Gå til innhold

Liten bagatell?

Anbefalte innlegg

Gjest Liten bagatell..?

Etter å hatt bilsertifikat i 5 år, har jeg bestemt meg for å ta kl BE, altså lov til å kjøre med henger (med totalvekt over 1600kg eller noe sånt.. )Jeg har verken bil eller henger selv, så jeg er avhengig av å låne. Og siden kjæresten min har en pickup og i tillegg tilgang på å låne henger der han jobber, var dette ypperlig for meg:)

Jeg hadde vel så vidt prøvd en runde med henger for noen år siden. Ellers så var dette _veldig_ nytt for meg, og følte meg ganske usikker på hvordan jeg skulle kjøre med en henger bak.

Vi kjørte en runde, og det gikk jo veldig fint. Så fant kjæresten min ut at vi kunne kjøre noen ting som han skulle levere på jobben. Der i blandt en stor balje/fat halvfull med gamel olje. (uten lokk)

Dette syns jeg var veldig skummelt, og ville ikke kjøre. Kjæresten min sa at det var bare å kjøre veldig forsiktig, så går det bra. Så han greide etter hvert å overtale meg.

Jeg kjørte kanskje 100 meter og da skvulpa det fra balja. Stoppa så bilen og sa at jeg ikke turte mer. Syns det var så skumelt å kjøre med olje bak når jeg nesten ikke hadde kjørt før.

Men igjen greide han å overtale meg at det går så fint. Jeg var kjempe nervøs og kjørte så forsiktig jeg kunne. Men dette var ikke bra nok. For jeg kjørte i en liten dump (som ikke jeg la merke til en gang) som gjorte til at oljen rant over.

Kjæresten min ble _skikkelig_ forbanna, satte på håndbrekke (enda jeg fortsatt hadde fart..)så enda mer randt over, og kjefta meg huden full om at jeg ikke hadde svinget utenom den humpen og "du skjønner vel at du ikke kan kjøre sånn"

Han tømte ut all oljen i grøfta i sinne, og tok over plassen min.

Jeg blei skikkelig lei meg, og nesten på gråten. Syns det var skikkelig dårlig gjort av han. Men greide jo å svare han tilbake at jeg syns ikke det bare var min feil..

Burde jeg akseptere at han kjefter slik på meg? Eller er dette bare en liten bagatell?

Han spurte litt senere om jeg ville kjøre. Men da hadde jeg rett og slett ikke lyst.. Og vet ikke om jeg har lyst til å kjøre med han mer heller. Merker jeg blir nervøs for å gjøre noe galt. Han hisser seg ofte opp når folk gjør noe feil..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/303452-liten-bagatell/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han høres ut som en tosk, kjæresten din. Hva er vitsen med å kjøre med en åpen balje med olje i?! Jeg hadde blånektet.

Og hva er vitsen med å bli sinna for at du traff dumpen i veien? Han er vel ufeilbarlig etter eget syn han da, treffer vel aldri en stein eller dolp! *Fnys*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/303452-liten-bagatell/#findComment-2460039
Del på andre sider

Gjest Sakzi

Han høres ut som en tosk, kjæresten din. Hva er vitsen med å kjøre med en åpen balje med olje i?! Jeg hadde blånektet.

Og hva er vitsen med å bli sinna for at du traff dumpen i veien? Han er vel ufeilbarlig etter eget syn han da, treffer vel aldri en stein eller dolp! *Fnys*

Det er jo umulig å kjøre utenom alle humper, enig i det.

Men det som er så dumt er at jeg blir så lei meg. (har ganske dårlig selvtilit) og så greier jeg liksom ikke si ordentlig i fra. :(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/303452-liten-bagatell/#findComment-2460046
Del på andre sider

Annonse

''Hva er vitsen med å kjøre med en åpen balje med olje i?! ''

Ja, og hva er vitsen med å i det hele tatt å trumfe igjennom at oljeb skal kjøres bort når han pga litt skvalping ender opp med å tømme ut hele dritten i grøfta??!! :-(

For en dust.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/303452-liten-bagatell/#findComment-2460052
Del på andre sider

Men det som er så dumt er at jeg blir så lei meg. (har ganske dårlig selvtilit) og så greier jeg liksom ikke si ordentlig i fra. :(

Min eks var omtrent sånn når det gjelder bilkjøring han også, tok fra meg det lille jeg hadde av selvtillit bak rattet og det førte til at jeg ikke kjørte bil på 14 år.

Men så dukket min kjære opp og syntes at det var da fryktelig bortkastet å ha dette sertet når jeg aldri brukte det! Han kjøpte en gammel bil til meg, kjørte med meg noen ganger, aldri et vondt ord og vips! var skrekken borte og nå har jeg vært bak rattet ett år. :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/303452-liten-bagatell/#findComment-2460057
Del på andre sider

Gjest Sakzi

For ei type! Først presse deg til å gjøre noe du ikke vil, så kjefte på deg fordi det gikk akkurat som du fryktet - joda...

Han der får du rimelig billig for meg, hvis dette er slik han oppfører seg når ikke alt går etter hans plan.

Ja, dessverre så blir han veldig fort sinna. Men det går fort over også..

Jeg syns ikke jeg fortjente å få sånn kjeft. Greier ikke helt å svare han heller,

Han innrømte at det var han sin feil på kvelden den dagen.

Men vet fortsatt ikke hva jeg skal si/gjøre med det..

Jeg er jo veldig glad i han.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/303452-liten-bagatell/#findComment-2460058
Del på andre sider

Gjest Sakzi

''Hva er vitsen med å kjøre med en åpen balje med olje i?! ''

Ja, og hva er vitsen med å i det hele tatt å trumfe igjennom at oljeb skal kjøres bort når han pga litt skvalping ender opp med å tømme ut hele dritten i grøfta??!! :-(

For en dust.

Han hadde vel ikke ett ønske om det egentlig.. Det er ofte slike ting han gjør i sinne, dessverre..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/303452-liten-bagatell/#findComment-2460059
Del på andre sider

Jeg syns ikke jeg fortjente å få sånn kjeft. Greier ikke helt å svare han heller,

Finn noen andre å kjøre sammen med. Si rett ut at om han ikke klarer å holde kjeft og oppføre seg når det er du som kjører så får han ikke sitte på for han gjør deg nervøs og usikker.

Om han begynner å skape seg igjen neste gang så send ham ut av bilen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/303452-liten-bagatell/#findComment-2460060
Del på andre sider

Gjest ViViola

''Jeg er jo veldig glad i han.''

Han har sikkert sine gode sider, det har jo de fleste. Samtidig - hvis du til stadighet får slike (ufortjente) skyllebøtter, så blir du jo gående rundt på nåler? Eller?

Og mulig jeg husker litt feil nå, men var det ikke du som skrev inn om mulig giftemål, hest og samboer som var skrekkelig mye borte og heller ikke likte hest?

Hvis det er riktig, så må jeg si han typen din drar på seg flere mindre sympatiske trekk enn sympatiske.

Og litt sånn av ren nysgjerrighet: Hva er det slags egenskaper han har som gjør at du er så glad i han?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/303452-liten-bagatell/#findComment-2460064
Del på andre sider

Gjest Sakzi

Min eks var omtrent sånn når det gjelder bilkjøring han også, tok fra meg det lille jeg hadde av selvtillit bak rattet og det førte til at jeg ikke kjørte bil på 14 år.

Men så dukket min kjære opp og syntes at det var da fryktelig bortkastet å ha dette sertet når jeg aldri brukte det! Han kjøpte en gammel bil til meg, kjørte med meg noen ganger, aldri et vondt ord og vips! var skrekken borte og nå har jeg vært bak rattet ett år. :o)

Må innrømme at jeg tenkte der og da at jeg kanskje burde gi han opp. Men det var jo ikke en _så_ stor greie.

Og vi har langt flere fine stunder en dårlige.

Etter snart 5 år sammen er en jo veldig knytta og glad i hverandre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/303452-liten-bagatell/#findComment-2460065
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sakzi

''Jeg er jo veldig glad i han.''

Han har sikkert sine gode sider, det har jo de fleste. Samtidig - hvis du til stadighet får slike (ufortjente) skyllebøtter, så blir du jo gående rundt på nåler? Eller?

Og mulig jeg husker litt feil nå, men var det ikke du som skrev inn om mulig giftemål, hest og samboer som var skrekkelig mye borte og heller ikke likte hest?

Hvis det er riktig, så må jeg si han typen din drar på seg flere mindre sympatiske trekk enn sympatiske.

Og litt sånn av ren nysgjerrighet: Hva er det slags egenskaper han har som gjør at du er så glad i han?

Det stemmer det, Viviola.

Og hva som gjør meg så glad i han?

Av og til lurer jeg litt på det selv..

Vi gjør jo ikke mye sammen.

Men jeg er forelska i han enda.

Kanskje jeg er redd for å bli aleine.. Jeg vet ikke.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/303452-liten-bagatell/#findComment-2460076
Del på andre sider

Gjest ViViola

Det stemmer det, Viviola.

Og hva som gjør meg så glad i han?

Av og til lurer jeg litt på det selv..

Vi gjør jo ikke mye sammen.

Men jeg er forelska i han enda.

Kanskje jeg er redd for å bli aleine.. Jeg vet ikke.

Du er ung, og ble sammen med han da du var enda yngre. Husk at du utvikler deg, og det som var sjarmerende og herlig dengang da er ikke nødvendigvis like sjarmerende og herlig nå.

Kjærlighet er en hjørnestein i et forhold, men det er respekt også. Hvis han kjefter på deg, uansett grunn, så er det dårlig med respekt fra hans side.

Jeg sier ikke at du skal dumpe ham, det er uansett ikke min sak, men av og til - og særlig når man står overfor den viktige beslutningen det er å gifte seg - bør man sette seg ned og tenke godt gjennom ting. Og finne ut noen "hvorfor". Hva gjør han til Mannen I Ditt Liv?

Hvis det gjør ting lettere: Skriv liste. Sett opp de gode og de dårlige egenskapene på et ark, det gjør det ofte lettere når man ser ting på et papir. Så må man vurdere, er de gode sidene gode nok til å oppveie for de dårlige? Og - er de dårlige sidene til å leve med på en god måte?

Det er jo ikke bare det å ikke bli slått som er målet med ekteskapet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/303452-liten-bagatell/#findComment-2460090
Del på andre sider

Jeg synes du har all grunn til å bli sint! Og all grunn til å VISE det!

Men svar a`la: "for en dust type" "dump ham" osv synes jeg blir litt for enkle.

Ja, selvsagt var det utrolig dumt av ham å reagere som han gjorde ovenfor deg!

Men det er jo en kjent sak at hvis man blir frustrert eller sint for noe, kan man lett reagere irrasjonellt, og urettmessig legge ansvar og komme med beskyldninger til andre.

Spesiellt i tilfeller hvor man vet at man har vært dum selv, og ikke uten videre ønsker å innrømme at man har gjort en feil.

Dette betyr ikke at kjæresten din virkelig MENTE at dette var din skyld. Han lot nok bare frustrasjonen ta over for fornuften et øyeblikk. Men etter å ha tenkt seg om og roet seg ned, innrømmet han jo at han hadde overreagert og at det ikke var din skyld.

Så jeg tror ikke kjæresten din nødvendigvis er så mye verre enn mange andre, når han reagerer så dumt i frustrasjon.

Men selvfølgelig. Hvis dette skjer støtt og stadig, og han IKKE innser selv i ettertid at det er galt. DA vil jeg påstå at det er et alvorlig problem.

Men problemet ditt ligger kanskje mere i at du føler at du ikke får sagt ifra tydelig nok når du blir urettferdig behandlet?

Dette må du vel evt. bare jobbe med selv, så du ikke blir et stille-tiende offer som tar imot hans frustrasjon.

Den eneste måten du kan sette deg i respekt på, er å bli sint når han behandler deg urettferdig. Og si tydelig ifra at du ikke godtar dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/303452-liten-bagatell/#findComment-2460092
Del på andre sider

Gjest hjernedødt

Kjæresten din oppfører seg som en dust!!

MEN - som sjåfør er det DU som har ansvaret for å kjøre forsvarlig - og sikre lasten. Å kjøre med et åpent oljefat ville medført bot hvis du ble stoppet. Hvis noe skjer og olje renner på veien blir det jo såpeglatt og livsfarlig for alle som ferdes der.

Tenk sjøl og stol på din egen vurdering!!!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/303452-liten-bagatell/#findComment-2460095
Del på andre sider

Gjest Sakzi

Kjæresten din oppfører seg som en dust!!

MEN - som sjåfør er det DU som har ansvaret for å kjøre forsvarlig - og sikre lasten. Å kjøre med et åpent oljefat ville medført bot hvis du ble stoppet. Hvis noe skjer og olje renner på veien blir det jo såpeglatt og livsfarlig for alle som ferdes der.

Tenk sjøl og stol på din egen vurdering!!!!!

Ja, jeg burde vel ha gjort det..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/303452-liten-bagatell/#findComment-2460154
Del på andre sider

Gjest Sakzi

Jeg synes du har all grunn til å bli sint! Og all grunn til å VISE det!

Men svar a`la: "for en dust type" "dump ham" osv synes jeg blir litt for enkle.

Ja, selvsagt var det utrolig dumt av ham å reagere som han gjorde ovenfor deg!

Men det er jo en kjent sak at hvis man blir frustrert eller sint for noe, kan man lett reagere irrasjonellt, og urettmessig legge ansvar og komme med beskyldninger til andre.

Spesiellt i tilfeller hvor man vet at man har vært dum selv, og ikke uten videre ønsker å innrømme at man har gjort en feil.

Dette betyr ikke at kjæresten din virkelig MENTE at dette var din skyld. Han lot nok bare frustrasjonen ta over for fornuften et øyeblikk. Men etter å ha tenkt seg om og roet seg ned, innrømmet han jo at han hadde overreagert og at det ikke var din skyld.

Så jeg tror ikke kjæresten din nødvendigvis er så mye verre enn mange andre, når han reagerer så dumt i frustrasjon.

Men selvfølgelig. Hvis dette skjer støtt og stadig, og han IKKE innser selv i ettertid at det er galt. DA vil jeg påstå at det er et alvorlig problem.

Men problemet ditt ligger kanskje mere i at du føler at du ikke får sagt ifra tydelig nok når du blir urettferdig behandlet?

Dette må du vel evt. bare jobbe med selv, så du ikke blir et stille-tiende offer som tar imot hans frustrasjon.

Den eneste måten du kan sette deg i respekt på, er å bli sint når han behandler deg urettferdig. Og si tydelig ifra at du ikke godtar dette.

Jo da, han sa jo at det var han sin feil en stund etter på.

Folk har sine måter å reagere på.

Og jeg har jo alltid vist at han hisser seg lett opp.

Det er bare det at jeg vet ikke helt om jeg greier å venne meg til det. Tenkte at jeg ville høre va andre mente om dette.

Jeg må vel ta ett valg om jeg ønsker å leve med dette eller ikke. Jeg har "kjent" han siden vi var små, så jeg vet at han alltid har vært slik.

Det er ikke så ofte det har gått ut over meg slik som det gjorde denne gangen. Og det er vel heller ikke en så "stor greie", men det sårer..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/303452-liten-bagatell/#findComment-2460244
Del på andre sider

Gjest Sakzi

Du er ung, og ble sammen med han da du var enda yngre. Husk at du utvikler deg, og det som var sjarmerende og herlig dengang da er ikke nødvendigvis like sjarmerende og herlig nå.

Kjærlighet er en hjørnestein i et forhold, men det er respekt også. Hvis han kjefter på deg, uansett grunn, så er det dårlig med respekt fra hans side.

Jeg sier ikke at du skal dumpe ham, det er uansett ikke min sak, men av og til - og særlig når man står overfor den viktige beslutningen det er å gifte seg - bør man sette seg ned og tenke godt gjennom ting. Og finne ut noen "hvorfor". Hva gjør han til Mannen I Ditt Liv?

Hvis det gjør ting lettere: Skriv liste. Sett opp de gode og de dårlige egenskapene på et ark, det gjør det ofte lettere når man ser ting på et papir. Så må man vurdere, er de gode sidene gode nok til å oppveie for de dårlige? Og - er de dårlige sidene til å leve med på en god måte?

Det er jo ikke bare det å ikke bli slått som er målet med ekteskapet.

Hmm ja kanskje. Men får liksom en følelse av at han er en ting hvis jeg skal skrive en liste om hva som er bra eller ikke..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/303452-liten-bagatell/#findComment-2460253
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...