Gå til innhold

Hjelp! Når har jeg blitt gravid?

Anbefalte innlegg

Gjest barn-i-magen

Hadde vært kjempeflott om jordmor(og mange andre!)kunne svart meg på dette:

Hei! Jeg er ei jente på 25 år som i følge min lege er gravid i 10.uke. Jeg hadde siste mens første dag 6. april. Etter det hadde jeg to "kavalerer". Den første (A) 14 dager etter første dag mens (vi hadde samleie fredag-søndag, fire ganger, to ganger rett etter hverandre uten å vaske oss). Han hoppet av i svingen, må jeg få legge til... Den andre samleiepartneren min (B) vi hadde fullbyrdet samleie 21 dager etter første dag mens.

Jeg har en menssyklus på 24-26 dager, men hadde brukt p-piller i en periode. Hadde fått igjen mensen og det hadde ikke vært noen uregelmessigheter,hadde brukt pillen i bare 6 mnd. Hadde hatt mens vanlig 2 ganger etter pilleslutt.

Men, nøyaktig 5 uker og to dager etter første dag mens, fikk jeg en blødning. Det var en dæsj med rødt, friskt blod, kun en dag, og i en uke hadde jeg rosa blødninger i en uke. Var til lege og det viste seg at jeg fortsatt var gravid, etter mange blodprøver (HcG-prøver over flere dager). Men spørsmålet er: kunne blødningen ha vært fordi jeg skulle ha mensen da? Har aldri vært så sen med mens før, men hvem vet hva p-pillene kunne gjort, selv om jeg hadde hatt to normale mens siden p-pilleslutt?

Så, det STORE spørsmålet: hvem er mest sannsynlig far til mitt barn? Jeg har oppnevnt A.

Dette ble langt og keitete, men jeg syns jeg måtte få med alle detaljer. Håper det ble forståelig!

Stor klem!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/30347-hjelp-n%C3%A5r-har-jeg-blitt-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Ja, detta är ingen lätt situation för dig som antagligen skapar många tankar och frågor. Vad din blödning kom sig av, är det antagligen ingen som vet. Vi vet att det finns många faktorer som styr över detta bla hormoner och fysiks och psyksisk stress. Vem som är far till ditt barn, går det heller inte att vara 100% säker på. Jag anser det dock mest troligt att det skulle vara A som är far till barnet då ni hade samlag under ägglossningsperioden som vanligtvis är ca 12-14 dagar efter mensens första dag. Lycka till vidare!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...