde jeg at føttene mine hevet seg etter en influensa/forkjølelse. Hevelsene klødde og var svært ubehagelige da jeg skulle gå. Siden den gang, har problemet dukket opp sporadisk, men jeg har bemerket meg at hver gang jeg blir forkjølet eller får influensa så får jeg hevelser under føttene ca 2 dager etter jeg er frisk igjen. Disse hevelsene dukker til tider opp andre steder også, slik som på hendene, fingrene og ved to anledninger i ansiktet. Da hovnet hele underkjeven min opp så kraftig at jeg fikk strekkmerker på innsiden av leppene (disse vedvarte ikke, men illustrerer hvor kraftig jeg hovner opp) Jeg har vært til noen utredninger, men min fastlege har enda ikke funnet noe svar. Jeg har fått negative svar på blodprøver, derav revmatiske og noen andre jeg ikke helt vet hva er. (disse ble utført på ullevål da de var spesielle prøver) ps. hevelsene er relativt kortvarige, men varer fra 4-5 til 24 timer 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/303388-hevelser-etter-infeksjonssykdommer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Hei, Dette var ikke noe lett sak å svare på. For det første så tror jeg ikke at disse hevelsene dine har noe med influensa eller forkjølelse å gjøeg beklager, men som du sier det er en ganske spesiell tilfelle, og jeg har ingen mulighet uten undersøkelser til å komme nærmere en diagnose. Som du skjønner er mine kunnskaper er i hovedsak infeksjonssykdommer, og jeg tror ikke at jeg kan finne noen forklaring inne dette feltet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/303388-hevelser-etter-infeksjonssykdommer/#findComment-2459645 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.