Gjest Hoggormen Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Jeg har dager hvor jeg er helt elendig. Får disse symptomene: - Sterk trøtthet - uttalte vansker med å holde hodet oppreist og øynene oppe rett og slett fordi det tungt for kroppen. - Generelt følelse av dårlig allmenntilstand - Tåreflom - kanskje fordi kroppen er utkjasa? Griner ikke akkurat heller, men det renner når jeg åpner øynene. - Blir klam og bleik - Nummen i ansiktet - Svært slapp i kroppen, kan være ustø. Grunnen føles gyngende. - Anstrengende å snakke, kan snakke snøvlete. - Angst, fordi vanskeligheter med å snakke og nummenheten er skremmende for meg. - Blir fjærn og ting skjer liksom stykkevis og langt unna meg. Må anstrenge meg for å kommunisere/gjøre rede for meg. - Sterk hodepine setter inn etter en stund, en til to timer kanskje. Denne er så sterk at det er svært anstrengende å stå opp for den minste ting. Jeg klarer knapt nok å stå opp for å ta noe smertestillende, og det er en lidelse å karre seg på do om jeg må. Har jeg avtaler uteblir jeg og jeg får ikke meldt avbud. Rett og slett så satt ut at jeg ikke får til å ringe. Er ikke i arbeid for tida. - MÅ sove flere timer; det er det eneste jeg orker og det eneste som hjelper. -Ibux 400mg bremser det noe, men smertene kommer fort tilbake igjen. Ibux kan gjøre ubehaget mindre om jeg får til å ta det OMGÅENDE før den morderiske hodepina får komme, men hodepine får jeg likevel. Ikke alltid hjelper dette heller. Paracet har null effekt. Naproxen omtrent samme effekt som Ibux. - Smertene sitter fra et punkt i bakhodet og framover, sterke smerter bak øyet. Som regel langt sterkere på en halvside, selv om smerten sitter på begge sider Er ikke dunkende men "piercing pain." Hvilken side som er mest smertefull varierer. Å bevege hodet øker smertene. En gang har jeg mest vondt på høyre, mens neste gang kan det være venstre. - Det tar som regel et døgn å komme seg. Noen ganger avtar hodepinen noe på kveldstid, men jeg er fortsatt veldig trøtt. - Jeg får (heldigvis) ikke kvalme og det som hører med. - Erfarer ikke at dette har noe med det månedlige å gjøre. - Kan ikke peke ut spesiell mat jeg reagerer på. - Stress er definitivt noe som gjør det verre. (hyppigere episoder). - Fordi jeg sliter en del med psykiske problemer har jeg i perioder til dels store søvnvansker - noe som selvsagt gjør det verre. Siden moren min har migrene - som har fulgt fra oldemor-mormor gir det næring til mistanken. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/303421-kan-dette-v%C3%A6re-migrene/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest har migrene Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 (Jeg leste ikke alt.) Men jeg synes du kan nevne dette for legen din. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/303421-kan-dette-v%C3%A6re-migrene/#findComment-2462907 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hoggormen Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 (Jeg leste ikke alt.) Men jeg synes du kan nevne dette for legen din. Vær sikker, det skal jeg :-) Har time hos nevrolog på mandag av en annen grunn, så han skal få den smørbrødlista med symptomer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/303421-kan-dette-v%C3%A6re-migrene/#findComment-2463940 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.