Gå til innhold

Liten bagatell?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest ViViola

Hmm ja kanskje. Men får liksom en følelse av at han er en ting hvis jeg skal skrive en liste om hva som er bra eller ikke..

Nei hvorfor det? Han er et viktig innslag i din hverdag, og det er viktig for oss alle å ha et realistisk bilde på hvordan vi har det.

De søte, rosa skyene man vandrer på i ung forelskelse varer ikke livet ut... MEN - de kan forvandle seg til å bli gode plattformer å gå på, men det kan de bare gjøre om man jobber mot samme mål og faktisk passer sammen.

Hvis du er ukomfortabel med å skrive ned noe, så lar du bare være. Det er ditt liv, og det er du som skal leve det - på den måten som er best for deg.

:-)

Gjest mora2

Litt hissig kanskje, men alle er jo forskjellige.

Unødvendig å kjefte på deg, men om du ikke tåler mer, er det vel hos deg problemet ligger?...

Du sier du har lav selvtillit, gjør noe med det, så får du bite igjen neste gang ;0)

Jeg hadde nok svart igjen, men ikke vurdert å dumpe han av den grunn!

Da må det ligge mer bak...

petter smart

Jeg trodde jeg var hissig og skjelte ut folk for ingenting, men jeg er tydeligvis reneste fløtepusen (i alle fall i forhold til kjæresten din).

For en dust. For det første er det ikke lov å kjøre med last som ikke er sikret. For det andre så har han ingenting med å bli sur når det er han som omtrent tvinger deg til å gjøre det.

Når det er sagt så trenger nok du mer selvtillit. Du burde aldri latt deg overtale i første omgang. Og du må kreve mer respekt fra han.

Fy flate for en oppførsel av kjæresten din.

Han er ikke den eneste mannen som kan finne på slikt. Men det er like motbydelig hver gang.

For det første er det ren idioti å frakte olje i åpne dunker. For det andre presset han deg til å kjøre når du ikke ville. Å kjøre olje i åpne dunker i en tilhenger er i hvert fall ikke noe for en nybegynner. For det tredje kjefter han for at det du var redd skulle skje, skjedde. For det fjerde sørger han for enda verre søl selv bare fordi han er sur. For det femte er det ulovlig å tømme olje fra seg slik han gjorde.

Og for det skjette vrir han det til at det er du som har vært dum og gjort noe galt.

Du bør ikke be ydmykt om unnskyldning for noe som helst. Men skjelle ham huden for å oppføre seg som en slik barnslig drittsekk.

mvh

Litt hissig kanskje, men alle er jo forskjellige.

Unødvendig å kjefte på deg, men om du ikke tåler mer, er det vel hos deg problemet ligger?...

Du sier du har lav selvtillit, gjør noe med det, så får du bite igjen neste gang ;0)

Jeg hadde nok svart igjen, men ikke vurdert å dumpe han av den grunn!

Da må det ligge mer bak...

Skyld på offeret.

Jo, hun burde sagt nei til å kjøre med den olja usikra. Men med en slik fyr i bilen kan hvem som helst miste selvtilliten.

mvh

Annonse

Han hadde vel ikke ett ønske om det egentlig.. Det er ofte slike ting han gjør i sinne, dessverre..

Hissigheten hans ville ikke vært riktig så ille om han var sammen med noen som kunne matche det temperamentet og skjelle tilbake så det sang når han oppførte seg så usanselig tåpelig og barnslig. Men når du nesten bryter sammen under presset, (og ingen kan egentlig kreve at du skal takle noe slikt fra kjæresten din) blir forholdet destruktivt.

Du trenger respekt der og da, ikke 7 timer etterpå i en halvgod unnskyldning.

Har du spurt ham hva det er som gjør at han tror han har rett til å rakke slik ned på deg for noe han er helt og holdent skyld i? Hvilket syn har han på deg? Hvilken respekt?

Har du spurt ham hvordan han ville reagert om du gjorde slik med ham, eller om en kompis eller kollega/sjef gjorde det?

Og hvordan blir dette mønsteret med barn inne i blildet både overfor deg og de eventuelle barna? Hva skjer når eventuelle unger søler blåbær på den lyse buksa hans?

mvh

Jeg synes du har all grunn til å bli sint! Og all grunn til å VISE det!

Men svar a`la: "for en dust type" "dump ham" osv synes jeg blir litt for enkle.

Ja, selvsagt var det utrolig dumt av ham å reagere som han gjorde ovenfor deg!

Men det er jo en kjent sak at hvis man blir frustrert eller sint for noe, kan man lett reagere irrasjonellt, og urettmessig legge ansvar og komme med beskyldninger til andre.

Spesiellt i tilfeller hvor man vet at man har vært dum selv, og ikke uten videre ønsker å innrømme at man har gjort en feil.

Dette betyr ikke at kjæresten din virkelig MENTE at dette var din skyld. Han lot nok bare frustrasjonen ta over for fornuften et øyeblikk. Men etter å ha tenkt seg om og roet seg ned, innrømmet han jo at han hadde overreagert og at det ikke var din skyld.

Så jeg tror ikke kjæresten din nødvendigvis er så mye verre enn mange andre, når han reagerer så dumt i frustrasjon.

Men selvfølgelig. Hvis dette skjer støtt og stadig, og han IKKE innser selv i ettertid at det er galt. DA vil jeg påstå at det er et alvorlig problem.

Men problemet ditt ligger kanskje mere i at du føler at du ikke får sagt ifra tydelig nok når du blir urettferdig behandlet?

Dette må du vel evt. bare jobbe med selv, så du ikke blir et stille-tiende offer som tar imot hans frustrasjon.

Den eneste måten du kan sette deg i respekt på, er å bli sint når han behandler deg urettferdig. Og si tydelig ifra at du ikke godtar dette.

De fleste kan nok gjøre tåpelige ting i sinne. Men den adferden som er beskrevet her handler ikke bare om sinne, men en grunnleggende mangel på respekt. Han ville ganske garantert ikke gjort noe slik mot en kompis han anså som jevnbyrdig og likeverdig. Det er alltid et element av du-er-mindre-enn-meg i en slik oppførsel.

Et minstemål av respekt, jevnbyrdighet og likeverdighet i hans holdninger ville skapt noe absolutte grenser som ville holdt ham fra å gå så totalt av skaftet og å bruke en hel ettermiddag og kveld på å skjønne hvor motbydelig han har vært.

Om et forhold har kommet inn i et slikt mønster, må man spørre seg om det er mulig å snu det. Altså, kan han oppgradere henne fra en unge han kan skjelle ut når det passer ham. Og kan hun klare å gjennoppbygge selvtillit og sunn selvhevdelse i nærheten av noen som har revet henne så mye ned.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...