Gjest barn-i-magen Skrevet 22. juni 2001 Del Skrevet 22. juni 2001 Hadde vært kjempeflott om jordmor(og mange andre!)kunne svart meg på dette: Hei! Jeg er ei jente på 25 år som i følge min lege er gravid i 10.uke. Jeg hadde siste mens første dag 6. april. Etter det hadde jeg to "kavalerer". Den første (A) 14 dager etter første dag mens (vi hadde samleie fredag-søndag, fire ganger, to ganger rett etter hverandre uten å vaske oss). Han hoppet av i svingen, må jeg få legge til... Den andre samleiepartneren min ( vi hadde fullbyrdet samleie 21 dager etter første dag mens. Jeg har en menssyklus på 24-26 dager, men hadde brukt p-piller i en periode. Hadde fått igjen mensen og det hadde ikke vært noen uregelmessigheter,hadde brukt pillen i bare 6 mnd. Hadde hatt mens vanlig 2 ganger etter pilleslutt. Men, nøyaktig 5 uker og to dager etter første dag mens, fikk jeg en blødning. Det var en dæsj med rødt, friskt blod, kun en dag, og i en uke hadde jeg rosa blødninger i en uke. Var til lege og det viste seg at jeg fortsatt var gravid, etter mange blodprøver (HcG-prøver over flere dager). Men spørsmålet er: kunne blødningen ha vært fordi jeg skulle ha mensen da? Har aldri vært så sen med mens før, men hvem vet hva p-pillene kunne gjort, selv om jeg hadde hatt to normale mens siden p-pilleslutt? Så, det STORE spørsmålet: hvem er mest sannsynlig far til mitt barn? Jeg har oppnevnt A. Dette ble langt og keitete, men jeg syns jeg måtte få med alle detaljer. Håper det ble forståelig! Stor klem! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/30347-hjelp-n%C3%A5r-har-jeg-blitt-gravid/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest barn-i-magen Skrevet 22. juni 2001 Del Skrevet 22. juni 2001 Jeg må få legge til at jeg tok en positiv test (clearblue) 11 dager etter samleie med B. Den var VELDIG skarp positiv, og to blå før jeg var ferdig å tisse på den. Dette var jo 18 dager etter jeg hatt samleie med A. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/30347-hjelp-n%C3%A5r-har-jeg-blitt-gravid/#findComment-120808 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsa Prebensen, Jordmor Skrevet 23. juni 2001 Del Skrevet 23. juni 2001 Ja, detta är ingen lätt situation för dig som antagligen skapar många tankar och frågor. Vad din blödning kom sig av, är det antagligen ingen som vet. Vi vet att det finns många faktorer som styr över detta bla hormoner och fysiks och psyksisk stress. Vem som är far till ditt barn, går det heller inte att vara 100% säker på. Jag anser det dock mest troligt att det skulle vara A som är far till barnet då ni hade samlag under ägglossningsperioden som vanligtvis är ca 12-14 dagar efter mensens första dag. Lycka till vidare! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/30347-hjelp-n%C3%A5r-har-jeg-blitt-gravid/#findComment-120964 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.