Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Engesoleie

Det har jeg aldri hørt om.

Legen sa til meg at kanskje egget mitt hadde gått i dvale da min termin(bombesikker på når befruktning fant sted) avvek fra ul-terminen med 2-3 uker. Mensen kommer i såfall ikke.

Jeg synes dog det er veldig rart om egg kan gå i dvale, så jeg klarer ikke tro på det..

Er for min del sikker på at ul-terminen jeg fikk er feil.

I mai får jeg dey sikre svaret. :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/303471-3-uker-i-dvale/#findComment-2460460
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed om det da ultralydterminen min avvek fra mensterminen med 12 dager. Jeg visste nøyaktig når jeg hadde eggløsning, og fikk positiv graviditetstest 13 dager seinere, så jeg mente hun måtte ha målt feil ved ultralyden. Hun bare lo av meg, og sa at egget kunne ha gått i dvale i 12 dager.

Jenta mi kom på dagen midt imellom terminene... Men ved første titt på jenta, sa jordmor at hun var overtidig! Ca. åtte dager! Det vil si at de mente hun skulle ha kommet et par dager før mensterminen min, altså 14 dager før ultralydterminen.

Da jeg fortalte om dvaleteorien, lo de godt, alle tre jordmødrene og fødselslegen, og ville vite hvilken jordmor som hadde foretatt den ultralydundersøkelsen:-)

Så stol på mensterminen din du, hvis det er det som er saken!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/303471-3-uker-i-dvale/#findComment-2460854
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...